haai MMMeisjes, hier een superkwaaie klingel. wie van jullie is ook bij menzis en heeft wel of geen gedonder met buitenlandbehandelingen? ik heb in september een (korte succesvolle...) ICSI gehad in dusseldorf, en afgelopen maand een TP. heb al mijn notas (ook van NL gyn met verklaring dat ik naar dussel ging en een begeleidend buitenlandformulier) opgestuurd. eerst waren ze alles kwijt geraakt :x en kon ik alles opnieuw opsturen. (' maar dat zijn dan copys mevrouw? ' ' wat denkt u zelf als bij jullie de originelen zijn kwijt geraakt?' ) en nu krijg ik een brief ' dat de zorgmakelaar ' het gaat beoordelen, dat lees als: OF ik wat vergoed krijg. ben zo kwaad, bel ze elke week een paar x maar uiteraard weet niemand wat. en idd, men praat richting ' het moet door een adviseur bekeken worden, waarom eigenlijk naar het buitenland, blablabla' morgen zou de zogenaamde zaakbehandelaar er weer zijn en die mag ik dan spreken, grom. @alle buitenlandmeisjes: hoe gaat dit bij jullie? of maak ik me onnodig zorgen? ik zit me af te vragen of ik anders maar naar zwolle moet gaan (pas in april plaats..) om van het onzekere gedonder af te zijn liefs ps ik laat het hier niet bij zitten hoor. zullen ze wel eens merken wat voor pittbull te proberen te frustreren .. maarja, zonde van tijd&erenergie&stress...
Hey Klingel, ik kan je helaas geen antwoord geven maar als ik je verhaal zo lees, dan heb ik nóg een reden om weg te gaan bij menzis. Ze doen zich wel goed voor maar vergoedingen waar je wat aan hebt, ho maar. Volgens mij bestaat er ook zoiets van een vereniging van zorgverzekeraars waar je klachten kunt doen dacht ik. Oh ja, een klacht doen bij Menzis heeft geen zin, dan bellen ze je op, verklaren ze je voor gek en praten ze keihard over je heen zodat je niet eens wat terug kan zeggen.. Op je strepen gaan staan en anders verder kijken naar die 'vereniging' of zoiets hoor!
Als je een een verzoek tot heroverweging hebt gedaan en die wordt weer afgewezen, kan je je wenden tot de skgz Hoe en wat je dan nodig hebt aan papieren heb ik wel hier staan. Klingel weet dat, ik heb ook een geschil met Menzis :x
nogmaals thanx lief gieg, indien nodig zal ik er zeker contact mee opnemen. ik snap gewoon niet dat ze over alles dat anders dan anders (lees: een domme tandartsrekening in je eigen woonplaats) eerst moeilijk gaan doen over OF je rechten hebt. die heb je grommmmmmmmmm! maar ik overweeg nu zeker univee, die zijn het liefste voor MMMeiden.
heb vandaag kunnen spreken met de zorgmakelaar die mijn declaraties heeft beoordeeld. wat denk je: menzis vergoed NIETS als je assisted hatching hebt laten doen!!!!!! want in NL is deze behandeling niet erkend, een of ander juridisch verhaal, en voor t gemak vergoeden ze dan NIETS! :x aangezien wij een onverwachte escape ICSI hebben gehad (omdat ik teveel eitjes voor IUI en ook te slecht zaad had) hebben ze ons niet kunnen waarschuwen, aangezien we vrijdag hoorden dat de punctie zaterdag zou zijn. omdat dit wel een geval apart is, wordt er nu moeite gedaan de ICSI wel vergoed te krijgen, ik heb een heel aardige hoge heer gesproken bij menzis die zijn best gaat doen. ook brief gestuurd, en een klachtenbrief ( op aanraden van een vrouw die ik sprak van de afdeling buitenland- die overigens vertelde dat ze zelf ook een IVF had gehad) ligt klaar. maar die klachtenbrief stuur ik nog niet op. ik wil eigenlijk eens kijken hoe goed de harten van de mensen zijn zonder alvast te gaan blazen in een klachtenbrief. heb er ergens wel hoop op dat dit goed zal komen, maar @iedereen: kijk uit! menzis en assisted hatching gaat NIET samen.. waanzin..
Klingel, laat je niets wijs maken meid! Ik heb ook AH gedaan en nee, dit wordt niet vergoed, maar de rest van de ICSI wel! AH is maar iets van 160,-. Dit trekken ze gewoon van het te declareren bedrag af en vergoeden maar! Nou ja, tis allemaal niet zo heel makkelijk als ik nu roep, want ook ik lig in de clinch met Menzis, maar ze vergoeden echt wel de rest ook als je AH hebt gedaan. hebben ze bij mijn vorige poging ook wel gedaan. Vervelend dat ze zo irritant doen. Alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg is. Maar ik heb besloten me daar niet meer door te laten opwinden! (makkelijker gezegd dan gedaan ) Ik blijf gewoon volhouden. Heb recht op m'n vergoeding. Zal bezwaarschriften blijven sturen. Net zo lang tot ik IEDERE CENT waar ik recht op heb terug heb gekregen. Maar wel het vreet wel energie. He bah, ik word ook weer helemaal giftig als ik jouw verhaal lees!!! Niet goed voor ons hart meisje.
hi schat, ik heb nu al diverse mensen gesproken, ook van de afdeling buitenland en de afdeling zorgmakelaar (die bij twijfelgevallen beoordeelt, alwaar mijn notas dus liggen grommmmmmm) en ze zeggen allemaal dat ze bij AH niets verder declareren.. ook zeggen ze dat, omdat ik zo onverwacht naar dusseldorf ging (teveel eieren voor iui/flush) ze me niet hebben kunnen waarschuwen maar dat anders wel hadden gedaan. uiteindelijk denk/hoop ik dat omdat het allemaal zo halsoverkop is gegaan, ze deze x coulant zullen zijn.. (en zo niet, dan komen ze pittbull klingel tegen, watch me!!):x) maar hoe doe jij dat dan? stuur jij eerst ook een buitenlandformulier in zegmaar? en als je de notas hebt, betaal je die eerst zelf, en krijg je ze later terug? ik snap er niets van, dat dat bij jou wel lukte dus. ben helemaal klaar met die zogenaamd zo menselijke menzis! ik ga nu even scholtes bellen, kijken wat hij ervan zegt, en woensdag met mn gyn in NL (die samenwerkt met dussel) overleggen. als het een NEE wordt, dan kan ik niet nog een ronde zelf gaan betalen, dan zal ik toch maar weer in NL verder moeten gaan.. in april. idd slecht voor ons hart, maar wel goed om te weten dat ze bij jou alles behalve de AH wel hebben vergoed, geeft mij ook weer iets om achter de hand te hebben. zou je me kunnen vertellen hoe menzis dan met jou omgaat op dit gebied? kwaaie kus..
volgens mij proberen ze t bij mij te gooien op dat ik de behandeling in dussel niet heb kunnen aankondigen. nou, dat gaan ze niet winnen hoor. ik wil trouwens volgende x ook een AH, maar ja, als dat niet ' mag ' van menzis, hoe moet dat dan nou weer. hm, toevallig vanmorgen net info over univee aangevraagd. misschien wel een goed moment om menzis te dumpen, grommmm
Klingel, ik heb de vorige keer in DD 1 nota gekregen met daarop een bedrag voor ICSI (2300) en een bedrag voor AH (160). Omdat ik toen een deel in NL deed (de echo's e.d.) kreeg ik max. 1167 (of zoiets) vergoed. In de toestemmingsbrief zeiden ze nog dat ik voordeliger uit zou zijn als in alles in het buitenland deed, want dan zou ik iets van 2673 vergoed krijgen. We hebben toen dus een groot deel zelf moeten bijlappen. Dus de behandeling daarop alles in DD gedaan (zonder vooraf weer aan te kondigen). Ik kreeg toen 2 aparte nota's (ICSI 2300 en AH 160). Heb wel beide nota's weer ingediend (en ook nog wat bloedonderzoeken ed), want je weet maar nooit en kreeg de melding dat de AH niet werd vergoed omdat dit in NL niet wordt gedaan (prima, dus de rest wel). Nu doen ze bij mij alleen moeilijk met alles vergoeden. Heb ook dit keer de 1167 al gestort gekregen, maar ik heb ook recht op de rest! Nu moest ik dus bewijzen dat ik alles in DD heb gedaan en niet een deel in NL Tja, die lui zijn helemaal van de pot gerukt. Manlief heeft namens mij geschreven dat DD niet werkt met een stempelkaart waarop alle onderdelen van de behandeling worden afgestempeld, dus dat mijn woord het bewijs is en dat ze ook geen enkele declaratie uit NL hebben/zullen ontvangen. En als ze het dan nog niet geloven dat ze dan maar de moeite moeten nemen DD te bellen. En dat de behandeling al moeilijk genoeg is zonder hun gezeur en dat we erop vertrouwen dat ze het correct zullen afhandelen. Deze brief heb ik dus vorige week verstuurd en wacht nu op hun antwoord. Dus waar ze bij jouw zo moeilijk over doen weer ik niet. Je hebt er gewoon recht op, dus dan moeten ze je dat ook geven. En anders stappen we wel naar een of ander tv programma
@sikki: haha, ik zag mezelf ook al zitten bij radar enzo, dan gaan we samen idd! ik herinner me nu weer het stukje van de brief die je al ergens gepost had ja, belachelijk toch! maareh, ze vergoeden dus als je een deel in dussel en een deel in NL doet niet alles? kreeg jij t NL deel dan ook niet vergoed? wat raar.. ik ga zo het NL deel (gyn) ook indienen, denk dat ik daar ook wel weer gedoe over krijg want die kliniek heeft geen contract met menzis, maar ik weet (staat ook in polis) dat ze toch 80% moeten vergoeden. bah bah bah wat een irritant gedoe.. ze doen bij mij moeilijk over dat ik t niet heb aangekondigd (ja gek he als je t zelf ook niet weet) en over de AH. maargoed, ik vertrouw er maar op dat de mensen die mijn zaak bekijken ook een hart, en kinderen hebben.. ga nu meteen aankondigen dat ik er weer aankom en alles 3dubbel zwart op wit aan iedereen sturen, dat zal ze leren. mok. smak
Mijn NL deel is destijds wel vergoed. Heb ik ook niet zelf hoeven voor te schieten en dus ook niet te hoeven declareren, omdat het streekziekenhuis gewoon een contract had met Menzis. Ga ff je PB lezen!!!
Dussel deel wel zelf ja. Voor het andere deel liep ik in het MST (waar jij ook zulke goede ervaringen mee had ). Dus de laatste poging wel in z'n geheel in DD gedaan. Voor ieder echo op en neer. En dan zeggen dat we moeten bewijzen dat we alles daar gedaan hebben En nu dus weer. Hoeveel heb jij trouwens moeten betalen? Ik kreeg de eerste keer 2300 en de tweede keer ook. Terwijl we bij de eerste keer alleen de punctie en tp daar hebben gedaan en de tweede keer alles incl. echo's. Toch raar dat het dan 2x hetzelfde bedrag is, terwij lze er minder druk mee waren. Volgens mij facturen ze ook zo maar wat...
ach, het MST! mijn favo ziekenhuis! jij ook weggevlucht aldaar, en nu helemaal dussel dus, tis wat. ik weet nog niet wat ik trug krijg, maar het zou dus de hele ICSI min de AH moeten zijn. ja of zoals jij zegt, het deel dat ze max in NL vergoeden, iets van 2300? heel vreemd trouwens dat beide keren gelijk waren, ben je nu de 1e x gematst of de 2e x gebumst?? ik word helemaal kriegel ervan, ik wil NU weten wanneer ik geld krijg. maar ja, ik moet geduld hebben.. eigenschap nummer 1 die je nodig hebt in de MMM en die ik dus niet bezit ik ga mn 3e poging trouwens wel bewaren voor in NL denk ik. ben nu al klaar met dat gedonder. smak
Ik denk dat ik de eerste keer gebumst ben. Las ergens dat iemand voor alleen de punctie en tp 2000 moest betalen. We gaan het denk ik toch nog wel even navragen. Vooral omdat we van Menzis dus maar 1179,25 terug kregen. Maar ja, aan de andere kant hebben we alle afspraken voorafgaand nooit hoeven te betalen. Tja, wat een toestand he met die Menzis. Je kunt er een topic mee vullen
ja heerlijk he! ook zo fijn om naast de hobby " MMM " nu ook de hobby '' smeken bij je verzekering om geld waarop je recht hebt '' te hebben! want we hadden toch al niets te doen! .. humor zal ons redden..
sehr gut das du mein leifsproche ubernimmt!! so, en dan nu een bommelding plaatsen op menzis, ohnee, ik wacht nog even tot vrijdag 1700 uur. ik heb vertrouwen in de menz... verdammt nochmal...