Gvr boek vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Vanaf 9 jaar? Of al eerder?
    Waar vind ik deze info?
    Op bol staat 0/100

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Ik weet niet vanaf wanneer officieel, maar zoon van bijna 8 las hem net na zijn 7e verjaardag voor het eerst, hij had hem toen gekregen. Hij heeft er zelfs zijn boekbespreking over gehouden, en meer kinderen hadden hem gelezen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb hem gelezen in het vierde leerjaar, dus toen ik acht jaar oud was.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb hem afgelopen jaar voorgelezen aan onze dochter van 7 - toen bijna 8 . Bepaalde stukken moest ik echt doorlezen, zodat ik niet stopte op het spannendste moment :p . Jongste vond het af en toe té spannend.
    Maar uiteindelijk vond ze het érg leuk.

Ook zij heeft haar boekbespreking erover gedaan toen. Andere kinderen gingen het toen ook lezen en de reacties waren verschillend.
    Vriendinnetje dat al wel Harry Potter 1 + 2 + 3 had voorgelezen gekregen vond de GVR te spannend en ze zijn gestopt geloof ik.
    Dus tja..
    Ik zelf ben overigens nog niet aan Harry Potter begonnen :p

Zelf lezen had ze overigens nog niet gekund denk ik; zo'n goede lezer was ze toen nog niet en het boek was dan voor haar te dik om doorheen te komen voor haar idee. Ook de verhaspelingen die de GVR maakt, had ze denk ik te moeilijk gevonden.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier met 7 jaar gelezen door zoontje.
    Maar hij had eerst Harry potter 1 en 2 gelezen en vond het niet al te spannend, dus viel gvr ook mee.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Mijn zoontje is 6 en heeft alle dolfje weerwolfje gelezen.
    Dit is spannender toch?

7. Linda86

Linda86 VIP lid

GVR vind ik inderdaad wel spannender dan Dolfje Weerwolfje ja. Maar ik heb het boek afgelopen zomer voorgelezen aan mijn kinderen van toen 5 en 7 en zij vonden het hartstikke leuk. Ze konden steeds echt niet wachten tot ik weer verder ging.

Edit: ze houden wel allebei van spannende boeken trouwens, "heksen" is bij allebei favoriet.

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik heb de GVR afgelopen zomer voorgelezen aan onze oudste zoon, die was toen 5.

Hij vond het een leuk boek, de stukjes met de gemene reuzen vond hij wel spannend. Afgelopen weekend hebben we de film gezien, die was erg spannend, maar omdat hij het boek al had gelezen vond hij het wel heel leuk.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb hem vorig jaar voorgelezen aan mijn toen 6 en 8 jarige zoon en die vonden het geweldig. Mijn jongste was toen nog 2,5 en die vond het wel grappig, maar begreep het meeste niet.

Deel Deze Pagina