mentorschap over een psygiatrisch patient

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Hij kan ook een tweede persoon aanwijzen die samen met je moeder de beslissingen kan nemen (ik weet natuurlijk niet of je moeder daar voor open staat en of dat handig is)

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Check eens de site van rijksoverheid. Daar vindt je veel over mentorschap. Wellicht kan je ook contact opnemen om te vragen hoe je te werk moet gaan om het mentorschap van je moeder te veranderen.

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Bij mijn clienten is het gebruikelijk dat twee mensen het mentorschap, bewindvoering of curatorschap hebben.. Meestal zijn dit beide ouders, maar ook wel vaak een ouder en een broer/zus..

Het is inderdaad zo dat je broer dat zelf iemand anders (erbij) mag aanwijzen..

Ik las ook dat je zegt dat de orthopedagoog niets wil zeggen, gezien jij geen mentor o.i.d. bent.. Dat herken ik niet.. Ben zelf orthopedagoog, maar wat dit betreft mag ook een zus/broer (tenzij beschreven is dat dit absoluut niet mag) informatie inwinnen (wel in overleg of samen met de client)..

Mag ik weten over welke instelling het gaat? (mag ook in een PB'tje)..

Succes.. en wat goed dat jij en je zus zo betrokken bij hem zijn.. zie je vaak anders..

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Het zou helpen als je broer er ook achter staat dat er een andere mentor komt. Ik heb toevallig recent een cliënt begeleidt bij deze procedure en met succes. Als je daar meer info over wilt, PB me dan even want dat wil ik hier niet uitgebreid neerzetten.

Eisen curator, bewindvoerder en mentor | Curatele, bewind en mentorschap | Rijksoverheid.nl
    Hier vind je veel info.

Je moet aan kunnen tonen dat je moeder niet de goede beslissingen voor hem kan nemen. Mogelijk kan de instelling hier ook een verklaring voor opstellen. Dan kan je in beroep tegen de aanstelling van je moeder als mentor. Mijn cliënt heeft een advocaat in de arm genomen die dit soort zaken tegen vergoeding van een eigen bijdragen (is niet heel veel) op zich neemt.
    Gezamenlijk mentorschap is ook een optie. Maar dan blijft het natuurlijk wel steeds conflicten oproepen, dus dat lijkt me niet ideaal.
    Misschien kan het juridisch loket je ook helpen.

Deel Deze Pagina