menzis en buitenlandbehandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    #21 Mijs, 23 nov 2009
    Laatst bewerkt: 23 nov 2009
    Lieve meiden,

Vol ongeloof lees ik jullie 'gesprek' hier. Wij zitten aan het begin van de MMM waarbij we als strohalm ergens in de verte ICSI proberen te bespeuren....

Nu zijn we beide verzekerd bij Menzis en zitten te kijken of we ook over zouden moeten stappen naar een andere verzekeraar. In eerste instantie omdat men aangeeft dat sommige verzekeraars meer vergoeden dan andere. Maar welke dan?? Mijn man heeft al lopen speuren maar vindt overal niks anders vermeld op internet dat ze allemaal 3 ivf(icsi) pogingen vergoeden.....
    Maar ik word niet zo blij van jullie verhalen (jullie ook niet zo te lezen, grrrrrr).
    Wat een rotgedoe terwijl je al in een situatie zit die je je ergste vijand niet toewenst. De enige keuze die we hebben gemaakt is dat we graag een kindje zouden willen! Is dat zo erg?! Kunnen wij toch niks aan doen dat dat voor ons zo'n ingewikkelde weg moet zijn en dat we het niet zoals de buren en vrienden en familie en collega's op die makkelijke neukmanier (sorry, hoor....) gelukkige ouders kunnen worden?
    En kunnen wij er wat aan doen dat Nederland op dit gebied zo achterloopt en lange wachtlijsten heeft?? En wat maakt het uit waar je nu precies je echootje en je punctie hebt gehad of wat dan ook?? O, ik wind me nu al op......

Nou ja, in ieder geval las ik eerder ook al op zp dat iemand zei: goh, kijk even nu aan het einde van het jaar waar je verzekerd bent en of je nog wilt switchen.
    Raden jullie me aan te switchen? Wie weet komt dusseldorf hier ook nog in beeld als die arts zo traag blijft trutten en rare dingen zegt die mij niet logisch lijken zoals vanmorgen tijdens ons eerste bezoek aan het zh.

Sorry, hoor, ben behoorlijk aan het spuien, maar dat komt door de emo adrenaline van het bezoek vanmorgen aan het ziekenhuis. Neem me niet kwalijk. Maar ik kan me hier zo over opwinden. Alsof jullie kiezen voor deze ingewikkelde, pijnlijk, onzekere, emotionele route zodat je de verzekeraar geld kunt aftroggelen....
    Succes met jullie vergoedingen en natuurlijk met de babymaakpogingen!

2. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Goh, gezellig en herkenbaar... Ik had eerst ook gedeeltelijk Nl, gedeeltelijk Dusseldorf willen doen en ben uiteindelijk ook voor volledig Dusseldorf gegaan voor die volledige vergoeding van 1800 (ofzo) euro. Eerste behandeling (met AH!) keurig vergoed. Althans, tot die 1800 euro. Duurde wel eeuwig maar ok.

Toen aan tweede begonnen. Niet opnieuw aangevraagd, want ik dacht altijd dat 3 behandelingen vergoed werden. Na hele traject rekeningen ingediend en krijg ik vorige week een brief (terwijl ik die rekeningen minstens 2 maanden geleden heb ingediend!) dat ze gaan kijken of ze behandeling 2 wel willen vergoeden! Stelletje idioten...

Tuurlijk gaan ze die vergoeden! Wat denken zij nou? Ik wacht hun "oordeel" nog maar even af en probeer me er niet te druk over te maken maar als ik jouw ervaring nu zo lees, stijgt de woede bij mij ook al weer...

Heel veel succes! En ik ben het met de rest eens: ze kunnen er niet onderuit je de standaardvergoeding te geven.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Leuk hoor allemaal.
    Ik lig in de clinch met CZ.Ik doe de echo's in nl en de rest in Dusseldorf.En nu willen ze een uitgebreide gemotiveerde verwijzing van de Nederlandse arts.
    Maar die krijg ik dus niet, omdat die arts er niet achter sta dat we uitwijken naar Dusseldorf.:x
    Ik heb gewoon RECHT op die ivf poging ongeacht of dat hier of in verwegistan is.
    Klote verzekeringsmaatschappijen (en nederlandse dwarse gyns)

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @mijs: HA, hulde voor joe reactie! :D
    @lillies: dat meen je toch ook niet? wat achterlijk. je kan wel merken dat ook bij de verzekeringen er bezuinigd wordt: op het vergoeden van zorg waarop we recht hebben! :x
    @zara: grrrrrrrr dat verzin je ook niet!
    je hebt ZELF het RECHT om de zorgverlener te kiezen die JIJ wil.
    echt!
    er is maar 1 tegenmiddel: moeilijk doen.
    elke dag bellen, klachtenbrief, alles ook zwart wit opsturen, en uiteindelijk gaan we wel met zn allen bij kassa of radar zitten...

:(

5. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Stuur ff een pb als je inderdaad van plan bent te gaan, want ik ga zo met je mee :D En het ergste is nog, dat je juist hiervan geen stress wilt/kunt hebben...

Alle dames die nog druk bezig zijn: veel succes met zwanger worden!

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    doe ik zeker! vereende krachten helpen!
    weet zeker dat menzis niet zit te wachten op zon gevoelige zaak ;)

maar, eerst maar eens kijken of ze toch ook nog een hart hebben, hoor ik deze week.

KUS en succes trug!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lillies, ik zie dat jij ook in Enschede woont.
    Heb je eerst ook nog in het MST gelopen?
    Hoe was jou ervaring daar?
    En uiteindelijk dus ook zwanger geworden in DD bij dr. S?

Gefeliciteerd!

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @lilies: sikki en ik zijn namelijk heeeeeeeeel erg fan van t MST! :D

9. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hmm, moet ik dit nu sarcastisch opvatten? ;)

Ik ben weinig fan van MST. Daar idd begonnen. En heel blij geeindigd in DD! Wel steeds een eindje rijden maar heb het ervoor over. En nu dus geweldig resultaat!

Ik moet wel zeggen dat nu ik zwanger ben, mijn ervaringen met MST beter zijn: ik had veel bloedingen in het begin en daar werd heel goed op gereageerd.

Maar dat hele voortraject... Jeez... Ben blij dat wij voor DD hebben gekozen... Kan er hele verhalen over ophangen...

Jullie? Ook waarschijnlijk niet zonder reden naar DD gegaan? Allemaal uit de buurt van Enschede dus?

Veel succes met zwanger worden!

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @lilies: das echt wel sarcastisch ja.
    ik neem aan dat hun bedoelingen goed zijn hoor, maar hmzz ;)

wij wonen nu niet meer uit enschede, hebben er wel gewoond tussen 95 en 05 ongeveer :)

11. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Ah, dan ben ik gekomen nadat jij bent vertrokken ;)

Interessant om te lezen dat jij ook niet zo happy was met MST. Ik dacht eerst dat ik te veeleisend was maar merkte in DD dat het ook héél anders kan...

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik begin me toch steeds meer af te vragen waarom mijn nederlandse gyn zo negatief is over Dusseldorf.
    Ik kan werkelijk niks negatiefs vinden.
    Jullie?
    Vanmiddag heb ik weer een fm en dan ga ik denk ik maar smeken om die verwijsbrief.Waarom werkt ze nu niet mee, is toch onvoorstelbaar?

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zara, ik snap er ook niets van :(
    Ik hoop dat ze meewerkt. Ze kan het toch niet weigeren! Anders schrijft ze maar net als mijn gyn, dat op jouw verzoek de punctie en tp in DD plaatsvindt. Was ook voldoende bij Menzis, dus dan zal dat toch ook voldoende bij jou moeten zijn.

Lillies, bij mijn eerste poging in het MST waren de eitjes al gesprongen voor de punctie en bij mijn tweede poging in het MST hebben ze m'n follikels laten doorgroeien tot zelfs 28 mm!!!
    Verder hadden ze ons met het slechte zaad eerst nog een tijd willen laten aan klungelen, terwijl ik dus al tegen de overgang aanhik en ik dus helemaal geen tijd meer heb!!! Wonderlijke mensen daar...

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    inderdaad heel wonderlijk..
    maar ja, die zitten er ook in ziekenhuis meppel.. die wilden ons nog heel 2009 laten IUIen :( met zaad dat soms niet eens IVFwaardig was! :(

anyway:
    menzis gaat onze ICSI toch vergoeden!!! :)
    ben zo opgelucht en blij dat al mijn ' gepittbull ' heeft gewerkt.

echter, indien je assisted hatching doet in dusseldorf, NIETS!

dat van assisted hatching is een net nieuw genomen besluit, omdat het in NL nog niet erkend wordt telt, als je het in het buitenland wel doet, de hele behandeling opeens niet meer als declarabel.

heeeeeeeeeel logisch!
    (lees: lucratief voor menzis...)

beh wat een gedoe, ik heb er zelfs van gedroomd.. :(

15. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hi Klingel,

Gefeliciteerd! Ben heel blij voor je! Maar begin nu wel onrustig te worden: wij hebben dus AH gedaan... Was vorige geen probleem. Kreeg het niet vergoed maar de rest van de behandeling dus wel. Zal wel gezeik worden dus. Wacht het nog maar weer eventjes af.

Wat betreft het niet willen doorverwijzen: ziekenhuizen mogen bepaalde behandelingen alleen aanbieden als ze ze ook voldoende doen. En als wij allemaal naar DL vertrekken dan krijgen vooral de ziekenhuizen in de buurt van de grens het steeds lastiger om dit soort behandelingen te mogen blijven aanbieden.

Wat betreft die verwijzing, is het echt nodig dat je Nederlandse gyn een verwijzing geeft? Volgens mij heb ik dat nooit gehad. Een verwijzing van je huisarts zou ook prima moeten zijn. En dan de Duitse arts even een briefje met de noodzaak van de behandeling laten maken. Althans, zo hebben wij dat gedaan. Niks geen verwijzing van NL gyn. Dan was ik nu nog niet zwanger geweest....

Heel veel succes allemaal!

16. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    @ Klingel: weet je toevallig wanneer dit besluit is genomen? Ben ondertuseen 21 weken zwanger.... Misschien heb ik geluk....

17. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    @ Sikki, wat een drama's! Zo ontzettend zonde en volkomen onnodig... Ik heb in Nl steeds het gevoel gehad dat wanneer je in doorsnee groep valt, het prima loopt maar zodra je iets speciaals hebt, kunnen ze het niet meer aan. Ik ben nog vrij jong maar had veel hormonen nodig. In DD wordt je dan gewoon een paar keer extra gecontroleerd. In Nl was ze dat nooit opgevallen omdat de data voor de echo's al voor aanvang vaststaan terwijl je nog geen hormoon gespoten is!

Ik zie dat jullie al voor je 4e poging staan... Heel veel succes de komende weken! Ik hoop dat jullie dat o zo gewenste resultaat krijgen.

Deel Deze Pagina