Menukaart voor zwangeren in restaurants?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tupps, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja dat zal. Reden geweest voor mij om al tijden niet meer te reageren in het topic ‘Gezondheid’. Maar blijkbaar is er van máánden geleden toch iets blijven hangen ;)
     
  2. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Dat jij je ergert aan bepaald gedrag is off topic. Want TS vraagt naar een zwangerkaart en niet naar jouw ergernis over hoe zij haar zwangerschap doorbrengt.
     
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Geen idee. Maar het zijn maar een paar kruiden waar het om gaat feitelijk en dat zijn vooral kruiden die we in NL volgens mij evenveel of zelfs meer gebruiken dan in Italie of Azie.

    Ik heb aan de diëtisten van I am Foodie gevraagd wat je nou aan moet met het advies "niet teveel" van het Voedingscentrum, maar nog geen antwoord gekregen. Ik vind het vervelend dat het zo vaag geformuleerd is en het zorgt, zoals je ziet, voor discussie.

    Hier staat uitgelegd waarom je er "niet teveel" van mag eten: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/allylalkoxybenzenen.aspx?query=Kaneel%20zwanger#blok7
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Er zijn artikelen geschreven over hoe voedseladviezen voor zwangeren inderdaad cultureel bepaald zijn. In Japan bijvoorbeeld eten zwangeren ladingen rauwe vis. Niks mis mee, vooral omdat rauwe vis zoveel gegeten wordt dat het overal vers is. En dat met die kruiden is echt zo’n onzin. Ik heb eens uitgerekend dat je een paar zakken pepernoten moet eten om in de buurt te komen van de gevaarlijke grens van kaneel. En aan een bepaalde hoeveelheid nootmuskaat ga je dood maar dat eet iedereen ook gewoon.
     
  5. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Waarom mag appeltaart niet dan? Vanwege beetje kaneel???
     
  6. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sorry zie het net. Idd kan dus wel als het met mate is. Dus geen appeltaart per dag. Wat zou kaneel dan veroorzaken?
     
  7. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ook kant-en-klare voorverpakte pannenkoeken kunnen nabesmet zijn met Listeria. In het verleden is al vaker sprake geweest van een Listeriabesmetting op kant-en-klare pannenkoeken. Daarom wordt er aangeraden om tijdens de zwangerschap geen kant-en-klare pannenkoeken te eten.
     
  8. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Lees de link uit mijn vorige post (twee boven de jouwe). Daar staat waarom.
     

Deel Deze Pagina