piekergedachten (kies tand pijn)

Discussion in 'De lounge' started by ikke84, Dec 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Ik ben mijn hele leven al een piekeraar met bepaalde dingen

nu ben ik een aantal maanden geleden bevallen wat erg heftig en pijnlijk was, elk pijntje die ik nu heb ben ik op een of andere manier extra gevoelig voor.

in mijn zwangerschap heb ik een aantal gaatjes ontwikkelt, voor mijn zwangerschap had ik er 1 in mijn tand die groter is geworden logisch natuurlijk dik 9 maanden later. toen ik gister dit met een spiegeltje bekeek was het echt een enorm groot zwart gat die naar de andere tand is ´ overgeslagen´.

gevolg..ik ben nu contstant aan het piekeren dat ik straks een enorme pijn ga krijgen in mijn tand, ik heb er nu geen last van bij koud een klein beetje. dus de weekend of vakantie tandarts is dan niet nodig.

..pff ik word gek van die piekergedachten en natuurlijk gaat het nu wel gevoelig-pijn voelen ook een kies onderin die ik anders niet opmerkte

nog meer mensen die hier last van hebben en hoe gaan jullie hier mee om?

na de kerstvakantie ga ik uiteraard gelijk een afspraak maken maar dat duurt nog 1 week en 1 dag;)

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik heb 5 wortelkanaalbehandelingen gehad sinds mijn bevalling, bijna een jaar geleden. De tandarts is niet mijn beste vriend, maar fijn dat hij er is.. kiespijn is ook niets. Maar kun je niet gewoon maandag even bellen dan?

3. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    1,327
    21
    38
    Ik ken dat...
    Bij elk pijntje aan een tand ben ik gelijk in paniek..
    Soort hypochondrie is het ben ik achter (google maar eens)..
    Ben nu afgelopen periode 2x naar de tandarts geweest, met de gedachte dat al mn kiezen eruit zouden moeten...:)
    En wat was het: een tandvleesontsteking.

4. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0
    Waarom ben je tijdens je zwangerschap niet naar de tandarts geweest ivm het gaatje/de gaatjes?

Ik ben overigens ook geen fan van de tandarts hoor. Ik snap je angst

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Lyt verdovingen werken bij mij niet in de zwangerschap vandaar dat ik het heb uitgesteld

5 januari is mijn tandarts er weer tot die tijd heeft hij vakantie

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou toch een vervanger bellen hoor, al is het maar om alleen even te kijken. Ik had ook nergens last van, door omstandigheden 2 jaar niet naar controle kunnen gaan. Toen ik weer ging had ik geen enkele klacht maar achterin twee grote gaten in twee kiezen, waarvan eentje bijna in de zenuw, dus bijna een wortelkanaalbehandeling nodig gehad. Gelukkig was dat net niet nodig, maar geen pijn is dus geen garantie voor geen diep gat.

7. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

Jun 5, 2013
    184
    45
    28
    Ik zou gewoon de dienstdoende tandarts bellen, al is het maar om te laten kijken. Hij kan dan inschatten of heg nog even uitgesteld kan worden, zo niet dan maakt hij het.

Een wortelkanaalbehandeling is erg duur. Ik zou zeggen: gaan voordat het erger wordt al is het voor je gemoedsrust. De evt. kosten kun je declareren bij je zv.:)

8. Survivor

Survivor Bekend lid

Oct 23, 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Niet veel nee, maar ook merendeel omdat ik weet hoe ik de pijn kan voorkomen en of mezelf er vanaf helpen. Goed poetsen met mn gebruikelijke tandpasta en anders de sensitive variant gebruiken, 1 minuut insmeren op de tand en ik kan alle koude/warme dranken weer even aan.
    Maargoed, hier vielen dan ook letterlijk de gaten in mn gebit na de zwangerschap, 1 kies zelfs schuin afgebroken en verder geen last van gehad.
    Maar als je niet zo lang geleden bevallen bent, en je bent al vermoeid door de gebroken nachten, dan doen zelfs de kleinste dingetjes extra pijn, in mijn geval dan toen. Ben gelukkig weer de oude inmiddels.

Share This Page