Hoi, Ik heb een zoontje van 2 die erg over actief is, en veel op de bank springt. Nou komt het dus regelmatig voor dat ik een knie of elleboog of hand in mn buik krijg! Niet echt hard, maar wel zo dat ik echt schrik! Hij zegt daarna wel heel lief sorry mama, maar daar heb ik natuurlijk niks aan Hoe ver kan hij gaan, totdat ik me echt zorgen moet maken dat hij het kindje of placenta beschadigd? Ik keur het natuurlijk niet goed, maar kan het ook niet altijd voorkomen. Als het echt te hard is geweest, krijg je dan buikpijn of steken ofzo? Alvast bedankt! Liefs Denise
Hi denise, Helaas is het een 2 jarige nog niet goed uit te leggen dat wat hij doet ook pijn of schade kan aanrichten daarom moet je continu vertellen wat wel mag en wat niet. Lastig is dat, vooral als je een kleintje in je buik wil en moet beschermnen. Je kindje zit heel goed in gepakt maar probeer te voro komen dat hij met zijn volle gewicht in je buik komt, een elleboog of knie kan weinig kwaad maar een sprong recht op je buik is af te raden. je zal daar indaad last van hebben, door harde buiken of steken in je buik. Ben je ongerust,houd je er buikpijn aan over of krijg je bleodverlies:altijd je verloskundige bellen! Succes met jullie druktemaker Imke