Hoi meiden, Even een vraag wat jullie zouden doen, Morgen vieren we onze verjaardag en is dus de hele familie die heel dicht bij ons staat, allemaal aanwezig. Nu twijfel ik heel erg, gaan we het aankondigen of wachten we tot na de 1e echo? De meesten weten ook van de medische molen af.. We hebben daarna eigenlijk heel lang niet iedereen van de familie bij elkaar.. Graag jullie tips! Bedankt Liefs Vlindertje23
Je moet doen wat je hart je ingeeft. De hele familie leeft met je mee en staat dicht bij je! Dus mocht het misgaan, dan kun je rekenen op steun en begrip! Ik zou het doen!
Wij gaan het morgen ook vertellen tegen de familie! Ik ben nu 6,5 week zwanger. Mijn beste vriendinnen en collega's weten het ook al. Mocht het mis gaan dan wil ik het ook graag met hen delen.
Wij hebben het met 5 weken ook al verteld omdat we toen (met kerst) beide families op beide dagen zagen. Ook heel erg vroeg maar vond het zo'n mooie gelegenheid en leuker dan iedereen los van elkaar af gaan. Ik zou het dus wel doen En gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik zou het zelf wel doen ja, het is een bijzonder situatie en je voelt je wellicht al anders als anders. Mocht het misgaan, dan kan je ook op steun rekenen net als tijdens je behandelingen denk ik.
Wij hebben t met 10 weken verteld ivm oud en nieuw dat iedereen bij elkaar was. als jij je er goed bij voelt kan je t vertellen! en gefeliciteerd natuurlijk 😊
Is persoonlijk.. zou het zelf niet doen.. Heb een miskraam gehad, niemand wist dat ik zwanger was en heb ook die miskraam nooit aan de grote klok gehangen.. Maar ik had gaan steun of troost nodig van andere.. Maar je moet doen wat jij prettig vind.. Kunnen andere niet beslissen voor je
Hier bij alle drie de zwangerschappen al vroeg verteld aan ouders en broers en zussen. 1e een bbz en was blij dat de familie er toen al vanaf wisten, ik vond dat fijner voor de steun. 2e dachten we weer een miskraam te hebben, ook daar weer blij dat ik t al verteld had. Het is echt wat je zelf het fijnste vindt. Ik zou het in jouw geval doen, maar als je twijfelt zou ik t niet doen. En als je besluit het op een later moment te doen , na de 1e echo, dan hoeft toch niet iedereen bij elkaar te zijn? Wij hebben toen iedereen apart ingelicht, bij ouders echt op bezoek en broers en zussen gebeld. Doe waar jij je goed bij voelt.
Naaste familie hebben wij ook direct ingelicht. Ook ivm het mmm traject. Het zou meteen zijn opgevallen wanneer we niet meer hoefden. Veel plezier morgen en succes en gefeliciteerd met je verjaardag en zwangerschap!
is wel leuk als je het iedereen tegelijk kan vertellen als iedereen bij elkaar is. dan is de sfeer sowieso helemaal top
Doen wat jij wilt ! Ik heb het met 6 weken (om dezelfde reden) aan de familie verteld. Ik heb trouwens ook op mn werk verteld rond die periode.
Ik heb het direct na de positieve zwangerschapstest aan de beide ouders verteld en aan de broers/zussen. Onze beste vrienden hebben we het ook direct verteld. De rest pas na de eerste echo.
Allereerst gefeliciteerd!! Ik zou dan weer de eerste echo afwachten. Maar ik weet niet hoe het is als iedereen van de mmm afweet.. Mijn eerste zwangerschap bleek een missed abortion, en ik was blij dat ik dit niet moest delen. Alleen met de mensen waar ik dat mee wilde. Ik wilde ook niet dat iedereen wist dat we bezig waren. Maar in jullie geval is dat toch anders. Als jij evt slecht nieuws ook wilt delen met de hele familie dan is er denk ik geen reden om het niet te vertellen..
Gefeliciteerd! Je zegt dat je familie heel dicht bij je staat en ook weet van de medische molen. Ik kan me voorstellen dat het dan heel fijn is om dit met hen te kunnen delen, zeker als je niet zo snel iedereen bij elkaar hebt. En als je toch besluit te wachten, kan je het gewoon heel vaak aan iedereen apart vertellen, is ook leuk
Je moet je eigen gevoel volgen. Hier hebben we met deze zwangerschap gewacht tot 9 weken. Toen hadden we de tweede echo. Wachten hebben we gedaan ivm twee miskramen en ik niet elke keer iedereen mee wou nemen in de teleurstelling. Maar ik kan me voorstellen als je in de mmm hebt gezeten en iedereen weet ervan af, dat het wel prettig is om het te vertellen.
Je moet doen wat goed voelt! Ik heb ervoor gekozen om het pas later te vertellen... Ik had geen zin om het te delen met mijn famillie als het niet goed was gegaan. Zou volgende keer weer wachten. Maar dit is voor ieder heel persoonlijk
Zoals meerdere mensen hier zeggen: doe waar jij je echt goed bij voelt. Houd daarbij echt geen rekening met wat andere mensen vinden van jouw beslissing of wat er nog kan gebeuren. Jij bent wie jij bent en vooral nu je zwanger bent mogen mensen daar best een beetje rekening mee houden Dat is mijn mening
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Doen wat voor jullie goed voelt. Zie mijn onderschrift. Sommigen wisten van de mmm maar wij hebben het de ouders met 11 weken verteld. Het was Sinterklaas en die week erbij vonden we niet nodig. Ik zou wel wachten tot na een echo maar als het voor jullie goed voelt om het nu te vertellen...doen!