Alweer bruinverlies! Ik word er niet goed van! En het is altijd in de ochtend. Soms heb ik het vermoeden dat ik altijd wel wat verlies en dat het 's ochtend meer lijkt omdat je dan de hele nacht plat hebt gelegen. Hoe het ook zij, het maakt me erg onzeker. Ondanks dat we nu al 15 weken zijn en theoretisch de resico-periode voorbij is. Alles leuk en aardig, maar ik heb een beetje te veel voorbeelden van zwangerschappen die na het 1e trimester alsnog verkeerd afliepen (met als dieptepunt een doodgeboren kindje met 31 weken...). Nog 5 weken tot de 20-weken echo. Zullen we daarna rut hebben? Nog ruim 3 maanden voordat het kindje uberhaupt levensvatbaar zou kunnen zijn. Zal ik daarna rust hebben? Zucht... Sorry hoor, dat ik zo aan het klagen ben. Moest het gewoon even kwijt...
alweer bruinverlies..pfff sommige vrouwen verliezen nou eenmaal in hun zwangerschap he? Mijn zus heeft tot 8 maanden bloed verloren en heeft een gezonde zoon... Hoest nu verder met je? 15 weken alweer.. jee wat gaat dat hard!
He Wendy! Afgezien van de onzekerheid gaat het eigenlijk heel goed! Maar steeds als ik net weer rust in mn lijf krijg en de overtuiging dat deze zwangerschap echt goed zit... dan gebeurt er weer iets waardoor ik zo ga twijfelen. Hoe is het verder met jou? Hebben jullie al besloten of jullie een pauze in gaan lasten? Lijkt me een moeilijk besluit... gevoel/verstand... je wilt zo graag een kind, maar toch vraag het heel veel van je. Hoop dat jullie er samen uitkomen!
Merah als je je druk maakt vraag je toch een tussentijdse echo meis Er is niks zo slecht als stress tijdens de zwangerschap Je gyn zal daar toch wel in mee gaan Bloed verlies donker of licht moet je wel melden xxx
Ik zou het idd wel even melden Merah! Waarschijnlijk is het niks, want ik hoor wel vaker dat 'men' op deze manier aanhoudend bruinverlies heeft. Maar wie weet wat je gyn idd wil hiermee Echo?
@merah, ja wel goed.. dit was ronde 3... zit op nod en tot op heden alleen wat roze aan mn tampon vannochtend ( voor zekerheid ingedaan ivm s nacht ongi worden) nergens kramp of las tvan... en t blijft licht roze.. dus k heb geen idee of t nu gelukt is of niet.. we wachten rustig af denk ik... hierna paar maanden rust, ff flink lijnen en dr weer met frisse moed tegenaan. groeit je buikje al?
Ja, je begint het nu toch wel te zien. Zeker 's avonds heb ik een enorme 'pens'. Maar dat is dan voornamelijk vocht en eten. 's Nachts moet ik er soms wel 3 keer uit en dan ben ik 's ochtends weer dun en een kilo lichter! Mn broeken pas ik nog wel gelukkig. Afgelopen week voor het eerst door iemand aangesproken of ik was aangekomen of... Dat was wel grappig. Goed dat jullie een paar maanden rust nemen. Je zult merken dat het op een gegeven moment vanzelf weer gaat kriebelen. En dat is goed. Vooral naar je lijf luisteren, dat is belangrijk. Hoop dat je menstruatie niet doorzet. Blijft toch spannend!
Mariek&Anne, ik zal het zeker melden. Zal morgen wel even bellen. Het is alleen zo dubbel, want met een echo kunnen ze alleen zien of het goed/fout is, maar er verder niets aan doen. Dat het nog leeft weet ik, want we hebben zelfs een doppler en het hartje gaat nog steeds 160 per minuut... Voor mij is het denk ik meer het gevoel dat je zelf nergens invloed op hebt. Ik ben nogal een control-freak en wil graag alles in eigen handen houden. En met dit voel ik me een beetje aan de goden overgeleverd... Dat is echt niets voor mij.
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en ben in ieder onderwerp een beetje aan het lezen. @wendyrichard: wat een ontzettend mooie tekst heb je onder die streep staan, ik las hem en wist precies wat je bedoelde en kreeg tranen in me ogen. @ merah: wat ontzettend spannned allemaal voor jou, hoor dat het allemaal goed gaat/komt. groetjes
neee mariek meestal is het een jongen als het sneller hartje is tussen de 135 en 150 een meisje alles daarboven een jongen hier klopte het precies hij sloeg 140 bij de 7 weken echo en dr r zei meteen een klein annietje haha
merah meiss. tuurlijk ben je onzeker meissie is ook niet niks he na zo`n lange weg een mk dan zwanger zijn een hoop getwijfel over de bloedwaarden wat uiteindelijk toch wel goed blijkt te zijn,dan ook nog eens bruinverlies hebben.. meissie geloof me die onzekerheid blijft tot het einde. ik loop hier ook nog steeds met angsten rond als ze eevn niet beweegt huppa dan ren ik naar boven pak de angelsound en dan is het weer goed, maar het geeft idd geen garanties.. geef het door aan de gyn dat je je zo onzeker voelt hij/zij zal je vast wel wat vaker willen laten komen al is het maar voor je eigen gevoel. het bruinverlies kan je idd ook hebben door de nog steeds zo groeiende baarmoeder,maar het is zeker geen pretje nee.. ennuh ik zeg echt een jongetje
Wat vervelend merah dat je continu wat bloedverlies hebt. De vrouw van een collega van mij heeft de hele zwangerschap erg veel rood bloedverlies gehad en een gezonde zoon gekregen. Volgens mij lag bij haar de placenta laag of voor de bmm of het was een vervelende ader. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Zou toch ff de gyn bellen, ms kun je dan meteen komen voor echo. Sterkte meid. Ik hoop dat die bloeding snel stopt en je kunt genieten van je zwangerschap!
Vandaag toch maar even gebeld en mijn zorg uitgesproken. 99% kans dat het niets zou zijn, maar ik mocht toch even langskomen. Een dik uur later zat ik bij de gyn (heerlijk als je in hetzelfde ziekenhuis werkt). Zij heeft me het 1 en ander uitgelegd (dat ik deels al wist, maar toch fijn om te horen) en verteld wat ik precies voel als ik iets voel. Bruin bloed is dus 99% onschuldig en zelfs rood bloed kan lang niet altijd kwaad. Nog even met de echo gekeken en frummel lag lekker te schudden in mn buik. Het zwaaide en had zn beentjes gekruist over elkaar. Placenta lag ook heel goed, niet voor de baarmoedermond of zo, dus daar kon het bloedverlies ook niet van zijn. Ik dus helemaal gerust gesteld. Eh... bijna... Om me gerust te stellen zei ze: 'Ja, tussen de 12 en de 20 weken is de miskraam kans nog maar 3%, dus dat is echt maar heel klein...' Opeens zag ik 30 zwangere vrouwen voor me en bedacht me: zoveel zijn dat er niet. 1 van die 30 verliest dus alsnog haar kindje! Stel ik had een kansberekening voor Down gehad van 1:30, dan had men gezegd: U heeft toch wel een ernstig verhoogd risico! Dan ineens weer wel! En opeens moest ik weer denken aan mijn schoonzus, die een kans had van 1 op 100 voor een kindje met Down. En zij bleek net die ene te zijn... Percentages zijn ook zulke rare getallen. Je kunt er niets mee. Enkel proberen te vertrouwen. En dat proberen we dus maar weer te doen... Mooi hoor, die echo. Je kon nu al echt botten zien en alles erop en eraan. Het pastte bijna niet meer in 1 beeld... Mmmm, ik ben verliefd...
Wat geweldig nieuws merah!!!! Nu ben je eindelijk gerustgesteld en kun je lekker gaan genieten van je mooie frummel.
wat een fijn nieuws Merah! fijn dat je terecht kon komen. En idd percentages.... tja je kunt er eigenlijk zo weinig mee he! Lekker genieten meid!
Ben een beetje ongedurig. Wat duurt het toch allemaal lang. Ik wil het voelen, bewijs dat het er zit. Ik wil shoppen, maar vind eigenlijk ook dat het nog een beetje vroeg is. Tjonge, ik dacht dat zwanger worden lang duurde, maar zwanger zijn duurt nog veel langer!
merah , haha kan me je ongeduld heel goed voorstellen!!!! hoop dat je de baby heel snel voelt schoppen!!!! is zo gaaf gevoel.. (had alleen vanaf week 30 een gekneusde rib van al het geschop , dat voelde wat minder haha) bijna alweer 16 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! al zul jij denken ''nog maar 16 weken''...... hoe gaat het verder met je? hoe voel je je? liefs!
Ik ben er nog hoor! Hier gaat alles goed. We gaan al richting de 18 weken en dat is toch best al ver. Bloedverlies blijft een beetje zo af en toe, maar ik begin er wel aan te wennen. Tot nu toe is het steeds maar heel weinig en altijd bruin. 2 weken geleden moest ik naar de VK. Had ik weer die vervelende muts van de keer daarvoor. Ik had een hele lijst met vragen opgeschreven, maar de moed verdween echt als sneeuw voor de zon. Probeerde nog iets te weten te komen over de pijn in mn kont/onderrug als ik opsta van bv de bank. Ze kijkt me aan en vraagt: heb je daar dan erg last van? Ik zeg 'ja, nogal ja' (beetje lachend want ik had zoiets van: tuurlijk anders kom ik er toch niet mee!). Schrijft ze wat op papier en vraagt vervolgens: Had je verder nog vragen? Nou, toen had ik het wel weer gehad. Die middag via de mail contact gezocht met het verloskundig centrum, met oa mn vragen erin. Werd heel netjes teruggebeld door het hoofd. De pijn is dus van mn bekken (vermoedde ik al). En ik moet contact zoeken met een fysio. Verder krijg ik nu een andere VK. Ze snapte het gelukkig wel. Tja, en verder... We zijn af en toe al wat dingetjes aan het kopen en zo. Het blijft raar te denken dat we over 5 maanden met zn drietjes zullen zijn... Beetje spannend ook wel. Hoe is het verder met jou Ella? Alles goed met de kleine?
Merah het kan ook een zwangerschaps isias zijn waar je last van hebt Ik heb het ook gehad en het is erg vervelend, het zit op je bilrand en trekt zo lekker door. Had er veel last van bv bij boodschappen uitladen en weer inladen in de boodschappenkar of bij het strijken Zeg maar lang staan in 1 houding Sterkte xxx