In contact geweest, test negatief, wel klachten

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lavita, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Zaterdag 20 maart zijn wij (de kinderen en ik) in contact geweest met een familielid die de volgende dag positief getest is. We zijn gebeld door de GGD in het kader van bron- en contactonderzoek en we zijn meteen in quarantaine gegaan.
    Ik heb op aanraden van de GGD meteen een test gedaan. Deze was gelukkig negatief.
    Rond dag 4 begon ik een ongemakkelijk gevoel in mijn keel te krijgen. Alsof ik erg verkouden zou worden.
    Op dag 5 heb ik weer een test gedaan en ook deze was negatief.
    Op dag 7 werd ik inderdaad verkouden. Lichte hoest, druk op de holtes, keelpijn, spierpijn en huidpijn.
    Omdat ik een koortsig gevoel kreeg, ben ik gaan temperaturen.
    Ik weet van mezelf dat mijn normale temperatuur altijd rond de 36,4 ligt. Na temperaturen bleek het 37,3.
    Ik heb me op dag 8 weer laten testen en weer was de test negatief.
    Ik vind het moeilijk te geloven dat ik geheel toevallig een normale verkoudheid te pakken heb, omdat we dus in contact zijn geweest en het net zo lang duurde voor ik klachten kreeg als dat de incubatietijd van corona is.
    Ik heb vandaag weer getemperatuurd omdat het koortsige gevoel bleef aanhouden. Resultaat: 37,5.
    In hoeverre zijn die testen betrouwbaar? Woensdag moet ik weer aan het werk (de kinderen moesten 10 dagen in quarantaine ivm niet testen). Kan ik er van op aan dat ik geen corona heb, maar gewoon een ordinaire verkoudheid? Het maakt me zo onzeker.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Het is nu 9 dagen na besmetting.
    Als je klachten door corona komen, zou je na 4 dagen klachten al wel positief getest moeten hebben (lijkt mij).
    Ik vermoed dus dat je idd een simpele verkoudheid te pakken hebt.

Mapje vindt dit leuk.
  3. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hier ongeveer hetzelfde gehad.
    Mijn man was positief getest. 2 dagen ervoor kreeg hij al lichte klachten, we hebben toen gewoon nog samen geslapen en zijn constant bij elkaar geweest.
    De dag na zijn test ben ik negatief getest. Een dag of 3 later werd ik echt flink verkouden met verhoging, de kinderen ook. (Mijn man zat ondertussen in quarantaine op zolder) Alle 3 een test gedaan, negatief. Na 3 dagen nog steeds veel klachten, weer een negatieve test. De klachten van m'n man waren bijna weg na een week dus is hij weer naar beneden gekomen. Na een paar dagen nog 1x getest, negatief.
    Dus hier was het toevallig wel een echte verkoudheid. Na zo vaak negatief testen kan je er wel vanuit gaan dat het echt zo is denk ik. Althans dat heb ik wel gedaan.

Mapje vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had trouwens afgelopen november hetzelfde.
    1,5 uur lang naast mijn moeder gezeten (zowat knie tege knie). Ik heb haar zelfs geknuffeld en gekust (ivm verjaardag).
    De dag erna kreeg ze klachten, dus heeft ze getest en die bleek de dag daarna positief.

ik kreeg 5 dagen nadat ze hier was geweest ook klachten. Flinke hoest, erg verkouden, hees, enorme hoofdpijn en verhoogde temp.
    Maar mijn test was negatief.
    5 dagen daarna weer getest, weer negatief.
    Mijn man en 2 kids kregen een paar dagen na mij ook klachten, maar ook allemaal negatief.
    We hadden dus idd toevallig een verkoudheid te pakken :)

Mapje vindt dit leuk.
  5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar. Onze dochter werd ziek op een donderdag, man en ik kregen klachten op zondag. Man teste positief, dochter en ik negatief terwijl wij veel zieker waren.

De kans op een vals negatief is groter dan een vals positief, maar de kans op 2x een vals negatief is dan wel weer heel klein.

Wij hebben in overleg met de ggd het volgende aangehouden: na 24 uur klachtenvrij weer naar buiten. Vond ik zelf ook prettig, wil niet andere mensen met mijn verkoudheid aansteken zodat zij zich weer moeten laten testen etc.

Onze dochter was trouwens echt niet onder de indruk van de test, die vond het vervelender dat ze de autostoel weer in moest.

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Wij hebben het hier nu aan de orde:

Afgelopen woensdag begon mijn dochter te hoesten en ik had keelpijn. Ik ben donderdag getest, positief. Op vrijdag hoestte mijn dochter alles bij elkaar, en mijn zoontje werd neusverkouden met 38.5 graden. Kinderen dus laten testen, allebei negatief. Ik geloofde toen niet dat ik wel positief ben, dus heb mezelf wéér laten testen afgelopen zondag. En wéér positief. Ik blijf het zó frappant vinden !

7. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik hoor zulke verhalen de laatste tijd ook vaak voorbij komen. Ik heb verder geen verstand van virussen, maar je zou haast gaan denken dat de test dan geen of niet genoeg virus deeltjes heeft opgepikt, dat daarom de test negatief uitslaat? Ik roep maar wat hoor. Nogmaals ik heb er geen verstand van, maar ik vind het zó toevallig anders. Maar aan de andere kant, er gaan natuurlijk ook nog genoeg andere virussen rond. Bijzonder blijft het wel.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Niet iedereen die nauw contact heeft gehad wordt ziek.

Ik snap je twijfel heel goed hoor.
    Bij vrienden van ons werd zoon van 18 ziek: koorts, hoofdpijn, keelpijn etc. Zijn zus van 22 had dezelfde klachten. Allebei testen. Zoon positief, dochter negatief.
    De rest van het gezin wordt ook ziek: vader, moeder en twee meiden van 9 en 13. Allemaal positief.
    Dochter van 22 blijft negatief testen, maar was wel ziek. Zo raar!

Je zou bij dit geval ook denken dat de testuitslag niet klopt.
    Maar ja, wat dan? Toch maar in quarantaine blijven? Kan dat met je werk?
    Je hebt nu nog steeds klachten? Dan lijkt het me verstandig dat je thuis blijft.

Het blijft lastig. Sterkte!

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik testte 3d na mijn eerste klachten nog negatief.

Ik zou er nog een test aan wagen voor jezelf. De meesten testen positief binnen 5d maar niet iedereen

10. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Gisteravond belde de GGD dat ze het toch niet helemaal vertrouwden en dat daarom de quarantaine verlengd moet worden. Morgen mag ik testen en bij negatief mag ik vrijdag weer aan het werk.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Spannend!
    Hoe voel je je nu? Nog steeds klachten?

12. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ja, ik heb nog altijd keelpijn en ik begin wat meer te hoesten. Hopelijk ben ik nog steeds negatief.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Spannend hoor.
    Ik hoop ook voor je dat het negatief is.
    Hoe laat ga je testen?

14. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw

Zou het ook kunnen dat die persoon met wie je in aanraking bent geweest een vals positieve test had? En ipv corona een ander verkoudheidsvirus bij zich droeg wat jij hebt overgenomen?

15. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik heb vanochtend om 10:00 getest via de swabstraat van het werk. Om 16:00 had ik de uitslag. Gelukkig negatief.

Willemijntje19 en Mapje vinden dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Fijn!
    Dan zal het toch echt wel kloppen.
    Hopelijk ben je snel weer fit!

Mapje vindt dit leuk.
  17. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Dat lijkt mij erg stug. Degene met de positieve test, is mijn zusje. Ze had echt typische coronaklachten zoals smaak- en reukverlies, brandende en stekende longen, kortademig.

18. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Oké, snap het. Hoop iig dat je gauw weer beter bent.

19. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Dankjewel!

Deel Deze Pagina