Bang voor de echo..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames,

Woensdag heb ik de eerste echo en ik ben zo zenuwachtig en bang! Ben bang dat ze geen zwangerschap ziet, het kindje te klein is, geen hartslag.. kortom: ik ben bang dat onze 'droom' woensdag helemaal in duigen valt. Zijn er meer mensen die zo bang waren voor de eerste echo?

2. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ik weet precies wat je bedoelt ik had precies het zelfde toen ik de eerste echo kreeg en ze zei ja ik zie het hartje kloppen viel een enorme last van me schouders af en wist ik dat het goed zat en het zal bij jouw ook zeker wel goed zitten je zult het zien aleen ben je nu gewoon onzeker van zal het wel goed zitten als je de eerste echo heb gehad zal je een stuk geruster zijn sucees woensdag

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Héél herkenbaar.

Toevallig heb ik woensdag ook de eerste echo. :)

4. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hier woe ook een echo maar dan de 20weken..
    had voor de eerste echo nooit zoveel zenuwen misschien omdat ik me er een beetje op in stelde van tevoren dat ik wel zou zien hoe het was maar nu ze met de 20 weken cho alles gaan controlen vind ik het wel wat eng/spannend.
    duim dat alles goed is met de kleine (heb altijd in mn hoofd zekerheid heb je nooit, helaas)
    zal ook voor jullie duimen woensdag!!
    succes

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Woensdag echo dag :D

Kimmetje, dat herken ik ook hoor. Bij mijn vorige zwangerschap kon ik pas relaxen na de 20 weken echo :). Dan heb je inderdaad nog geen volledige zekerheid, maar goed, op de één of andere manier kon ik het daarna beter loslaten.

Jij ook succes woensdag!!!

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ben 'blij' met jullie reacties, ben ik geen uitzondering in elk geval! Hopelijk zit het woensdag allemaal goed en kan ik ook weer rustig adem halen..

7. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi,

Ik had hetzelfde...in maart was ik voor het eerst zwanger na 3 jaar proberen, de 1e echo had ik toen met 8 wkn en toen bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien. Wat een teleurstelling was dat....gelukkig was ik na 2 rondes alweer zwanger en kreeg ik weer een echo met 8 weken...toen we ons krieltje zagen en het hartje zagen kloppen begonnen we allebei te huilen. Wat een prachtig moment! Volgende week maandag heb ik de 2e echo, ben dan 12 wkn en toch vind ik weer spannend.....

Succes woensdag en hoop dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt!! :)

8. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meid zeer herkenbaar
    heb bij iedere echo ervoor van mischien is nu iets mis of is op eens opgehouden met groeien ik ben van mezelf erg negatief.Maar keer op keer deed ze het perfect enige complicaties zijn bij mij geweest niet bij kleine.Nadat kleine ging voelen was voor mij opluchting toen pas dufrden langzaam te geloven het gaat echt gebeuren.Ik snap je heel goed bij mij was ook zo nu denk wel zonde van tijd had gewoon kunnen genieten en heb niet gedaan.Vertel je VK of GYN morgen gewoon dat je eng vond en waar je bang voor bent je bent echt niet de eerste van wie ze het horen zo kunnen ze ook rekening met je houden en hopelijk kan je met gerust gevoel naar huis.Nou meid laat weten hoe het was geniet er lekker van het is iets wonderbaarlijks ook al is net een pinda.

liefs,

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Heel herkenbaar! Na twee miskramen zat ik vorige week wel echt met samengeknepen billen. Maar wat was ik blij dat het hartje klopte! Ik was 's ochtends ook heel chagarijnig en niet bereikbaar en na de echo ben ik helemaal ingestort en heb 2 uur liggen slapen ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel herkenbaar. Ik denk dat het vooral heel lastig als je er lang over gedaan hebt om zwanger te worden of als je eerder al een miskraam hebt gehad. Bij Eva was het bij mij het eerste, nu het tweede...

Ik was zó opgelucht toen ik met bijna 8 weken een mooi echo had! Ze deed het apparaat op mijn buik en meteen zag ik een mooi vruchtje met kloppend hartje! Ik begon meteen te huilen :redface:.

Morgen de 2e echo en weer net zo onzeker als bij de eerste echo. Het is toch telkens weer afwachten of het goed is blijven gaan...
    Ik denk dat hier de onzekerheid wat minder wordt na de 13 weken en helemaal als ik het kindje kan voelen!

Succes woensdag! Nog 2 nachtjes slapen ;) (ik zat de dagen echt af te tellen...)

11. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Klopt, Snoopy, ik tel de dagen ook echt af! Heb er ook wel weer zin in, haha.. Lekker dubbel zeg! :p

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook hoor, heb er echt ook weer zin in! Of anders gezegd: ik heb zin in weer een mooie echo!

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de eerste echo moest er gekeken worden of het wel in de baarmoeder zat omdat ik grote kans heb op bbz...ik zat bijna te janken in de wachtkamer en was al de hele dag op en top gespannen...het is dus héél herkenbaar. Omdat het nog zo vroeg was, was er ook nog geen hartje te zien dus de 2e echo was ook weer enorm spannend maar toen ik daar een hartje zag wist ik dat het goed was. Tuurlijk blijft het spannend maar een hartje is alvast een goed begin.

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Voor deze zwangerschap heb ik een missed-abortion gehad met 8 weken.
    Toen ik na 4 maanden weer zwanger bleek en de eerste echo kreeg was ik ook heel bang, bang dat het weer niet goed was.
    Maar elke echo was gewoon goed, maar toch zat de angst erin, en keek ik niet uit naar de echo's. Gelukkig is het allemaal goed verlopen.
    Maar je gevoel is heel herkenbaar hoor. Het is en blijft gewoon hèèl spannend.
    Succes meid!

Grt Vanilia

15. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik kon me dat 'vroeger' nooit echt voorstellen, dan dacht ik: heerlijk toch, dan zie je voor het eerst je kindje!!
    Maar nu moet ik donderdag voor het eerst naar de vk en vind ik het ook erg spannend. Ik hoop zo dat ze ook een echo doet, gewoon even als bevestiging!!!! ik heb het al aan zoveel mensen verteld... het wordt een hele klus als ik straks moet vertellen als het is misgegaan. Sterkte woensdag en ook veel plezier!

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dit is ons tweede kindje en bij onze dochter had ik die angsten helemaal niet; ik wou dat ik dat gevoel nu ook kon hebben, maar door de miskraam ben ik het 'vertrouwen' een beetje kwijt... Toch ga ik er van uit dat het goed zit en gaat komen. Op dit moment geef in elk geval niets aan dat het niet goed zit..

17. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    in jan 2009 heb k ook een mk gehad met 7 wk, en nu weer zwanger.
    en wat was k ook bang voor de eerste echo was toen 8 wk, wou het niet zien toen ze ging kijken toen ze zei, kijk eens en wat een opluchting toen k het hartje zag kloppen.

meid k snap je onzekerheid, ben nu nog steeds bang mag 10 sep pas weer voor een echo.

k zal voor je duimen dat alles goed is.

gr kreeft

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier vanochtend de 2e echo gehad en alles zag er goed uit! Ik ben zó opgelucht! En wéér een dagje langer zwanger :). Ik dacht zelf uitgerekend op 21 maart, bij de vorige echo dacht ze 20 maart en nu is het dus 19 maart.

19. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Pff, heel herkenbaar!

Ik ben er een week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben, maar heb vandaag pas de verloskundige durven bellen voor een afspraak. Eigenlijk wilde ik dat pas rond de 10 weken bellen zodat ik meer kans heb op een goede echo. Nu mag ik dus 4 september al komen. Ergens baal ik dat ik gebeld heb omdat ik alweer heel erg in spanning zit :$! Aan de andere kant zit ik toch wel in spanning, dus kan ik net zo goed naar die echo gaan zodat ik in iedergeval even weet waar ik aan toe ben.

Lastig hoor, zou gewoon willen kunnnen genieten van het zwanger zijn :(

Heeel veel succes met jullie echo's!!!

20. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Ik ben gisteren geweest voor de 1e echo en was ook stik zenuwachtig. Gelukkig ging de echoscopist daar heel goed mee om toen ik het haar vertelde. Zodra ik lag spoot ze snel de gel op mijn buik en had binnen enkele seconden en stuiterende minibaby in beeld. We moesten toch wel even een traantje weg pinken, echt heel mooi om te zien!!

Heel veel succes morgen, na de eerste beelden vergeet je je angst en kan je lekker genieten!

Deel Deze Pagina