Brood met 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door nancy1981, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje word over 6 dagen 6 maanden
    omdat hij pap (bambix en nutrix) niet lekker vind en er van spuugt
    is ons het advies gegeven om met brood te beginnen en er smeerkaas,
    leverpastie (potjes,) stroop op jam op te smeren.
    Maar ik heb juist eens gelezen dat smeerkaas en lever pastei niet goed zijn? Zijn er meer mensen die met 6 maanden met brood zijn begonnen?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Nancy,

Wil je niet met capslock aan je teksten typen. Ik heb je tekst nu aangepast. Opletten aub.

Groetjes,
    Elvira
    moderator

3. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Zo heel af en toe kan het geen kwaad hoor! In leverpastei zit vitamine A en dat schijnt niet zo goed te zijn als je het te vaak geeft!

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij zijn ook met de 6 maanden begonnen, gewoon naast de fles zeg maar.
    de eerste keer at hij een halve boterham, de dag erna al een hele met korst, dus het gaat er goed in.
    wij doen er sowieso boter op, dan de ene keer smaarkaas, of leverpastei. nu krijgt hij ook verschillende soorten jam en binnenkort wil ik met vleeswaren beginnen, kijken hoe dat gaat.

het is hier iedere dag weer een succes, de boterham!

succes joyce

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wij zijn ook met 6 maanden begonnen met een boterham. En ik snap niet waar mensen zich zo ontzettend druk om maken om dat kleine beetje smeerworst dat op het broodje word gesmeerd. Als het zo slecht zou zijn zouden ze dit niet adviseren bij het colsultatieburo.
    Mijn ventje krijgt bijna elke dag smeerworst op zijn brood en er een fles opvolgmelk bij.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon lekker doen meid, mensen zijn tegenwoordig zo hyper over alles waar maar zout in zit, of suiker etc etc...

je propt er geen kilo's in :confused:

gewoon zelf even aankijken wat de kleine het lekkerste vindt...

succes

gr.smoekie

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Wij hebben gisteren voor het eerst een stuk broodkorst gegeven, vandaag weer en er werd gretig in gehapt :).
    Het zachte gedeelte van het brood heb ik nog niet geprobeerd.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De lever is het orgaan dat al het afval uit het bloed haalt. In lever zit gewoon veel troep. Daarom wordt er ook gezegd dat je als volwassene maar eens per 2 weken orgaanvlees moet eten. Om die reden (afvalstoffen) is het natuurlijk nog al vreemd om een kind dat nog helemaal aan eten moet wennen meteen al een broodsmeersel te geven dat voor grote mensen al niet gezond is als dagelijks broodbeleg.

Als je met brood begint is een likje boter al voldoende hoor.

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier kun je meer lezen waarom smeerkaas en leverworst niet word aanbevolen.

Brood zijn wij mee begonnen met 7 maanden. Gaven eerst gewoon korsten, daarna gewoon brood. En eerst een poos zonder beleg.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik geef ook brood sinds ze 6 maanden is. Ze vind het heerlijk ! Meestal doe ik er alleen boter op. De eerste 2 weken deed ik er ook fruit op. Zo word het lekker smeuig en is het makkelijker weg te krijgen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wil het nu nog niet, niet te veel blijven aandringen, niet met pap, niet met brood. Je kindje is nog zo jong, op zich is de melk al voldoende. Gewoon een weekje later opnieuw proberen.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan krijgt elke dag een stukje bruinbrood korst om op te sabbelen. En hij vind het heeeerlijk.
    Misschien dat we over een tijdje hele boterhammen met fruit of i.d. in gaan voeren. Gewoon ff kijken of hij er aan toe is.

Succes!

13. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ja maar onder eens per 2 weken orgaanvlees eten versta ik meer dat je bijvoorbeeld maar eens per 2 weken kippenlevertjes ofzo moet eten...dat zijn hele andere hoeveelheden dan de ongeveer 15 gram die je op je brood smeert.
    Zelfs een zwangere vrouw mag 1 keer per dag leverpastei of zoiets op brood, je kunt best 2 of 3 keer (en misschien wel vaker ook) een broodje met leverpastei geven.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij zijn begonnen met 7 maanden, met een broodkorstje zo tussendoor,ging vrij snel goed.
    Vanaf 8 maand een halve boterham incl. korst met een beetje roomboter ( biologisch) of appelstroop.

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    daarbij het verschil is ook, dat je kippenlevertjes of gewoon gebakken lever "natuurlijk" zijn, en dat voor je leverpastei op je brood hebt die dusdanig bewerkt is, dat die "afvalstoffen" niet in verhouding staat tot "puur' orgaanvlees... ;)

dus gewoon lekker een broodje smeerworst geven niks mis mee...al dat overdreven gedoe tegenwoordig wordt je ook niet goed van... :)

Deel Deze Pagina