Mentaal voorbereiden op de derde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina Sanders, 28 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier exact hetzelfde. Kleintje wordt half december geboren en dan gaat de jongste 3 weken later naar school. En ook al jaren prima nachten en geen middagslaapjes, dus zal absoluut even wennen worden, maar daar passen we wel een mouw aan. Ik vind het ook wel weer heerlijk dat ik tijdens mijn verlof heel veel tijd heb voor het kleintje, als de oudsten op school zitten.
     
    Nina Sanders en Mapje vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier zit ik nog wel in het ritme van de nu nog jongste. Die wordt in nov 1. Baby komt in aug. Mijn oudste wordt in aug 4 dus die gaat mooi naar school vanaf dan. Kijk ik naar huis want 3 jongens onder de 5 thuis vind ik wel serious business
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Heel herkenbaar hoor en soms grijpt het me echt even naar de keel en denk ik waar zijn we aan begonnen. De oudste is 8, wordt na de geboorte van de baby bijna 9. Die doet bijna alles zelf, maar daar heb je wel weer alle “verplichte” afspraken met school, vriendjes, sport etc.

    Nummer 2 is 2 na de geboorte en die is handen vol. Ontzettend ondeugend en actief. En met elke cm groei kan hij bij meer dingen waar hij niet aan mag zitten. Bovendien is hij gek op het verstoppen van telefoons en afstandsbedieningen.

    Mijn man is zelfstandige en ontzettend druk en ik heb een veeleisende baan die op dit moment echt veel van me vergt. Veel complexe zaken en heel veel stress. En dan lopen kinderen door elkaar herrie te maken, staan er tig speeltjes aan met diverse irritante muziekjes, de tv op standje 10, overal ligt rommel, er altijd wel iets of iemand plakt. En dan is daar dat moment dat ik denk ‘hoe gaan we dit straks doen?!?’ Misschien is het moment, want in rustigere periodes kan ik het wel beter handelen.

    We gaan het allemaal wel zien. Ik heb nog een week of 20 om aan het idee te wennen en mijn huis opgeruimd te krijgen…
     
    Asjemenou, Mapje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    De afgelopen dagen sta ik er ook somber in, hoor. Voel me zo beroerd door de zwangerschap dat ik niks meer kan. Zelfs in de Ziektewet nu...

    Net met moeite de lunchtrommels van de kids klaargemaakt en het is nog geen 08.30 uur of ik lig alweer in bed.
    Heb echt zo het gevoel dat ik mega veel op offer nu. Kan wel huilen van ellende...
    Weet heus dat het tijdelijk is en vast de hormonen, maar momenteel kijk ik niet uit naar het kindje... en voel me daar zo rot over.

    Hoop dat er snel betere dagen komen. Klote eerste trimester.
    Het voelt wel fijn (hoe raar ook) dat ik niet de enige ben die niet standaard op een roze wolk zit.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh dat is wel rot zeg, hopelijk voel je je gauw beter. Zó somper heb ik het nooit gezien maar merk wel dat ik soms echt van die hele negatieve buien heb. Met name wanneer ik bijv vermoeid ben en gewoon een korter lontje heb. Ennehhh, die roze wolk: daar heb ik nooit op gezeten hoor. Heb zwanger zijn nooit 'leuk' gevonden. Ben heel blij en dankbaar dat ik me altijd goed heb gevoeld (alleen op een gegeven moment meer fysieke klachten, ik ben maar 158 cm dus mijn buik is al gauw groot en ruimte heb ik al snel niet meer) maar ik ben nooit een type geweest dat de hele dag over haar eigen buik aait en geniet van de groeiende buik. Brrr...
     
    Asjemenou vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik vond 0 naar 1 een makkie. Ik had een super rustige baby die snel door sliep en alles op vaste tijden wilde. 1 naar 2 werd chaos. 2 naar 3 was alleen pittig in het begin omdat er nog niet door geslapen werd. Daarna werd het een periode rustiger (op de gesloten scholen na). Nu de jongste op en top peuter is vind ik het wel weer even pittig. Dutjes wil ze niet meer. En eigenlijk is ze wel al toe aan school.

    Met sommige dingen zijn we makkelijker geworden. Dat is soms even nodig. Ze wilde niet alleen slapen en heeft 2,5 jaar bij ons geslapen. Soms krijgen ze even wat meer schermtijd als de batterij leeg is. Met drie moet je net wat meer jouw eigen energie in de gaten houden.
     
    Snoepjes, Asjemenou en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Niet abnormaal natuurlijk.
    Als je geen last zou hebben, zou uw focus anders liggen.
    Nu heb je last, zit je thuis en kan je te veel nadenken en piekeren.
    Zoals je u nu voelt, voel je u niet als de baby er is natuurlijk. Dan heb je mss wat last van de slapeloze nachten maar dat is niet hetzelfde als ziek zijn natuurlijk.
     
    Asjemenou vindt dit leuk.
  8. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    Hier ook zwanger van nummer drie en je gevoel is herkenbaar...
    Soms kan het mij ineens ook heel zenuwachtig en benauwd maken.
    In januari uitgerekend dus genoeg tijd om te wennen, maar ik denk dat de onzekerheden wel blijven.
     
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Ik denk dat je het gewoon moet gaan ervaren. Ik had er drie onder de 3 (oudste werd een maand na geboorte jongste 3) en pas nu ze 6,5 en 4 zijn merk ik dat het best aanpoten was als ik terugkijk. Vooral dat jaar waarin ik ze alledrie thuis had. Maar eerlijk? Het is gewoon zo, je gaat er zo goed mogelijk mee om en probeert er iets moois van te maken. Ik had helemaal geen tijd om me zorgen te maken of ik ergens wel tijd voor had ;)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik mag het zeer binnenkort zelf gaan ervaren. kijk er erg naar uit!
     
  11. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    Raar om mijn reactie terug te lezen van juni.
    Man oh man, wat was ik ziek!

    Momenteel 15 weken en ik voel me al zoveel beter. Misselijkheid is bijna weg en mijn energie is zo goed als terug.

    Schreef ik hierboven dat ik echt niet uit kijk naar dit kindje, nu is dit helemaal anders.

    inmiddels weet ik dat we een dochtertje verwachten en ik ben helemaal verliefd op dat klein mensje in mijn buik.

    Maak me ook helemaal niet meer druk om al die praktische dingen die eerst zo groot leken in mijn hoofd.
     
  12. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Zo herkenbaar dit (moeder van 4..).

    Ik had dit ook toen ik zwanger raakte van de 3e (gek genoeg bij de 4e weer niet maar daar lang over gedaan dus misschien daarom en miskramen). De 3e was meteen de eerste maand raak en toen schrok ik erg.

    Maar bedenk maar dat die hectische periode echt heel snel voorbij gaat, ik mis nu soms die tijd dat ik 3 kleine jongetjes had van 1, 3 en 5, die ik zo hups de bakfiets in tilde naar de speeltuin, knuffelsessies en drukte in ons bed 's ochtends. Het gaat zo snel en je kan het, echt waar, en je zal ook een manier vinden om nog te genieten van je vrije tijd en elkaar.

    Omdat het best pittig was toen de 3e geboren werd lieten we elkaar bv om en om uitslapen in het weekend, en zo vind je manieren om elkaar rust te gunnen, of samen eens weggaan. En juist toen ze zo klein waren was dat best prima te doen voor de oppas, we hadden ze in pyama's als ze kwam en dat ging allemaal wel, en wij lekker uit eten. Je wordt gek genoeg juist heel erg handig en efficiënt met 3, ik had ze sneller in bed allemaal dan toen ik er maar 1 had:roflmao:

    ECHT - HET KOMT GOED:)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    oh wat suf, ik zie nu pas dat dit een heel oud topic is. IK dacht ik ga weer eens forummen nu ik meer tijd heb maar ik moet er duidelijk weer in komen haha
     
    Nina Sanders, Mapje en Lies1611 vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Haha geeft niks. Vandaag is onze 3e spruit een week oud en we genieten volop. Gek genoeg lijkt alles gewoon nu vanzelf te gaan.. alsof hij er altijd al was..
     
    Chica82 vindt dit leuk.
  15. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    Ah gefeliciteerd meis!!!
    Wat een mooi nieuws. Hoe ging de bevalling? Hopelijk heel vlotjes haha.
    En fijn om te lezen dat alles zo goed gaat en hij gewoon mee draait binnen het gezin alsof hij er altijd is geweest.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Merci! :D

    Die ging soepel! Ingeleid in het ziekenhuis (vliezen breken, alles was al goed ‘voorbereid’ dus hoefde geen ballon oid) en mijn lichaam pakte het zelf op. Geen wee opwekkers gehad! Wel een ruggenprik en na 13 min persen was hij er. Geen hechtingen gehad! :thumup:
     
    Asjemenou vindt dit leuk.
  17. Asjemenou

    Asjemenou Lid

    2 mei 2021
    47
    70
    18
    Vrouw
    nou kijk eens aan! Een goede start!!
    Thank God voor geen hechtingen. Kan je kraamtijd zo verzieken, vind ik.
    Heerlijk zo een ukkie weer, hoor.
    Je hebt nou drie jongens, toch?
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja klopt! :D
     

Deel Deze Pagina