Geen harde buiken, wel "gespannen" buik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Ramoontje, Mar 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Vandaag ben ik bij mijn VK geweest, maar dit ben ik vergeten te vragen (hoezo zwangerschapsdementie ;) ).

Ik heb al een paar weken heel vaak het gevoel dat mijn buik heel gespannen is. Het zijn voor mijn gevoel geen harde buiken, het is ook meer een continue iets.
    Ik ben fulltime thuis, maar heb wel een dreumes van 1,5 rondlopen die natuurlijk toch de nodige aandacht vraagt. Als hij 's middags in bed ligt, zit ik lekker te lezen of achter de PC, dus ik probeer tussendoor wel rustig aan te doen.

Kan dit komen door het feit dat de placenta voorligt? Of is het toch echt een kwestie van niet genoeg rust?

Groetjes,
    Ramona

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Het kan inderdaad komen doordat je toch wat druk bent gedurend de dag. Maar het zou ook van een blaasontsteking afkomstig kunnen zijn. Laat je urine morgen ochten even na kijken bij de huisarts dan heb je dat uitgesloten. Je placenta kan dit gespannen gevoel niet veroorzaken.
    Rustig aan!

Imke

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie. Nog rustiger aan doen kan bijna niet (of ik moet de hele dag in bed gaan liggen ;))....maar ik zal idd morgen wat urine inleveren om te kijken of 't geen blaasontsteking is.

Groetjes,
    Ramona

Share This Page