Ik heb even een vraagje... Ik moet morgen beginnen met puregon spuiten.. 75 eenheden. Ik kan dus 4 x uit 1 ampul halen. Maar wat doe je met het restant voordat je de ampul wisselt? Ik wil niet 2x spuiten nl... Dus zet ik er na 4 keer een nieuwe in. Moet ik dan na de laatste keer spuiten de rest eruit spuiten voordat ik em wissel ofzo? Geen idee hoe dat allemaal gaat.
Hoi Indy, je kan het patroon er gewoon uithalen, ondanks dat er nog wat in zit. Dit gaat niet lekken nml, en dan kan je het in de naaldencontainer gooien. Maar als je het toch weggooit kan je het ook leeg spuiten van te voren, dat maakt dan niet zo veel uit. Spannend zo voor het eerst prikken? Ik heb net de eerste ronde achter de rug en het valt me reuze mee! Succes iig!
Met sommige ampullen kan je je meerdere keren spuiten, dus t kan zo zijn dat er misschien nog voor 1 keer spuiten in zit als jij m weg wilt gooien. Er zit nl nooit precies 300 in........... Wist je dat zo een ampul echt heel erg duur is? Ongeveer 350, dus ik zou t niet doen op jou manier, en gewoon 2 keer spuiten dan............... Ik heb nu 2 rondes erop zitten, en ik meen t, je voelt niks van de Puregon........... Besef je wel dat je met enorm dure hormonen spuit, en neem een verstandige beslissing. Niet bedoeld om je aan te vallen of zo, maar gewoon ter informatie...... Succes met spuiten!!!!
Ik spuit ook gewoon 2 keer als er nog inzit. dit ligt er natuurlijk wel aan hoeveel het is is het nog 5ie dan niet maar zit er meer in dan spuit ik gewoon 2 keer. het is inderdaad heel erg duur en dan maar 2 keer spuiten. heb toch genoeg naalden
Er zit inderdaad meer in dan je denkt. De eerste poging gooide ik ook de buisjes weg, ik durfde niet 2x te prikken. Maar heb dat de 2e en 3e keer wel gedaan. Zo heb ik heel veel kunnen hamsteren en tegen het zieknhuis gezegd dat ik niks meer over had. Nu heb ik zo veel puregon over, dat scheelt heel veel geld als je zelf de ivf moet betalen.
Ik spuit ook altijd 2 keer. Ik kan het ECHT niet over mijn hart verkrijgen om dat dure, zeer kostbare spul weg te gooien. Dan maar 2 spuitjes; het is niet anders! (geen verwijt hoor, enkel even hoe ik het altijd doe). Succes!
Ik zou het ook niet weggooien en twee keer spuiten. Volgens mij kun je ook best 5 keer spuiten en dan zit ik nog wel iets in. Er zit altijd meer in dan op de verpakking staat.
Ik sluit me aan bij de rest: ampullen helemaal leeg spuiten en tegen je ZH zeggen dat je ampullen op zijn. Zoveel mogelijk hormonen hamsteren!!
Zoals Brabbel al zegt: er zit meer in die ampul dan je denkt. Je merkt het ook met het dopje omhoog trekken. Als die niet op de hoeveelheid komt waar jij hem voor nodig hebt, kan je hem ook niet tot daar uittrekken . Het is inderdaad zo een kostbaar spul, denk na voordat je het weggooit. Succes meid!
Er zit 100-150 IE extra in een ampul. Zonde om dat weg te gooien! Ik spoot altijd eerst de ampul helemaal leeg. Het komt dus voor dat je dan twee keer moet spuiten, maar zo'n prikje stelt niet zoveel voor.
Ik spuit ook altijd 75 eh. Met een 300 ampul kun je dan precies 5 keer spuiten. Er zit namelijk altijd meer in. Ik vind het echt zonde om weg te gooien.
Ok, ik kijk welhet wel even aanhoe het gaat... Maar ik snap het nog niet zo met dat 2 keer prikken en dan de dosis wel goed hebben. Moet even wennen allemaal denk ik. Ik dacht omdat er maar 300 in zit, kan ik ook maar precies 4 keer spuiten van 75 ...
Ik spuit Gonal F en heb dan een pen om mee te spuiten. Deze pen kan ik instellen op 75 IE e/o meer. Zolang je de pen kan uittrekken tot de 75 IE, dan zit er nog genoeg in om te spuiten. Kan je hem niet tot de 75 ie uittrekken, dan zie je op je pen staan tot waar hij wel uitgetrokken is. Dit is dan de hoeveelheid die je in je lijf spuit en dan kan je bij de 2e spuit erbij optellen hoeveel je nog moet tot de dosering die je dagelijks moet spuiten. Voorbeeld: Ik spuit 75 IE per dag, maar ik kan de pen maar uittrekken tot 37.5 IE. Dan spuit ik die 37.5 IE in mijn lijf en bij de tweede prik tel ik daar 37.5 bij op om tot de 75 IE te komen. Zo heb je dus de 75 IE in je lichaam. Weet niet of dit met Puregon ook zo is... Hoop dat je het een beetje snapt. Succes! PS in dit filmpje wordt het heel duidelijk uitgelegd allemaal: PuregonPen
Bij de Puregon-pen is het zo dat je hem wel op een aantal eenheden kunt instellen als de ampul bijna leeg is. Maar als je gaat spuiten en er zitten te weinig eenheden in je ampul, dan blijft de pen hangen tijdens het spuiten. Je kunt hem niet verder indrukken om hem leeg te spuiten. Je kijkt dan op welk aantal eenheden hij is blijven hangen. Je doet een nieuwe ampul in de pen, deze stel je in op het aantal eenheden waar de pen was blijven hangen. En dan spuit je die er nog bij. Dan zit je op de juiste dosis. Voorbeeld: Je moet dagelijks 100 IE spuiten. Je stelt de pen in op 100 IE. Tijdens het indrukken van de pen blijft hij steken op 40 IE. Je haalt de lege ampul uit de pen, doet er een nieuwe in en stelt deze in op 40 IE. Dat er nog bij spuiten en dan zit je op je dosis van 100 IE. Op die manier kun je een ampul helemaal leeg spuiten en hoef je niks weg te gooien. Als je op de wissel van twee ampullen zit, moet je dus wel twee keer prikken. Maar daar voel je bijna niks van, dus dat is niet zo erg. Succes!
Owh :s je kan wel zien dat ik met mijn eerste ronde prikken onervaren ben. Wist niet dat een patroon zo duur is! Geef jullie groot gelijk om dit op te sparen!
Op het doosje staat wat een ampul kost ik doe het ook zoals hierboven gezegd, gewoon doorspuiten tot de pen blokkeert.
Hamsteren hoor!! Zoveel mogelijk puregon etc sparen... mocht je het later nodig hebben voor een zelfbetaalde IVF dan heb je er voordeel van. Ik heb een aantal IUI's en een escape IUI gehad..en uit die pogingen heb ik echt gespaard. Ik heb nu al genoeg meds voor een eventuele 4e IVF poging en dan moet de 1e IVF nog beginnen .