Mentor en meidenvenijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bioluun, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Zomaar een hersenspinsel, maar als je nou eens het hele pesten laat liggen en het vanuit een hele andere invalshoek gaat proberen?
    Ik zag het kwaliteitenspel langskomen hele goeie! Maar bijv. opdrachten verzinnen en de groepen mengen. Bijv. pestkop bij gepeste in en vandaaruit dingen opbouwen.
    misschien een spel, misschien een andere opdracht, misschien een maatschappelijke opdracht zoiets.
    In ieder geval een opdracht waarin ze elkaar leren kennen en elkaar gaan waarderen.
    Of misschien met de hele klas als soort teambuildingsopdrachten.

MiaMaria en littleladybug vinden dit leuk.
  2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

kun je niet in jouw klas de plekken verdelen? Dus een nerd naast een popi. Deze moeten dus gaan samen werken. Zo leren ze elkaar kennen.

Chocolat vindt dit leuk.
  3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ja, ik zou ook kiezen voor een positieve aanpak. Fijne opdrachten, ook doe-opdrachten. Elkaar leren kennen.

Maar wel een duidelijke lijn trekken: Welk gedrag is acceptabel en welke niet.

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Bedankt voor alle feedback. En bedankt voor de complimenten over betrokken zijn. Stiekem best fijn om te horen :)

Ik ben al ooit bezig geweest met het kwaliteitenspel. Erg leuk inderdaad. Moet zeggen dat het me toen al opviel dat de dame in kwestie weinig serieus met de opdrachten om ging.
    Ik heb een aantal ideeen opgeschreven. Ik ga morgen eerst beginnen met een sociogram om alle onderlinge relaties in kaart te brengen. Ik heb dan alleen alle meiden bij elkaar. Daarbij moeten ze een drietal medeleerlingen opschrijven bij verschillende vragen. Daarbij ga ik ook vragen stellen als: wie zijn er dominant in de groep; door wie word je wel eens gepest (Nvt mag ook); met wie werk je graag samen. Dit in opperste geheimhouding natuurlijk. Daarna wil ik nog wat hypothetische kwesties bespreken. Moet nog even wat verhalen verzinnen die niet exact zijn wat er speelt maar waarbij wel een duidelijk link is.
    Later gaan we nog wat meer positieve groepsvorming doen. Hoorde vandaag dat we daar over een maand een cursus over krijgen.

Deel Deze Pagina