Merah's reis op weg naar een Wonder

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Merah, elke zwangerschap is anders! Als je de ene zwangerschap werd opgenomen in het ziekenhuis wegens misselijkheid, omdat je de hele dag boven de wc hing en vocht tekort had.

Dan heb je de andere zwangerschap nergens last van! Alles is altijd anders, is geen fabel!

Ik weet dat mijn mama van mij nergens last van had! Van mijn zusje was ze doodziek en van mijn broertje had ze weer nergens last van.

Ik snap je zorgen, maar echt: elke zwangerschap is anders. Probeer te genieten, want jullie wondertje zit er!

2. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Hoi Merah,

Volgens mij hebben wij hetzelfde probleem!
    Dit is mijn test van vanochtend, 10 dagen na tp van een cryo.

En ik voel ook, behalve een zeurende onderbuik, helemaal niets!
    Borsten voelen normaal. Ook hier heb het complete forum af lopen struinen naar soortgelijke ervaring en ik vond jou! ;)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat geeft hoop Emesve!!!

Mijn eerste echo is 14 maart. De verjaardag van mijn man.
    Hopelijk hebben we dan dubbel iets te vieren!!!

4. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Spannend meid!! Een mooier kado kan hij niet krijgen op z'n verjaardag! ;)
    Ik moet vanmiddag bellen naar de poli. Ik gok op een echo op 21 maart. Dan ben ik (hopelijk) 7 weken!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    klinkt goed Emesve, zo lopen we dus bijna gelijk op!
    Wat een super-mooie test 10 dagen na TP. Daar kan die van mij toch niet aan tippen hoor!

Vandaag ben ik opeens een stuk rustiger. Mn buik is ook rustig. Het voelt veel beter als de vorige keer. Heb vanmorgen niet eens een testje gedaan!!! en dat zegt heel wat!
    Morgenochtend wel nog even. Dan is mijn officiele ziekenhuis-testdag. 14 dagen na TP...

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben gewoon zwanger! Dat geloof je toch niet?!?! :)
    Durf alleen nog niet zo goed mn handtekening te veranderen...
    Ik laat het nog maar even zo. Wel zo veilig...

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    merah meiss..
    jaaaaa jij bent gewoon zwanger haha:) fijn om dat te mogen zeggen he meiss.. en net als ik na de eerste ivf poging:)
    goed heeee!!!!!!

8. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Hihi snap precies wat je bedoelt... ik heb heel voorzichting 2 roze ++ in m'n onderschrift gezet, maar een banner durf ik nog niet aan!
    Schijtlijsters zijn we eigenlijk... net zolang klooien tot we zwanger zijn, dan zijn we het en dan is het zoooooo eng! :D

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Durf het bijna niet te geloven: de eerste IVF.
    Schaam me ook een beetje. Voel me bezwaard en schuldig. Zoveel meiden die al met hun 2e,3e,4e,5e poging bezig zijn. het is bijna niet eerlijk...
    Moet nu niet te hard op de zaken vooruit lopen, want er kan nog van alles mis, maar het voelt wel wat raar...

10. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Merah,....van harte gefeliciteerd meid!!!!!! Die testen zijn per keer donkerder,....echt ik zie het verschil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op naar de eerste echo! Ik begrijp je voorzichtigheid wel hoor,....maar wilde je toch alvast ff feliciteren;):D

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe vertel ik mijn baas dat ik zwanger ben?
    Veel mensen op de werkvloer weten het al (wisten van IVF, dus kon niet liegen), dus ik wil niet dat ze het van een ander hoort.
    Probleem is namelijk: Zij heeft zelf 5 volledige IVF-pogingen gedaan en alles is mislukt. Een paar jaar geleden is ze gestopt met alle behandelingen. Ze heeft het er nog steeds erg moeilijk mee. Als een collega van de afdeling komt vertellen dat ze zwanger is, dan kruipt mijn baas het liefst onder de grond.
    Kan me voorstellen dat het dubbel slikken is nu het bij mijn eerste IVF gelijk raak is (als alles goed blijft gaan).
    Hoe pak ik dit aan?

12. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Oef dat is een moeilijke Merah...
    Ik denk dat ik het zelf erg op prijs zou stellen als je het me zelf zou vertellen. Ze snapt de behandelingen, ook al is het bij haar mislukt. Er is een groot verschil tussen "normaal" zwanger worden en via IVF/ICSI vind ik. Ik vond het ook er vervelend toen mensen me uit de weg gingen toen de behandeling mislukt was. Met eerlijkheid kom je al een heel eind denk ik!

Hoe voel je je verder?? Al last van kwaaltjes??? :D

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Moet wel erg vaak naar de wc, hihi.
    Verder zijn mijn borsten wat voller.
    Vanmorgen dacht ik: ben ik misselijk? Maar misschien is dat omdat ik dat graag wil (niet om het misselijk maar vanwege de bevestiging die daaruit zou blijken).
    En jij?

14. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Vreemd gevoel in m'n onderbuik en zo lui als het maar zijn kan!
    Ook niet misselijk en geen zere/gevoelige borsten.
    Wel ruik ik alles heel goed, ondanks dat ik strontverkouden ben!

15. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Merah ik zou het dr wel zelf vertellen inderdaad voor ze het via via hoort. Denk dat je gewoon even moet vragen wanneer ze tijd heeft voor een gesprekje. Zodat het niet even tussen neus en lippen door word verteld en je haar ook de tijd geeft om het even te laten bezinken. Maar wel snel doen hoor, nieuwtjes gaan vaak snel rond ;) ..

Enne niet schuldig voelen dat het de 1ste keer is gelukt! Alleen maar fijn toch dat jou nog meer ellende word bespaard. Elk mmmeisje verdiend dit dus voel je niet schuldig!!

Liefs x

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Merah: ik ben het helemaal eens met Shanti en Emesve, ik zou het ook zsm vertellen. En je moet je verder dus echt niet schuldig voelen!! Jij hebt ook behoorlijk wat meegemaakt in de mmm met je operatie, dat weet je baas vast ook. En ze zal ook al wel eerder bedacht hebben dat de mogelijkheid bestaat dat een ivf poging bij jou gaat lukken, dus het komt vast niet helemaal als een donderslag bij heldere hemel. Ik vind het persoonlijk ook altijd veel moeilijker om van "spontane" niet mmm zwangerschappen te horen dan van mmm zwangerschappen. Misschien geldt dit ook voor je baas? In ieder geval kan ze het maar beter van jou horen. Sterkte met het vertellen.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Moet ik mijn zwangerschap eigenlijk melden bij de HA?

Ik voel me zo debiel.
    Ben zo lang bezig geweest zwanger te worden en nu ik het ben heb ik werkelijk geen flauw idee wat en of ik al iets moet regelen.
    Wanneer moet je bijvoorbeeld een verloskundige bellen? Of hoeft dat voorlopig niet omdat ik nog in het ziekenhuis loop?

Vandaag nog steeds geen bloed. Heb niet getest vandaag! Ben helemaal trots op mezelf! Wil het morgenochtend een keer met ochtendurine proberen. Tot nu toe moet ik steeds zo vaak plassen dat ik er 's nachts meerdere keren uit moet. Geen ochtendurine dus...

Vanaf morgen wil ik denk ik gaan minderen met de Utrogestan (ik ben door blijven gebruiken, nadat ik er achter kwam dat de apotheek zich verteld had). Ondanks dat ik weet dat ik normaal gesproken helemaal geen bollen meer zou hebben gehad, ben ik toch een beetje bang dat mijn progesteron een duikvlucht maakt en dat ik alsnog ongesteld word... Brrrrrrrrrrrrr...

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zit nog een beetje te twijfelen of ik weer mee zal doen met Moeders voor moeders.
    Het is toen met mn miskraam zo belachelijk gelopen.
    Mn man verklaart me voor gek, dat ik overweeg weer mee te doen na mijn ervaringen met die organisatie.
    Maar ja, ik ben ook zwanger geworden (mede) doordat andere vrouwen voor mij hebben meegedaan...

19. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Merah; nog even een officiele gefeliciteerd! Wat een supertesten zeg!!! Wat is jouw ervaring met MvM????

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nou... de consulente was echt super-aardig en op zich liep alles zoals gepland. Kratje voor de deur, einde van de dag een nieuw kratje etc.
    Maar toen kreeg ik mn miskraam. Lijkt me dat dat toch wel eens vaker gebeurt bij Moeders voor Moeders.
    Ik gelijk gebeld, dat ik me af wilde melden ivm mn miskraam.
    Er werd heel begripvol gereageerd en ze zouden het gelijk doorgeven. Dan kon ik mn laatste krat voor de deur zetten en dan zou die worden opgehaald (reguliere ophaaldag).
    Dus ik mn kratje voor de deur en ga naar mn werk. Kom ik einde van de middag thuis, wat schets mijn verbazing: een nieuw kratje voor de deur! Baalde er wel van, maar goed, dat kan gebeuren. Ik weer gebeld. Kreeg een bandje, maar werd later teruggebeld. O, wat vervelend! Dat had niet mogen gebeuren. Of ik het kratje de week daarna nog eens voor de deur wilde zetten. Zo gezegd zo gedaan. Ik 's morgens mn kratje voor de deur, kom ik terug van mn werk: weer een kratje voor de deur!!! (was ook echt een nieuw, dus er was wel iemand geweest).
    Toen begon ik het toch echt vervelend te vinden. En miskraam is al erg, maar om dan iedere keer weer met de neus op de feiten te worden gedrukt... Bovendien kreeg ik altijd een antwoordapparaat en het kostte gewoon veel tijd en energie om wederom de situatie uit te leggen.
    Ik weer gebeld. Bandje. Werd terug gebeld: o, wat slordig. We bestellen speciaal voor u een koerier, dan hoeft u niet te wachten tot volgende week, want dit wordt anders een te pijnlijk verhaal. Vond ik heel aardig.
    Dus ik weer mn kratje voor de deur.
    En je raadt het al: de volgende dag ga ik naar mn werk, kom thuis... alweer/nog steeds een kratje voor de deur!!!!
    toen heb ik niet MvM maar het rechtstreekse nummer van de Consulente gebeld. Die schaamde haar ogen uit haar kop voor de organisatie en heeft toen op een avond iemand van een MvM-depot (vrijwilliger, wist niet dat er een depot bestond) langsgestuurd om het krat op te halen.
    Inmiddels was mijn miskraam al 3 weken geleden.
    Had het echt helemaal gehad met MvM!!!

Deel Deze Pagina