YES!!!! Zojuist telefoon gehad. Er zijn 5 bevruchtingen ontstaan, waarvan 4 TOP! Vanmiddag krijg ik er 1 terugeplaats en er gaan er 3 in de vriezer. In aanmerking genomen dat er zeker 3 a 4 follikels waren die waarschijnlijk uberhaupt niet rijp genoeg waren voor bevruchting en de wetenschap dat het UMC Utrecht vreselijk kritisch is wat betreft invriezen, is dit echt een score boven verwachting!!! Kan het wel van de daken schreeuwen!!!
Oooooh, Merah,....ik ben zo blij voor jou dat je eindelijk na al die ellende, goed niews hebt,...hier moet er toch echt een bij zitten Wanneer heb je de tp en hoeveel laat je er terug plaatsen?
Wat fijn dat ik je een beetje van slag kan krijgen Rissy Vanmiddag is de terugplaatsing. In Nederland (volgens mij is het landelijk) heb je over het algemeen geen keuze als je jonger bent dan 36 jaar. Dan krijg je er 1 terugeplaatst, of bij minder dan top kwaliteit 2 als je dat wilt. Pas bij de 3e poging mag je kiezen 1 of 2. In Belgie of Dutisland zijn ze daar soepeler in... Vind het wel prima. Pas als ik echt wnahopig word gaan we voor 2. En dat is nu nog niet, want ik heb nu weer meer hoop dan ooit tevoren!!!
Merah ik lees ook altijd mee, maar wat ontzettend fijn nieuws!!!!!!!!!!!!!!!! schreeuw het maar lekker van de daken meid!!!!! wat ben ik blij voor jullie!!! succes met de tp en daarna die slopende wachtweken............. ik duim ontzettend hard voor je!!!
Lekker schreeuwen dan!!!! Dat vinden wij helemaal niet raar! Wat een goed nieuws!! Heel veel succes met de tp vanmiddag! En goed broeden!!!
Ben opeens zo onzeker... Zojuist mn terugplaatsing gehad. Het was nogal een gedoe om dat slangetje in het gat te krijgen. Uiteindelijk toch gelukt. Heb lab heeft het spuitje gecontroleerd en dat was leeg. Het embryo zou dus in mn baarmoeder moeten zitten. Maar het voelt nat van onderen... Wat nu als het er alweer uitgefloept is? Ik hoefde ook niet te blijven liggen. En wat nu als het, door dat gezoek, eerder uit het spuitje is gekomen en mijn baarmoeder nooit heeft bereikt? Het zou veel geruststellender zijn als ik zeker wist dat het daar zat. Ben nu echt een beetje onzeker. Bang dat ik straks twee weken zit te wachten op misschien een positieve test, maar dat er al die tijd nooit iets heeft gezeten. Pfffff...
Nog een kleine aanpassing: Van de 10 eitjes zijn er niet 5 maar 6 bevrucht. Daarvan is 1 niet goed gedeeld en 1 in principe wel, maar niet mooi genoeg om in te vriezen. Ook de gyn vond het een erg goede score!
OOO merah ik lees het nu pas meis Ik ga megaaaaaa voor je duimen en bidden enz enz Zou dit hem dan worden meis xxxx
Merah, ik kan niks zeggen over je TP ervaring, sorry.. Dacht alleen dat deze altijd onder begeleiding van echo gingen? En dat je daarna het embryo op beeld in de BM zag zitten? Zo'n foto heb ik wel eens gezien geloof ik.... Ik duim voor je hoor!
Merah deze mensen doen het dagelijks dus die weten wel wanneer het goed is dat moet je maar in gedachten houden Bij mij wilde ze toen ook een echo maken van buitenaf maar door mijn rollen konden ze niks zien dus het was voor hun wel goed maar ik had niks gezien. Heb geen seconde aan ze getwijfelt als het zit dan zit het Je vloeit altijd wel wat na toch Komt goed meis xxx
merah meiss geweldig nieuws voor jou lees ik hier ennuh niet onzeker worden nu emmy word ingespoten met een soort vloeistof die hem ook wat laat plakken hoor!! en alles wat erin zit kan er niet meer uit na de tp. door je bms nu lekker broeden op je emmy meis!!!! ik ga flink voo rje duimen
hallo, ik heb afgelopen vrijdag tp gehad en toen ze hem gezet hadden hebben ze echo gemaakt om te laten zien waar hij terug gezet was. maar ik zit in dd weet niet of dat verschil maakt met nederland ofzo.
Bedankt voor de lieve berichtjes meiden!! Nee, geen echo hier. het apparaat stond niet eens aan, dus ik denk dat het gewoon niet standaard is in het UMC. Wat me ook een beetje onzeker maakt is dat het eerst geprobeerd werd door een arts-assistent en die kon het gat niet vinden. Dus na, voor mijn gevoel een eeuwigheid proberen ,heeft de gyn het uiteindelijk over genomen. Maar goed. It's out of my hands now... Weet iemand trouwens hoe groot zo'n embryo is? Waar moet ik aan denken? Kleiner dan een mm, een mmm, of een paar mm? Ik heb werkelijk geen idee...
Als de arts het over heeft genomen dan ga er maar van uit Dat het wel goed zit hoor. Hopelijk kom je de wachtweken goed door En dat je er niet de hele tijd over na hoeft te denken.
merah meiss het embryo`tje is zo met het blote oog niet te zien,echt onder de micro moeten ze het bekijken hoevaak ze het dan vergroten weet ik niet,zie het maar als een puntje stof hahaha gek eigenlijk he dat daar een beebje uit kan ontstaan,
Ik begreep van de buurvrouw dat ze bij haar IVF wel op de echo mee mochten kijken en dat ze de embryo ook echt de baarmoeder in zagen schuiven. Dus blijkbaar is hij wel zichtbaar te maken. Zou willen dat ze dat hier ook deden... Nog steeds een beetje naweeen van de punctie. Beetje gevoelige buik en af en toe mn rug. Vind het toch een beetje raar. Zeker omdat ik van de punctie zelf helemaal niets heb gevoeld...
Ik voel niets... Geen grote borsten (ja, wel groter, maar niet zo groot als toen ik de vorige keer zwanger was), niet extreem moe, geen innestelingsbloeding (heb je dat trouwens altijd als je zwanger bent, of kun je ook innesteling hebben zonder bloed?). Het is nu 5 dagen na terugplaatsing. Innesteling zou nu toch wel geweest moeten zijn. Toch is het nog te vroeg om te wanhopen, dat snap ik ook wel. Maar het zou zo fijn zijn: een beetje bloed of wat dan ook, als soort van bevestiging dat er iets gebeurt. daar binnen. Zeker omdat het bij die terugplaatsing zo wazig verliep... Zou willen dat er een soort van stemmetje van boven zou komen: Ellen, het komt wel goed... Dat is toch niet zo veel gevraagd? Zucht...
Het embryo is kleiner als een stofdeeltje volgens de laborante . Je kan hem amper met het blote oog zien . Is inderdaad standaard in het UMCU dat je geen echo meekrijgt en dat ze niet kijken of het embryo goed is geplaatst. Ook krijg je geen foto van de embryo mee. Vindt dat ook wel heel erg minder hoor! Moet even teruglezen hoe het wa,s maar las toevallig je laatste vraag .