Idd morgen 5 weken. YES! Nog 9 dagen tot mn eerste echo... Vandaag wat rustiger. Als ik mn hele zwangerschap zo in de stress ga zitten... dat is toch ook niets. Vandaag ben ik overtuigd dat ik nog zwanger ben. Morgen kan dat weer anders zijn, maar dat zien we dan wel weer. Vanavond uit eten geweest. Geen carpaccio kunnen eten. Echt zo ontzettend jammer!!! Maar goed, alles voor het goede doel.
Net een broodje leverpastei op. Bedenk ik me ineens: er was toch iets met orgaanvlees tijdens zwangerschap? Leverpastei is dus helemaal niet goed, lees ik nu. Een enkele 'boost' zal toch geen kwaad kunnen? Als ik me hierna netjes aan de regels hou? Zo raar. Zo druk bezig geweest met zwanger te raken, dan nu ik het ben, niet eens weet wat ik moet doen (en laten).
Je mag elke dag maximaal 1 broodje met een dergelijk product Merah! Don't worry! (net Zwanger folder gelezen die ik donderdag heb gekregen )
Ja, maar ik besmeer altijd met genoeg voor drie!!! Hahahaha Las net op het kuipje dat er in smeerpastei maar 23% lever zit. Heb een half kuipje op: 25 gram, en dus maar iets van 6 gram lever. Nou sorry hoor, als dat al niet meer mag...
Hoi Merah... Jouw verhaal heb ik de laatste tijd in de gaten gehouden...en nu ben je zwanger!!!Super gefeliciteerd!! wat krijg jij snel een echo,super!!En zolang uit gekeken naar een zwangerschap en dan niet weten wat je wel en niet mag tijdens zwangerschap, heel herkenbaar! Komt helemaal goed allemaal!! Ik weet sinds donderdag dat wij ook zwanger zijn na de 1e IVF en ik geloof het ook nog steeds niet, heb al 4 testen gedaan.hihi!! Ik wil je een hele goed zwangerschap wensen en ik houd je in de gaten!!
He Princesje. Wat super dat ook jouw 1e IVF geslaagd lijkt te zijn. Hopen dat het bij ons allebei blijft plakken!!! Zit te denken, wanneer heb ik ook alweer mn TP gehad? Volgens mij de 15e. We lopen dus bijna gelijk op (en ook net als ik nog 3 in de vriezer). Spannend allemaal he?! Ik krijg trouwens zo vroeg een echo omdat mijn eileiders niet goed zijn. dit is om te controleren of het embryo wel in de baarmoeder zit en niet op een andere plek. We hopen natuurlijk heel hard van niet!
Merah, had je nog getest meissie?? Zal eens in je album spieken, maar je gelooft nu toch wel dat het goed zit he ??? Enneh, dat beetje wat je hebt gegeten zit wel snor hoor! Niet druk maken, maar genieten!
Heb idd weer getest, maar geen foto gemaakt. Was om 6:00 nog naar toilet geweest. Heb om 9:00 getest. Zo geconcentreerd was het dus niet. Nou, ik moest na 10 minuten echt naar de T en C kijken om te zien welke wat was. Hij kan dus echt nog wel donkerder dan op de laatste foto!!! Wel steken onderin mn buik vandaag. Maar denk dat dat mn darmen zijn. Zat verstopt. Heb lactulose siroop gebruikt en toen ging het opeens heeeeeel snel Zal daar nog wel een beetje gevoelig van zijn
Nou meissie, het zit snor hoor! Beebje zit daar lekker te broeden!!! Waarom doe je geen CB met indicator Hoef je direct niet meer te testen hihi. Sowieso kan je urine wisselen he, dus ook het streepje. Komt helemaal goed!
Super Merah, wat lekker dat de testen alleen maar donkerder worden Mini is zich ernstig aan het ingraven bij jou
Merah: ik lees net het bericht dat je zwanger bent! Proficiat! Hoop voor je dat alle onzekerheden die wij vrouwen hebben snel zijn verdwenen en je lekker kan gaan genieten!
Dank voor je felicitaties Dreamwish. Jij bent ook al lekker ver. Hou je het nog een beetje uit? Eigenlijk vandaag weinig te melden. Ik kan weer gaan zeuren over onzekerheden (zijn mn borsten nog wel dik genoeg?, voel ik daar een krampje?, heb ik pijn in mn baarmoeder, of zijn het toch mn darmen?), maar goed, als ik dat 9 maanden vol ga houden, dan leest straks niemand meer mee. Woensdag naar de gyn. Had nog een poli-afspraak staan, dus deze afspraak is niet voor mijn eerste echo. Wil van haar horen wat nu de zin en onzin is van utrogestan tot je 12e week. Als zij ook zegt dat het onzin is, dan zal ik maar gaan afbouwen (misschien ). Nou ja, misschien kan ik het overwegen. Heb toch niet voldoende voor nog 6 weken, dus dan kan ik alvast wat minderen. Dat zal ik ook met rust kunnen doen als ik eenmaal een hartje heb gezien. nog een week wachten... Maar stiekem hoop ik natuurlijk dat mijn gyn woensdag zegt: 'Meid zal ik even een echo doen?' Denk eerlijk gezegd niet dat die kans groot is, want mijn gyn is niet echt zo'n type dat heel enthousiast gaat doen bij de mededeling dat ik zwanger ben. Het is meer een zakelijk type. Of ik schat dat verkeerd in, dat kan natuurlijk ook.
Vanwege mijn rare lijf ben ik binnengekomen via een 'echte' gyn (wel een voortplantings-gyn). Vroeg een keer aan onze favoriete arts H. of je tussen de IVF-en door steeds naar je eigen gyn moest (de mijne moet je ongeveer een vooruitziende blik voor hebben. Nu een afspraak maken is over 8 weken een plekje!!!). Toen zei zij dat als je een medische achtergrond hebt (bij mij dus mn eileiders) het wel fijn is via je eigen gyn te gaan, omdat die toch meer van je achtergrond weet, maar dat het niet perse hoefde. Vandaar dat ik de afspraak (al heel lang geleden gemaakt dus) gewoon heb laten staan. Mijn gyn staat bovenaan het bord bij 'voortplanting'. Het is Dr. K, maar niet die vervelende dokter van jou...
Hoi merah, Ook nog een keer in je eigen topic van harte gefeliciteerd! Ik heb je topic een beetje doorgebladerd, leuk om te lezen allemaal! (Sommige onzekerheden zijn heel erg herkenbaar ) Een topic met een goede afloop! Mooi om te lezen dat het is gelukt bij jullie 1e IVF! Ik duim voor je dat het maar een mooie, gezonde plakbaby mag blijven! Liefs, MC
Tjonge, wat had ik gisteren en vanmorgen enorm last van mn buik! Nou, laat die miskraam maar komen. Ter bevestiging de poli Vroege Zwangerschappen gebeld en verteld van mn gevoelige onderbuik en het feit dat mn borsten toch echt wel minder gespannen lijken dan een week geleden. Kom maar op, vertel me maar dat ik rekening moet houden met het ergste!! Maar die mededeling kwam niet. Het klonk niet ernstig, zolang het niet echt pijn is, geen bloedverlies en geen krampen... En die borsten: tja, dat kan best dat je lichaam bij de eerste hormonen wat heftig reageert en nu wat rustiger wordt. Garanties zijn er nooit, maar nee hoor mevrouw, die klinkt allemaal niet verontrustend... Een half uur later dacht ik: volgens mij zijn het gewoon mn darmen. Is mn maag van streek, omdat ik mezelf op zit te fokken. De pijn in mn buik zat namelijk rond mn navel. Nou, het lijkt me een wereldwonder als je met 5 weken zwangerschap je baarmoeder al zo opgerekt hebt dat het daar dit. Vervolgens naar het toilet geweest... en weg pijn in de buik. De rest van de dag erg rustig geweest. Weet je, hoe het ook afloopt, ik verander er niets aan. Ja, door zo opgefokt te raken steeds, dan kan ik het wel de afgrond mee in helpen, maar iets positiefs zal er niet uit voortkomen. Dus kan ik het maar beter laten komen zoals het komt. Vandaag ook weer Utro-bollen binnen, via een gulle gever. Dit geeft ook weer rust. Mijn progesteron... daar zal het in ieder geval niet aan liggen. Woensdag maar eens overleggen met de gyn. O ja, moet wel bekennen dat ik vanmorgen nog een testje heb gedaan. De teststreep is nu donkerder dan de controle-streep (foto-album). Ik moet nu ophouden met testen, want eens zal er een keer een mindere dag tussen zitten en voor je het weet is dat dan weer aanleiding tot stress... Maar... gisteren dacht ik nog dat ik volgende week (echo) niet zou uithouden, maar sinds vandaag denk ik dat ik maar gewoon even ga genieten van het feit dat ik nu al een dikke week weet dat ik zwanger ben en nog geen druppel bloed heb gezien (bij miskraam was het vanaf dag 1 steeds bloedingen). Vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger!
Dank je MamaCharlotte!!! Ik had nooit gedacht dat ik nog eens zo'n onzeker wrakje zou worden. Tjonge, jonge, wat kan een mens het zichzelf moeilijk maken!!! We hopen inderdaad op een goede afloop! Jij gaat ook al lekker zeg!!!
Ow merah... Het lijkt af en toe wel of ik mijn eigen verhaal zit te lezen... Ik voel van alles en soms ook weer helemaal niets. Ben wel moe en heb last van mn darmen, maar nog steeds niet misselijk of gevoelige borsten. En oooveral op dit forum is dat het eerste symptoom... Vanmorgen weer getest en ook hier was de teststreep donkerder dan de controlestreep. Er ligt al een digitale met indicator klaar voor morgen! Ik tel de dagen af tot de 21e, de dag van de echo. Het valt niet mee om zwanger te zijn!
Emesve, ben blij dat je veel herkent. Ik voel me echt zo'n zeur! Als ik denk wat voor symptomen ik nu heb... moe, ja dat ben ik wel. Heb gisteren middag twee uur op de bank geslapen. Dat doe ik normaal nooit. Mn borsten zijn wel wat voller dan anders en vooral zachter (het is bijna lekker ze vast te houden, sorry voor de details). Maar vorige week waren ze echt pijnlijk. Nu niet meer. Vanmorgen voelde ik me ziek (misselijk ook), maar ik denk dat dat eerder kwam doordat ik me zo op zat te fokken. O ja! Heb wel adertjes over mn borsten lopen! Nou, dat is dan in ieder geval iets Die digitale dingen, daar doe ik niet aan. Zowiezo kan ik daar 5 kruitvattesten voor verslijten en ik hoor ook geregeld hier dat de weken niet kloppen. Dat zou mij alleen maar ongerust maken. Maar als jij teststreep ook donkerder is dan de controle-streep, dan staat er morgen vast 3+ weken!!!