Hoe zag jou eerste menstruatie eruit na je curretage?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lolieken, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hier is het doffe ellende. Men lichaam doet enorm gek. Maar ik ga er van uit dat het toch men eerste ongesteldheid is.

Gisteren verlooR ik roze afscheiding en dat stopte weer even... Vandaag is de roze afscheiding meer en de krampjes ook erger. Dus ik denk echt spontaan men ongesteldheid is er. Ik zit echt te wachten tot ik goed ga vloeien maar het komt maar niet.

Ik stop me nu al allerlei zaken in men hoofd. Dat ik verklevingen heb ofzo. Omdat het maar niet echt wil doorbreken.

Ik vroeg me dus af ... Hoe zag jullie eerste ongesteldheid eruit na je curretage? Licht, hevig? Had het ook een aanloop nodig met eerste rozige afscheiding en dan meer?

2. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Niemand een curretage gehad en ongesteld geworden achteraf? :)

Deze vraag is mss al verschillende keren geweest maar ik heb maar 1 topic gevonden en die was niet zo groot. Dus dacht ik ze nog eens te stellen. Of stel ik ze beter in een andere rubriek?

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Misschien bij miskraam? Maar het kan heel goed dat als je even wacht er meer mensen online komen en dit lezen.
    Sterkte nog trouwens, met je verlies. Hoop dat je snel weer zwanger bent!

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    het is al weer eventjes geleden, maar ik had voor de curretage een cyclus van 30 dagen en werd 28 dagen na de curretage ongesteld. Was eerlijk gezegd toen best 'blij' dat alles nog werkte.

Het was trouwens een gewone ongesteldheid, net als anders.

Hopelijk is het bij jullie weer snel raak!

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik ben een beetje een zorgenmakertje maar ik ben echt wel wat bang hoor.

Gisteren kreeg ik het eerste roze verlies maar dat stopte weer. Vandaag was het er weer en erger. Daarnet was het meer bruin verlies en daarna weer roze maar echt rood is het nog niet geworden. Er zit ook wat "slijm" bij... Pff, ik hoop maar dat het nog meer zal worden anders zal ik me weer vanalles in men hoofd halen.

Ik weet eigenlijk niet meer goed hoe men ongesteldheid anders begint. Ik denk wel dat ik sneller rood zag...

Moesten er nog meiden zijn waarbij het niet onmiddellijk doorbrak dan zou ik al een beetje relaxter zijn maar nu zit ik echt te wachten op "meer" gék genoeg... :(

6. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    na de curretage werd ik na 18 dgn ongesteld. Twijfelde een beetje of het wel een echte was. Het was nl maar heel licht en kort (3dgn). De keer daarna heb ik het dubbel een dwars ingehaald. Erg heftig en 12dgn lang.
    Volgens mijn gyn was die korte menstruatie heel gewoon

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik heb normaal een cyclus van 28-29 dagen, en werd 31 dagen na mijn curettage ongesteld. Eerst een dag donkerbruin (oud) bloed, toen wat roze en dan helderrood. Was na ongeveer 5 dagen weer weg, terwijl ik normaal een dag of 7-8 ongesteld ben. Tweede keer ongesteld begon met roze, dag erna rood. Een dag of 6.

Als je het niet vertrouwt, zou ik bellen met gyn of HA.

8. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, en ik maak me er ook zorgen over. Dit is al de derde menstruatie na de curettage die zo verloopt (veel roze/slijmverlies, bruin). Zit nu op dag 1 van menstruatie en het stelt zo weinig voor, wel wat bloedverlies maar zeker niet een normale hoeveelheid. Ben ook bang voor verklevingen. Menstruatie duurt trouwens ook steeds twee weken, hoe weinig het ook is.
    Overigens zijn mijn cyclussen ook compleet van slag, heb dit nog nooit meegemaakt.

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik ben nog steeds het wachten. dag 35 vandaag.....
    kan je helaas dus niet veel vertellen..... succes

10. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hier is het gewoon weer gestopt. :x krampen blijven wél. Ik kan hier zo boos om worden. Het is al zoveel ellende en dan verloopt het daarna nog niet zoals het moet...

Eltime heb je al contact gehad met een dokter/gyn? Ik ga hem contacteren als deze menstruatie zo blijft verlopen. Dan moet hij de boel maar controleren hoor. Ik ga zo niet blijven lopen 'k voel me echt k*t.

Veel succes meiden die aan het wachten zijn of in hetzelfde schuitje zitten als ik!

11. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het voelt heel onrechtvaardig. Weet er alles van. Heb binnenkort wel weer een afspraak met de gyn, maar ze gooien het er toch steeds op 'wacht nog maar even een paar maanden af'. Ik wacht alweer bijna 4 maanden en het deugt nog van geen kanten.
    Hou je me op de hoogte, mocht je teruggaan naar de gyn?

12. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Eltime, dat is ZO typisch dokters en zeker als het op een menstruatie aankomt. Je moet maar "wachten". Ik kan er zo boos om worden. Het is al zo onrechtvaardig dat je een curretage moet ondergaan en dan moet je maar geduld hebben nadien... Terwijl je bang en onzeker bent en niet verder kan. Dat gevoel heb ik toch.

Gebruik je ovulatietestjes? Ik gebruik er om te kijken wanneer men eisprong is. Blijkbaar is men lichaam heel erg in de war want net voor de roze afscheiding kreeg ik een positieve test. Ik weet nu wel zeker dat het geen eisprong kan zijn de krampen blijven te erg dat heb ik normaal nooit...

Ik ga maandag waarschijnlijk even bellen naar mijn gyn ALS ik hem aan de lijn krijg tenminste. Anders ga ik naar de huisarts en moet die maar iets "doen"... Ik wil niet blijven stil zitten en als ze me zeggen dat ik moet wachten ben ik bereid om 1(!) cyclus af te wachten en als het dan nog niet normaal is dan eis ik echt verder onderzoek.

Maar voor nu zit er niks anders op dan af te wachten. Succes meid! Hou me ook op de hoogte he...

13. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    #13 faith and hope, 5 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
    HAi

Bij mij duurde het ook zo lang.
    BEgin december ben ik gecurreteerd. Toen 3.5 week gebloed, daarna 2 weken niet en toen weer 1 dag wel. (ik ging er vanuit dat dat mijn menstrustie was maar het was maar 1 dag. (op dat moment testte ik nog steeds licht positief.
    Daarna ongeveer 42 dagen niet ongie geworden en toen eindelijk brak het goed door met helder rood bloed.Je wilt niet weten hoe blij ik daarmee was!! ( was helaas te laat voor mijn eisprong met klussen want ik ging niet van zo`n lange cyclus uit, pff)

Ik ben er nu helemaal van af, test is negatief, alle hormonen zijn mijn lichaam uit en ik ben goed ongesteld geworden. We zijn er helemaal klaar voor!! (heb dus bijna 3 maanden geduurt)
    Succes meid!!

14. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hadden jullie in heel die tijd ook zo'n zware, gevoelige, krampjesachtige buik? Mijn buik doet vanaf de eisprong die ik dacht te hebben (maar niet dus) 02/03 zo gek en vervelend. Heel de tijd heb ik het gevoel dat ik ongesteld ga worden maar ik word het dus niet.

Sinds gisterenavond is het helemaal gestopt! Niks meer... ik dacht vanmorgen tenminste iets te zien maar nee niks. Witter dan wit het toiletpapier...

15. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou ben zelf 2keer gecurreteerd
    en beide keren netjes op tijd ongesteld geworden
    geen nare ervaringen

na de curretages heb ik ook helemaal niet gebloed
    en ongie daarna duurde netzolang als normaal

16. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Na mijn eerste curretage had ik wel wat bloedproppen bij mijn menstruatie. Na ben ik vorige week weer ongesteld geworden na mijn tweede curretage. Die was heel normaal maar erg kort 3 a 4 dagen...

Sterkte in alles...

17. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Lolieken, van die gevoelige buik, herken ik wel, hoor, dat zit mij ook niet helemaal lekker.

Ik heb ook buikpijnachtige klachten na ongesteld te zijn geweest, zoals het er vlak voor zo moeten zijn. Dus bijna de hele cyclus een gevoelige buik. Ik ga er maar vanuit dat dat komt door de curettage, zal het allemaal wel gevoeliger hebben gemaakt.

Enne... de oneerlijkheid, een miskraam, en dan ook nog een lichaam dat niet meewerkt, dat heb ik ook hoor, ben nu 4 maanden verder, en dan wil je zo graag weer zwanger worden. Mijn uitgerekende datum van de misgelopen zwangerschap komt haastig dichterbij en ik wil eigenlijk dan zo graag weer zwanger zijn.....

18. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    hey meid

ook ik heb 4 maanden geleden een curretage gehad
    ik herken mezelf helemaal in jou verhaal
    mijn menstruatie is ook niet meer zoals het was
    de eerste menstruatie kwam precies een maand later een echte menstruatie kan je het niet noemen
    ik heb nooit pijn gehad tijdens de menstruatie maar nu ga ik elke keer door een hel en ook tijdens de eisprong of wat het ook mag zijn heb ik 2 dagen heftije pijn in me onderbuik
    wat ik hiervoor ook nooit had

en het ergste is nog dat ik altijd een regelamtige cyclus had maar die na de curretage helmaal op hol is geslagen
    mijn cyclus duurt nu tot 45 dagen

en daarnaast heb ik een huisarts die alles normaal vind

het is allemaal niet makkelijk sgat en soms vind ik het ook niet eerlijk
    mensen die iets niet willen krijgen het en iemand die het zo graag wil moet door een hel

ja sorry dat dat ik zo praat meiden maar het maakt me zo woedend soms en hier kan ik me hart luchten hahha

hoop dat het allemaal snel goedkomt en we snel zwanger zullen worden

succes meiden

19. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik ben gister weer ongesteld geworden, ben 5 weken geleden gecurreteerd. bij mij is het altijd (ben al vier keer gecurreteerd) de eerste keer na de curretage erg pijnlijk om ongesteld te worden heb heel veel buikpijn, pijn in mijn rug en veel bloedverlies, terwijl ik daar normaal niet zo veel last van heb..

veel sterkte!

20. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bedankt dames voor jullie antwoorden...

Hier blijft het op en af gaan... Meestal niks verlies en dan weer bruinverlies. :( En dan stopt het weer en zo gaat het nu al 3 dagen! *zucht*

Waarom kan het nu eens niet normaal verlopen.

Ik hoop dat het voor alle dames met een gekke ongesteldheid allemaal snel inorde komt.

Deel Deze Pagina