Vlooien.. We komen er niet meer van af. Word er gek van. We hebben al van alles geprobeerd. Sprays voor in het huis, alles wassen, goed en regelmatig stofzuigen, huisdieren meerdere keren ontvlooit. Maar nog zijn ze niet weg. Ik zit inmiddels zelf helemaal onder de beten. Het liefst zou ik ongedierte bestrijding bellen maar dat is vast enorm duur =( Heeft iemand de gouden tip voor mij?
Toch de bron aanpakken; je huisdieren dus. Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar mijn moeder heeft via de dierenarts druppels waarmee ze haar honden een paar keer per jaar behandelt (druppels over de ruggengraat verdelen) en daarmee hebben ze zo goed als geen last meer van vlooien. Zou echt even je dierenarts vragen om een effectief middel. Stofzuigen enzo is natuurlijk altijd goed maar als je de bron van de vlooien niet aanpakt gaan ze niet weg.
Hallo, ik weet niet welk vlooienmiddel je nu gebruikt maar veel vlooien zijn resistent geworden voor o.a. frontline. Om dit moment werkt advantage heel goed voor huisdieren met vlooien. Ook verkijgbaar bij de dierenarts. Online zijn ze voordelig te bestellen via www.welpenhoeve.nl .
Misschien wat lastig, maar kan je niet een dag of 2 ergens anders terecht? Incl. huisdieren? Dan helemaal goed stofzuiger (zak daarna weggooien). Ontvlooingsmiddelen gebruiken, weer schoonmaken na een dag en dan weer terug? Tja, zal wel lastig zijn waarschijnlijk zo....
Tja, heb het ook eens gehad.....wij gingen op vakantie en mijn zus zou na een dag of 2 nadat wij vertrokken waren in ons huis komen. Toen bleek dus wel dat onze poes resistent was voor frontline, waar ik haar trouw iedere keer mee behandelde. Het hele huis onder de vlooien! Gatver de gatver! Mijn zus heeft toen dus de bestrijdingsdienst gelijk gebeld en daarna geen vlo meer te bekennen en poezenbeest zit sindsdien op de advatage.
Heb inderdaad frontline gebruikt en beapher. Heb op je link geklikt mamma van Marit maar hij linkt niet naar de juiste site? Paar dagen uit huis gaan zou kunnen voor een weekendje weg maar gaan ze binnen twee dagen al dood? Mutsie, weet je toevallig wat de kosten van die bestrijdingsdienst was?
Tsja, wij deden dat altijd zo als we op vakantie gingen, dan waren we wel wat langer weg inderdaad. Alles wassen, stofzuigen en dan spuiten maar. Als we dan terug kwamen zag je echt een kerkhof van vlooien op de vloer...
Tja maar als je ergens anders heen gaat breng je je vlooien ergens anders ook naar toe! Ik weet waar je het over hebt hier van de zomer ook een giga plaag gehad. Leuk al die middeltjes maar NIETS helpt (spreek uit ervaring). Dierenarts vragen ja leuk maar die rekenen een vermogen en promoten ook (nog steeds!!) frontline e.d. En wij maar betalen. Ook ik heb eraan zitten denken om de ongediertebestrijding te bellen maar zag de prijzen en liet het toen maar zitten. Inmiddels zijn wij en ons huis en de beesten zo goed als vlovrij. Doordat we de hond een tijd in de garage lieten slapen (nee geen dierenmishandeling) omdat hij 's nachts zo vreselijk blafte en de hele buurt er last van had en corrigeren niet werkte (naar beneden gaan zag hij als beloning) negeren ook niet etc. Maargoed daardoor hebben we dus ook een plaag in de garage gehad. Erg blij was manlief (want hij traint/fitnesst daar). We hebben alle merken wel gehad. Van pipetjes (die druppeltjes op de ruggengraat ja), sprays, vlooienbanden, kammen, wassen, strijken (grapje) tot alles aan toe. Op een gegeven moment gaan werken met beesten insprayen met fleegard (weet even niet het merk) en eerst aparte omgevingsspray van t zelfde merk maar op een gegeven moment de huisdierenspray voor de omgeving gaan gebruiken (effectiever). Elke nacht/avond bakjes met heet water+afwasmiddel/babyolie + waxinelichtje aan en lichtjes uit (romantisch!) en de hele dag door door het hele huis van die bakjes zodat je ze erin kan doen als er een op je zit. en weer stofzuigen, stofzuigerzak in plastic dichtknopen en weggooien, kleedjes v.d. hond weggooien, krabton naar buiten (ze kropen in de naden!! en daar kreeg je ze niet meer uit) Het tapijt (wij hebben een stuk tapijt in de woonkamer) op mn knietjes met een natte doek en azijn of knoflook olie (hebben vlooitjes een hekel aan). En weer van voor af aan etc. Na zo'n 6 maanden plukken (was leuk tegen eind zwangerschap en de eerste maanden van de kleine) zijn we nu al een tijdje allemaal vlovrij. In de garage hebben we nog wel even moeten vechten en plukken maar dat is ook sinds een aantal weken/maanden wel klaar Onze hond loopt wel nog steeds met een kap om omdat hij syringomyelia heeft en dus een jeuktik dus we checken regelmatig bij hem vooral. Hoop dat je er wat aan heb, maar het is een giga strijd. Geloof zelf dat de huis tuin en keukenmiddeltjes (stofzuigen, dweilen met knoflook of azijn, bordjes met kaarsjes) beter hebben gewerkt dan die sprays en vlooienshampoo's. En moet zeggen dat er ook twee huisdieren plots overleden zijn bij ons dus dat kan ook verschil maken in het aantal vlooien hoe triest het ook is
Een vlooienprobleem kan erg hardnekkig zijn, het kan wel een half jaar duren voordat je er vanaf bent. Probleem is dat de eitjes immuun zijn voor de meeste vlooienmiddelen, je dood dus wel de volwassen vlo, maar vervolgens komen de eitjes uit en begint het hele gedonder weer opnieuw. Zelf ben ik erg fan van stronghold, dit is alleen wel erg duur. Weet niet of je honden of katten hebt? voor katten is er namelijk de program injectie, deze maakt de vlooien steriel, zodat de eitjes die ze leggen niet meer uitkomen. Wat je het beste kunt doen is ALLE dieren, IEDERE maand ontvlooien met een goed middel! Dit gewoon even volhouden totdat je er helemaal af bent.
Hier ook eens een flooienplaag gehad, ze zaten zelf in mijn bed....brrrrr. We hebben toen alles wat van stof is buiten gelegt en gewassen en alles ingesprayd met onvlooingsmiddel en de katten aangepakt met een spray die je door hun vacht moet spuiten (ben de naam even kwijt). Wat we ook deden was op de kleden, vloerbedekking in de slaapkamers s'avonds een schaaltje met daarin water met flink wat afwasmiddel en een theelichtje erin. Vlooien springen naar het licht en dan komen ze in het zeepsop terecht en kunnen er niet meer uit, man wat ik dan aantrof in die schaaltjes, niet normaal. Tja en verder als tip, als je er op de bovenstaande manieren echt niet vanaf komt is dan toch de bestrijdingsdienst bellen....
Alle huisdieren behandelen (geen frontline idd, pas bij bordercollie achtige honden extra op welk middel ivm MDR1 gen fedect). Blijf dit ook doen. Huis behandelen met omgevingsspray (pas op welk middel als je katten hebt !) Je hebt een spray die 6 maanden werkzaam is. Elke dag alle kussens en beddengoed wassen. Elke dag grondig stofzuigen. Vergeet ook niet de stofzuiger, als je een zak hebt kun je daar makkelijk herbesmetting uit krijgen). Zakloze stofzuiger met het opvang gedeeltje met azijn, teatree of laveldel behandelen. En dit alles lang volhouden. De vlooien ontoppen zich nu waarschijnlijk massaal doordat je verwarming aanstaat. Als het echt niet lukt de bestrijding bellen. Op een hondenforum zul je trouwens nog veel meer ervaringsverhalen vinden.
Ik zou wel een ongediertebestijder bellen. En dan verschillende want het scheelt best per bestrijder in de kosten. Als je al je kosten optelt wat je kwijt bent als je zelf alles moet kopen scheelt het denk ik niet eens zoveel. Nu ben je waarschijnlijk al veel geld kwijt geweest aan de sprays en druppels etc. Wij hebben het hier ook 1 keer gehad. Maar niet zo heftig als bij jou. Wij konden het gelukkig wel zelf oplossen met spray en druppels etc.
ik zou ontvlooien met advantage, pipetje op de huid in de nek! leegdrukken, niet op de ruggengraad want dan kan het dier het oplikken. voor de rest alles wassen, goed stofzuigen, vooral de plinten en dan overal omgevingsspray spuiten, vooral op de plinten.
Ik begreep van de dierenarts dat Frontline niet helpt. Onze hond heeft ook vlooien. Ik baal als een stekker en vind het ongelooflijk goor. Dus extra stofzuigen hier en pipetjes in haar nek.
Hier ook eens een plaag gehad, wij hebben de ongediertebestrijdingsdienst gebeld. We zijn 2 dagen uit huis geweest en toen ik thuis kwam allemaal dode vloeien waren gewoon kapot geknapt. Dan alles wassen stofzuigen dweilen. Nooit weer last van gehad. Exil en frontline helpt niet, je zal naar de dierenarts moeten voor advantage is nog 2 euro goedkoper ook (bij mij da iig) en helpt erg goed en daarna eens ind e zoveel tijd spuitbussen bij de da halen en dan houdt je het ook vlovrij. Prijzig Ja, maar je weet dat het kan gebeuren als je huisdieren hebt. Succes ermee
Toen wij hier kwamen wonen zat alleen ik onder de beten tot bloedens toe van het krabben op me benen heb de bestrijdingsdienst gebeld had zelf toen nog geen katten maar de oud bewoners hadden volgens mij een hond de stugge haren lagen zelfs in de kasten was zo 135 euro kwijt moest twee uur wegblijven en geen last meer gehad
Wij hadden dit van de zomer, werd er gek van! Mijn man werd ook constant gebeten. Wat wij hebben gedaan: Alles wassen op 60 graden met een wasbolletje met azijn (kussen waar de beestjes op liggen, mandjes, speeltjes) Elke dag 2 keer stofzuigen, (wij hebben een zakloze stofzuiger dus die spoelden we goed af elke keer) Daarna dweilen met spiritus en dreft afwasmiddel (schijnen vlooien niet van te houden, net als knoflook, azijn en lavendel) Bovendien moet je je huis van top tot teen insprayen, het liefst na een aantal weken nog een keer. Moet je wel een aantal uren wegewezen. Ik was al zwanger, dus heb mn man laten sprayen, en 3 uur later alles open laten zetten. Hondjes kammen, en af en toe met anti vlooien shampoo gewassen. En advantix druppels gebruikt. (Daarna natuurlijk niet meer gewassen) Belangrijk is wel dat je alles tegelijk probeerd, anders heeft het alsnog geen zin! Anders idd verschillende bestrijdingsdiensten bellen, om gewoon een factuur op te vragen. Tegenwoordig geven wij preventief knoflooktabletjes aan de honden, net als om de dag een beetje karnemelk. Het schijnt, of dit zo is weet ik niet hoor, dat de vlooien dan eerder naar een andere hond gaan, ipv naar die van jou, bijvoorbeeld in het bos oid... Succes
ik kreeg de tip van de dierenarts dat als de dier er helemaal onder zat in te smeren met knoflook saus paar uur laten zitten en dan met afwasmiddel schoonspoelen stinkt wel erg helaas heeft het diertje klein beetje vlooien dan knoflook saus laten eten dit werkt bij ons prima