Morgen hele familie bij elkaar, wel of niet vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Vlindertje23, Mar 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertje23

Vlindertje23 Actief lid

Dec 15, 2013
    102
    0
    16
    Hoi meiden,

Even een vraag wat jullie zouden doen,
    Morgen vieren we onze verjaardag en is dus de hele familie die heel dicht bij ons staat, allemaal aanwezig.
    Nu twijfel ik heel erg, gaan we het aankondigen of wachten we tot na de 1e echo? De meesten weten ook van de medische molen af..

We hebben daarna eigenlijk heel lang niet iedereen van de familie bij elkaar..
    Graag jullie tips!

Bedankt

Liefs Vlindertje23

2. Saskia86

Saskia86 Actief lid

Dec 7, 2015
    163
    22
    18
    Female
    Je moet doen wat je hart je ingeeft. De hele familie leeft met je mee en staat dicht bij je! Dus mocht het misgaan, dan kun je rekenen op steun en begrip! Ik zou het doen!

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Wij gaan het morgen ook vertellen tegen de familie! Ik ben nu 6,5 week zwanger. Mijn beste vriendinnen en collega's weten het ook al. Mocht het mis gaan dan wil ik het ook graag met hen delen.

4. Dehi

Dehi Actief lid

May 18, 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Wij hebben het met 5 weken ook al verteld omdat we toen (met kerst) beide families op beide dagen zagen. Ook heel erg vroeg maar vond het zo'n mooie gelegenheid en leuker dan iedereen los van elkaar af gaan. Ik zou het dus wel doen :)
    En gefeliciteerd met je zwangerschap!!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het zelf wel doen ja, het is een bijzonder situatie en je voelt je wellicht al anders als anders. Mocht het misgaan, dan kan je ook op steun rekenen net als tijdens je behandelingen denk ik.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben t met 10 weken verteld ivm oud en nieuw dat iedereen bij elkaar was.
    als jij je er goed bij voelt kan je t vertellen!
    en gefeliciteerd natuurlijk 😊

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Is persoonlijk..
    zou het zelf niet doen..
    Heb een miskraam gehad, niemand wist dat ik zwanger was en heb ook die miskraam nooit aan de grote klok gehangen..
    Maar ik had gaan steun of troost nodig van andere..
    Maar je moet doen wat jij prettig vind.. Kunnen andere niet beslissen voor je

8. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hier bij alle drie de zwangerschappen al vroeg verteld aan ouders en broers en zussen. 1e een bbz en was blij dat de familie er toen al vanaf wisten, ik vond dat fijner voor de steun.
    2e dachten we weer een miskraam te hebben, ook daar weer blij dat ik t al verteld had.
    Het is echt wat je zelf het fijnste vindt. Ik zou het in jouw geval doen, maar als je twijfelt zou ik t niet doen. En als je besluit het op een later moment te doen , na de 1e echo, dan hoeft toch niet iedereen bij elkaar te zijn? Wij hebben toen iedereen apart ingelicht, bij ouders echt op bezoek en broers en zussen gebeld.
    Doe waar jij je goed bij voelt.

9. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Naaste familie hebben wij ook direct ingelicht. Ook ivm het mmm traject. Het zou meteen zijn opgevallen wanneer we niet meer hoefden.

Veel plezier morgen en succes en gefeliciteerd met je verjaardag en zwangerschap!

10. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    is wel leuk als je het iedereen tegelijk kan vertellen als iedereen bij elkaar is. dan is de sfeer sowieso helemaal top ;)

11. Lila

Lila Lid

Mar 2, 2016
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen wat jij wilt ;)!

Ik heb het met 6 weken (om dezelfde reden) aan de familie verteld.
    Ik heb trouwens ook op mn werk verteld rond die periode.

12. Bijnamamavan2

Mar 1, 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb het direct na de positieve zwangerschapstest aan de beide ouders verteld en aan de broers/zussen. Onze beste vrienden hebben we het ook direct verteld. De rest pas na de eerste echo.

13. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Allereerst gefeliciteerd!!
    Ik zou dan weer de eerste echo afwachten. Maar ik weet niet hoe het is als iedereen van de mmm afweet..
    Mijn eerste zwangerschap bleek een missed abortion, en ik was blij dat ik dit niet moest delen. Alleen met de mensen waar ik dat mee wilde.
    Ik wilde ook niet dat iedereen wist dat we bezig waren.
    Maar in jullie geval is dat toch anders.
    Als jij evt slecht nieuws ook wilt delen met de hele familie dan is er denk ik geen reden om het niet te vertellen..

14. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

Jan 1, 2016
    123
    11
    18
    Gefeliciteerd! Je zegt dat je familie heel dicht bij je staat en ook weet van de medische molen. Ik kan me voorstellen dat het dan heel fijn is om dit met hen te kunnen delen, zeker als je niet zo snel iedereen bij elkaar hebt. En als je toch besluit te wachten, kan je het gewoon heel vaak aan iedereen apart vertellen, is ook leuk ;)

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Je moet je eigen gevoel volgen. Hier hebben we met deze zwangerschap gewacht tot 9 weken. Toen hadden we de tweede echo. Wachten hebben we gedaan ivm twee miskramen en ik niet elke keer iedereen mee wou nemen in de teleurstelling.
    Maar ik kan me voorstellen als je in de mmm hebt gezeten en iedereen weet ervan af, dat het wel prettig is om het te vertellen.

16. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Je moet doen wat goed voelt!
    Ik heb ervoor gekozen om het pas later te vertellen... Ik had geen zin om het te delen met mijn famillie als het niet goed was gegaan.

Zou volgende keer weer wachten.
    Maar dit is voor ieder heel persoonlijk

17. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    En, heb je het nog verteld??

18. Ludde

Ludde Actief lid

Nov 8, 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Zoals meerdere mensen hier zeggen: doe waar jij je echt goed bij voelt. Houd daarbij echt geen rekening met wat andere mensen vinden van jouw beslissing of wat er nog kan gebeuren. Jij bent wie jij bent en vooral nu je zwanger bent mogen mensen daar best een beetje rekening mee houden :)
    Dat is mijn mening ;)

19. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Doen wat voor jullie goed voelt.

Zie mijn onderschrift. Sommigen wisten van de mmm maar wij hebben het de ouders met 11 weken verteld. Het was Sinterklaas en die week erbij vonden we niet nodig.
    Ik zou wel wachten tot na een echo maar als het voor jullie goed voelt om het nu te vertellen...doen!

Share This Page