Menzis aanvullend tand voor kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door WinMom90, 30 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Nee, dit bedoelde ik dus ook. En hoe beter je eigen aanvullende ziektekostenverzekering is, hoe meer er vergoed wordt.m
     
  2. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.774
    208
    63
    Het verschilt dus enorm per verzekeraar of het dus in de aanvullende ziektekostenverzekering zit of in een tandartsverzekering (en op wie zn naam dat moet staan) Ik hoor bij onze klanten (werk zelf bij ZK) vaak verwarring hierover.

    Menzis heeft een hele andere constructie dan zilveren kruis. Dus altijd bij je EIGEN verzekeraar kijken hoe de polisvoorwaarden zijn en hoeveel er vergoed wordt / wachttijd/ leeftijd etc

    Het zit dus voor de meeste kinderen NIET in de basisverzekering.
    Volgens mij kan een verzekering wel uit hiervoor. Je betaald bij ZK zo uit mijn hoofd 35 euro per maand voor je aanvullende verzekering 3 sterren. Een jaar wachttijd voor orthodontie maar in dat jaar kun je al wel zelf 27x naar fysio/ alt. geneeswijze/ bril/ cursussen etc gebruiken. Je betaald dus 420 euro in wachttijd , daarna 420 per jaar in ruil voor 2000 euro vergoeding voor beugel (voor duur van verzekering tot 18 jaar)
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Zorgkosten zijn ook aftrekbaar bij de belastingdienst (niet alle zorgkosten). Maar ik vraag me nu af wat de meerwaarde is van een aanvullende verzekering.
    Mijn moeder heeft de meest uitgebreide aanvullende zorgverzekering zodat de fysio vergoed wordt (dat zijn wel 20 behandelingen per jaar die dan vergoed worden). Ze betaalt zo'n €45 per maand extra voor die aanvullende verzekering. Volgens mij kan ze veel beter die hele aanvullende verzekering laten vallen (en €45 per maand besparen), de fysio zelf betalen en het bij de belastingaangifte aftrekken.
    Verder gebruikt ze niets uit die aanvullende verzekering.

    Is dat ook niet zo voor een beugel? Bij de belastingdienst aftrekken ipv extra betalen aan een aanvullende verzekering?


    Ik bedenk nu dat ik zelf ook (al jaren) een aanvullende verzekering heb, alleen voor de tandartsvergoeding (gebruik er verder niets van). Dus ik ben nu benieuwd of gedachte om het bij de belastingdienst af te trekken klopt, of dat ik toch iets over het hoofd zie, want dan ga ik die aanvullende opzeggen.
    Door de handicap van onze dochter zitten wij altijd ruim boven het drempelbedrag, dat kan voor anderen natuurlijk anders zijn.
     
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Het ligt er aan wat je drempelbedrag is, ik vind die altijd vrij hoog liggen. Wij krijgen bijv voor de eerste 2000 aan zorgkosten die niet vergoed worden niks terug. Hangt af van je inkomen geloof ik.
    Voor ons loont verzekeren in ieder geval. Wij gaan nu over naar VGZ en die heeft het ook niet in de aanvullende verzekering zitten, maar in het Tand-pakket. Dus dit jaar alle brillen gekocht, volgend jaar mijn tandarts gratis als bijkomend voordeel (naast de volledige vergoeding voor 2 beugelende kindjes):thumup:
     
  6. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Dat lijkt me wel. Mijn dochter haar beugel kost 4000 euro, krijg er 3000 van vergoed. Das meer dan een jaartje extra aanvullend
     
  7. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ik weet niet of ik menzis nou heel voordelig vind, maar misschien mis ik iets. 17 euro per kind per maand vanaf 10 jaar. Ik heb 1 kind gehad met beugel en was geen jaar wachttijd (kwestie van heel goed zoeken)
    Mijn zoon blijkt nog lang niet klaar te zijn voor een beugel. Is nog uitgebreid aan het wisselen en is bijna 13. Waarschijnlijk met 14 pas beugel..
    En dan betalen vanaf je 10e.. en dan ook nog per kind :o:
     
  8. Child

    Child Fanatiek lid

    6 sep 2011
    2.774
    208
    63
    Je kunt hem ook later afsluiten dan 10 jaar zoals ik het lees.Alleen rekening houden met wachttijd van 1 jaar en goed in gesprek blijven met de tandarts zodat je niet onverwacht eerder moet starten met beugel
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Voor ons ook niet hoor, ik heb er 2 tegelijk die beugelen.
    En mijn zoon moest in december nog 4 kiezen wisselen, dus de tandarts verwachtte niet dat hij al met een beugel moest starten het jaar erop. Neee, dat wordt minimaal het jaar erop.. En toen in juli toch ineens wel :o::rolleyes:
    Dus toen was ik blij niet aan wachttijd vast te zitten :)
     

Deel Deze Pagina