Dit is misschien een beetje een gekke vraag, maar ik zit de laatste tijd nogal vol stress en ik wil graag rustig worden, want ik weet dat het niet goed is voor de kleine. Ik heb hartkloppingen en voel me af en toe een beetje dizzy. Ik ben ook heel snel moe de laatste tijd, al hoort dat er in de derde periode weer bij geloof ik. Ook mijn bekken begin ik steeds beter te voelen. Alsof ik de hele dag op de fiets of op een paard heb gezeten zeg maar. Mijn ouders zijn wederom de oorzaak. Morgen ben ik jarig en ik vier het vandaag. Nu doen ze weer moeilijk over iemand die op mijn verjaardag komt en als diegene komt willen zij niet komen. Terwijl degene waar het omgaat niet eens weet dat ze problemen heeft met mijn ouders. Nu komen mijn ouders dus niet op mijn verjaardag (voor de derde keer sinds ik op mezelf woon). Daarnaast zijn ze in het verleden ook niet op mijn afstudeerborrel komen opdagen, de dag erna hoorde ik dat ze moe waren. Zo gaat het al jaren. In de aanloop voor mijn bruiloft hebben ze ook heel wat momenten verpest. En ook nu, voor de buitenwereld vinden ze het heel interessant dat ze opa en oma worden, maar ze doen er verder niets mee. Mijn schoonouders komen nog wel aanzetten met een slabbetje of shirtje. Mijn ouders hebben nog helemaal niets gedaan. Het is teveel om op te schrijven wat er gebeurd is in het verleden, maar ik wil niet meer gekwetst of teleurgesteld worden en heb besloten (tijdelijk) het contact te verbreken. Heel moeilijk, helemaal in deze tijd. Ik heb er wel eens eerder op het forum over geschreven. Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie nog tips? Hoe kan ik wat rustiger worden?
Als ik het zo lees kan je misschien eens met een psycholoog gaan praten. Wellicht wordt je rustiger als je het van je af praat . Ik heb ook in het verleden zo dingen beter van me af kunnen zetten. je hoeft je echt niet te schamen om er eens heen te gaan
met iemand praten kan heel goed helpen.. je kan ook proberen om dingen voor jezelf te doen.. weet niet of je wel eens aan yoga hebt gedacht.. klinkt meschien een beetje zweverig maar het helpt echt.. bepaalde oefeningen en ademsoefeningen kunnen heel goed helpen.. succes ermee meid
Proberen, weet hoe moeilijk ook, het van je af te zetten, en denken dat het nu voor jou op dit moment het beste is. Zelf zitten we in een lastige situatie met schoonmoeder helaas, maar realiseer me wel nu dat het voor ons nu het beste is om het contact te verbreken. Ik zit ook net veel stress, veel moe, kan zelfs het huishouden niet meer aan nu. Ik loop nu ook bij een praktijkondersteunder (psych) en moet zeggen, het lucht wel op. Je kunt er ook dingen aan kwijt die je liever niet tegen je man of familie wil zeggen etc. Hoop dat je je snel wat beter zult voelen, en toch geniet van je zwangerschap. Wel ook een hele fijne verjaardag gewenst Knufff van Linda die kun je wel gebruiken denk ik
pff Ir3n3, wat een ontzettend vervelende situatie. Ik herken het gevoel wat je hebt, alleen heeft het bij mij te maken met mijn werk, waar het niet allemaal soepel verloopt. Als ik thuis ben gaat het goed. Het is dus voor mij een kwestie van het elimineren van de stress factor. Nu is het met je werk wat makkelijker dan met je ouders. Volgens mij heb ik inderdaad een eerder onderwerp van je gelezen en dat was ook een pittig verhaal. contyact verbreken met je ouders doe je niet zomaar, maar jou gezondheid en die van je kind is zo ontzettend belangrijk. Je wil straks niet te vroeg bevallen omdat je stress hebt. Wat eerder in dit onderwerp geopperd wordt, praten met een expert, lijkt mij dan ook het verstandigst. Misschien kan je hierover met je verloskundige praten. Ik ben bang dat je niet de enige ben met dit soort stress en zij kan je wellicht naar iemand doorverwijzen. Heel veel sterkte en schrijf het in de tussentijd maar lekker van je af op dit forum!
Bedankt voor jullie lieve reacties. Het is echt een moeilijke periode. Wel probeer ik het zoveel mogelijk van me af te zetten, maar het blijft onbewust aan je knagen. En dat merk ik dan weer door hartkloppingen en vermoeidheid. Maar ik probeer ook te genieten van de zwangerschap, deze mooie periode laat ik niet afnemen door mijn ouders. Gelukkig heb ik heel veel lieve vrienden en collega's, dat merkte ik gisteren en ook vandaag (ben vandaag officieel jarig). Wat ik dan wel weer heel raar vind. De afgelopen week had ik echt zoiets van ik stop even met mijn ouders. Het is gewoon niet goed voor me en ik had eindelijk de knoop doorgehakt. Want het gaat al jaren zo. Toen belde mijn moeder gisterochtend ineens, met de mededeling dat ze 's avonds iets later zouden komen. Ik was helemaal verbaasd, want ze zouden helemaal niet komen en ik heb de hele week al geen contact meer gehad. Maar goed, ze waren er dus gisteravond bij. Het had een vreemde sfeer kunnen worden, maar eigenlijk heb ik amper met ze gesproken. Mijn man werd niet eens gefeliciteerd door mijn ouders. Ik heb me er niets van aan getrokken, omdat ik een leuke verjaardag wilde hebben. En dat is het uiteindelijk ook geworden. En wat ook wel weer heel typerend is, ze hadden geen cadeau. Want ze hadden het veel te druk gehad afgelopen week om een cadeau te kopen. (mijn moeders standaard zin is dat ze het druk heeft, maar ze is werkloos) Dat was wel weer een teleurstelling, maar ik merkte aan mezelf dat het minder met me deed dan in het verleden. Ik zal even nadenken over die psycholoog. Ik ben er in het verleden ook al geweest. Dit was voor ons trouwen, omdat mijn ouders toen ook al voor problemen zorgden. Maar wellicht doet het me nu ook weer goed om er met iemand over te praten. Dit forum doet ook wonderen trouwens!
heb je al een keer met je ouders gepraat? met alleen je vader of alleen je moeder en verteld hoe je je voelt? En wat je niet leuk vind van ze.. en dat je heel erg met dingen zit.. zoals dat ze niet komen opdagen enz.. ik weet natuurlijk niet hoe je hele situatie is mbt je ouders.. maar het kan me voorstellen dat je jezelf rot voelt..
Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Als je bewust ergens niet mee bezig wilt zijn..... ben je daar uiteindelijk erg mee bezig Was af en toe zelf ook behoorlijk opgejaagd (afstuderen, komst kindje voorbereiden etc) en kon zelf gelukkig erg goed weer tot rust komen van de zwangerschapsyoga. Maar ook een dagje sauna met mijn vriend of een vriendin, avondje bios etc deed wonderen. Misschien is zoiets een optie?!
Met iemand praten is altijd een goed idee. Maar ook bepaalde ademhalingsoefeningen kunnen heel goed werken. Die zou je bijvoorbeeld bij yoga kunnen leren. Je zou ook eens wat oefeningen op internet op kunnen zoeken. 't Is wel belangrijk dat je dat soort oefeningen goed doet. Anders krijg je juist last van benauwdheid en duizeligheid.
Tip die ik zelf ook al een poosje volg: ontspanningstherapie! Daar krijg je een combinatie van yoga, ademhalings- en ontspanningsoefeningen gericht op jouw fysieke of geestelijke knelpunten. Ik heb zelf priveles, maar vaak kan het ook in groepsverband. Sommige verzekeringen vergoeden het (Agis niet helaas). Met iemand praten kan natuurlijk ook zeker helpen, maar je klinkt alsof je er verstandelijk al heel goed mee omgaat.
Wat vervelend dat je zo'n relatie met je ouders hebt. Zoals eerder gevraagd: heb je er al eens met hen over gehad? Je verwachtingen geuit? Ik denk dat dat wel een idee kan zijn. Wil dat niet, dan zou ik toch degelijk even het contact op een laag (of geen) pitje zetten. Dat is voor jou en de baby het beste. Ik denk ook dat yoga, haptonomie en/of praten met iets als een maatschappelijk werker of psycholoog wel een goed idee is. Wij hebben ook veel gedoe met schoonouders gehad; veel stress. Na vele pogingen, praten, ruzieen en geen contact voor een periode is het nu rustig. We doen allemaal weer een soort van ons best. En ik merk dat wij onze verwachtingen hebben bijgesteld. We verwachten niet meer dat het wordt zoals het was of dat ze gaan doen zoals wij graag zouden zien. Maar het enige wat we willen is door één deur kunnen en wat contact behouden. Dat lukt tot nu toe best goed. Maar daar is wel veel tijd overheen gegaan. En dat wil niet zeggen dat bdat moeiteloos gaat, want er blijven altijd momenten dat je je ergert of iets dergelijks. Ik hoop dat de door alle gegeven tips misschien wat rust kunt vinden..!