Vervormingen zien bij slapen gaan

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by maanvrouwtje, Apr 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Ik vroeg me af of het veel voorkomt dat een meisje van 6 al 2 weken dingen anders ziet met slapen gaan waardoor ze moeilijk slaapt omdat ze bang is. Bv andere vorm van hoofden enzo. Geen mensen die er niet zijn etc. Zijn dit gewoon kinderlijke fantasieën? Zijn geen dingen voorgevallen of heftige gebeurtenissen geweest voor zover ik weet.

2. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb dat zelf wanneer ik bijna in slaap val zeg maar. Door de slaap en de bijna dichtvallende ogen gaan dingen er net anders uit zien. Misschien heeft zij dat ook?

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    is idd een bekend fenomeen. tussen doezel en dut gaan de hersenen al dromen vormen terwijl de ogen nog open zijn. zo zien we dingen op ons netvlies die er bij beter kijken niet zijn. misschien een idee om haar met der gezicht naar de muur in slaap te laten vallen ipv richting de open kamer?

4. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Ik had er nog nooit van gehoord, dus bedankt!

5. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Hoe is de ogentest met 4 jr gegaan? Kon ze toen meteen alles goed zien? Heeft ze bv ook snel hoofdpijn? Veel knipperen en wrijven bij inspanning( tv kijken,lezen) snel tranende ogen, snel last van de zon, lampjes schijnen te fel etc

Mijn oudste heeft een cilinder in z'n ogen,op z'n zij ziet hij soms ook dingen anders. Weet niet of brillen in familie voorkomen, maar je zou eens aan een bril kunnen denken.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Yep! Oliver Sacks heeft hier uitgebreid over geschreven in zijn boek "Hallucinaties". Het schijnt dat je die kunt krijgen wanneer je in die fase zit tussen wakker zijn en slapen... Komt dus veel vaker voor :)

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    Ik heb het zelf ook... Om niet elke keer mijn man wakker te maken met mijn gegil zorg ik altijd dat ik de kamer niet in kan kijken, door een muurtje van het dekbed te maken :) Anders verschijnen er inderdaad hoofden tussen het kledingrek, of een foto aan de muur verandert in iets bizars.

Share This Page