Hoi meiden, ik weet dat we al een paar topics hebben voor IUI in 2011, maar misschien is het gemakkelijker om te delen door maanden, of korter termijnen. Ik weet dat er nog een paar zijn die moeten over een paar dagen testen, en ook een paar die gaan binnen voor een IUI binnenkort. Als je mij niet al kent, ik ben Bree, en ik kom uit Californie. Ik ben gestopt met de pil 2009 feb en ben nog niet zwanger gerakt. Na 4-5 maanden onderzoeken blijkt het dat we door moeten gaan met IUI, omdat de samenlevingstest 3 keer negatief was. Dus.... wie nog meer testen in feb of IUI poging in Feb??? Bree
Hoi Bree! Hier een mede februari IUI-er! Gisteravond helaas weer mijn NOD en nu ga ik dinsdag mijn eerste Puregon-spuit zetten. Het is voor ons de eerste IUI-behandeling. Ben heel benieuwd wat het oplevert. Wij zijn onverklaarbaar onvruchtbaar, dus extra spannend of dit een positieve uitkomst gaat hebben.... Mijn komende NOD is rond 25 februari (even afhankelijk van de inseminatie natuurlijk...). Het duurt nog even maar we gaan ervoor! Succes!!
Leuk! Ik heb mijn eerste IUI ook in Feb rond de 9 of 10e. Mijn NOD is ook 24 feb, dus spannend, samen afwachten! Bree
Lopen we aardig gelijk! Jij heb alleen een langere cyclus zie ik? Spuit je hormonen of gaan jullie voor de IUI op eigen eisprong? Gezien mijn leeftijd (36) moesten wij meteen met Puregon voor de groei van eitjes (en Pregnyl voor de eisprong) spuiten. Ik ga dinsdag mijn eerste prik Puregon zetten, ben benieuwd!
Wij hebben deze week als het goed is ons eerste iui, morgen weer naar het zkh voor 2e echo, hopen dat het eitje een beetje gegroeid is, krijg alleen een pregnyl spuit. ws vrijdag of het weekend iui.
hoihoi ik ben vandaag geinsemineerd.. 1 feb.. mooie dag toch het is onze 2e iui.. in sept 2009 ook al een iui gehad.. helaas werd dit een miskraam.. toen als een wonder spontaan zwanger geraakt.. ook dat werd een miskraam. en dan zeggen ze: tja je bent spontaan zwanger geraakt dus probeer het nog maar een jaar zelf.. dus nu eindelijk na een jaar weer een iui... over 2 weken mag ik testen.. ik heb momenteel erg veel last van mn buik.. van de pregnyl en van de vloeistof waar ze t zaad mee vermengen.. beetje jammer want kan niet eens rechtop staan. maar we weten waar we het voor doen he! iedereen sterkte de komende maand!
Ik kom hier vast mee lezen, want ik ben nu denk ik ongesteld aan het worden. Dan moet ik bellen met het ziekenhuis voor HSG en als dat goed is start ik dan ook met IUI (ivm vijandig baarmoederslijmvlies). Ik hoop dat dat meteen deze maand dan mag, maar ik vrees dat ziekenhuis dat qua planning niet red... maar goed, vragen staat vrij vind ik. en spannende Marieke, nu 2 lange weken voor de boeg! Heb je ook hormonen gebruikt of gebeurd het in je eigen cyclus? succes in ieder geval allemaal!
@marieke... 1 feb is echt een mooi dag te beginnen Nu afwachten! bah, de slechtste stuk. Wat een verhaal van jullie. Ze zeiden ook tegen ons dat we allebei jong en gezond zijn dus langer wachten tot we in de mmm moeten komen, MAAR na NOG 6 maanden zonder zwangerschap was het dus tijd om een behandeling te hebben. @kloko... ik snap hoe je nu al wil doen! Ik moest te vaak en te veel onderzoeken doen. De samenlevings test van ons ging niet goed dus we moesten dat 3 keer doen, en afwachten dan was ook niet leuk, dan met de HSG test was het op dag 14 van mijn cyclus omdat de week van tevoer was de ziekenhuis gesloten voor de kerstdagen. Dus, ik heb het gevoel dat ik al maanden lang zitten te wachten op de eerste IUI. Maar dat komt volgende week! yahoooo! @natik.... welkom! Succes morgen met je eerste IUI!!! Hopelijk het laatste! @allemaal.... hoeveel sperma hadden jullie terug geplatst met IUI? En moet je dan een heel rustig dag hebben? Bree
@zus, ik spuit geen hormonen, eerst proberen op mijn eigen cyclus, dus ik hoopd at het goed genoeg is. Ik slik medicijn voor mijn vertraagd schildklier al 8 jaar lang ofzo, dus ik wil liever geen hormonen, want dat doe ik al met dit medicijn en dat moet ook in balans zijn om zwanger te kunnen worden. Dus... hopelijk werkt het zonder! Bree
Herkenbaar! ik ben ook 3x geweest voor samenlevingstest. De 1e keer te laat, de 2e keer te vroeg en de 3e keer wel goed getimed. Maar elke keer te weinig bewegende zaadcellen, vandaar dat IUI moet gaan gebeuren.
Hey Kloko... wat echt herkenbaar onze verhalen! hehe Wij hadden te weinig zaadjes ook in de samenlevings test. Eerste keer was goed getimd, maar alleen 2 zaadjes gezien 1 dood 1 kon niet goed bewegen... dus herhalen, 2e keer niks gezien, dus voor de zekerheid een 3e keer, ook niks gezien.... en vandaar IUI Mijn man heeft 20 mil. sperma een keer een 30 mil de andere... dus het zit niet helemaal optimeel maar ze zeggen elke keer het is wel voldoende. Dus... ik hoop dat het probleem ligt alleen in de inbrengen en door IUI is alles gelukt ! We kunnen hier ook een lijste maken omdat we andere mensen hier hebben. Hoe oud ben je kloko? Ik denk dat ik 28 ergens had gelezen? Klopt dat? Vrijdag mijn 10e dag meting.... dus We houden contact. Ik wens je succes met timing van HSG en hopelijk kan je al deze maand beginnen met IUI. Wanneer heb je de HSG? Bree
Hierbij een lijstje om bij te houden wie wanneer een onderzoek of behandeling heeft Marieke IUI-1 1 febr Bree IUI-1 9 febr Zus IUI-1 Nataik IUI-1 Kloko HSG febr, hopelijk ook deze maand eerste IUÏ vullen jullie aan? misschien handig om wel op datum te zetten...
Ik ben inderdaad 28 jaar. HSG staat nog niet gepland. Menstruatie komt eraan, zodra het echt doorbreekt ga ik bellen met het ziekenhuis. En moet tussen dag 5 en dag 12. Jij succes met de eerste meting!
middag! kloko, zeker spannend! ook voor jou als ik het zo lees. hopelijk mag je deze maand beginnen. omdat wij al ruim 4 jaar bezig zijn willen ze de behandeling optimaliseren.. dus ik moet sowieso spuiten. eerst puregon en als laatste de pregnyl.. wel vervelend. vorige keer helemaal geen last van gehad en nu des te meer.. suc6!!! bree, met onze eerste iui was het 14 miljoen zaadzellen per ml en nu bijna 17 miljoen. dus dat was toppie.. ik was gisteren vrij. officieel hoef je er daarna niks voor te laten. zoals ik al zei had ik de eerste iui nergens last van en kon ik gewoon alles doen. maar deze keer had en heb ik nog steeds erg veel pijn in mijn buik dus was ik wel blij dat ik vrij was... kloko handig dat lijstje maar als je op dag 5 tot 12 nu de hsg hebt (neem van te voren even een pijnstilling in. wil je niet bang maken en bij iedereen is t anders maar ik viel bijna flauw.. nu kwam t ook wel omdat mijn baarmoeder naar achter gekanteld is dus daar konden ze moeilijk bij) dan ben je ben ik bang al te laat voor het spuiten voor de iui. of je moet ook in eigen cyclus de iui doen?
kloko@Is er nu een kans dat je zwanger bent?????? Zal wel het mooiste zijn! Ben ook 27 dus We lopen op wel hetzelfde pad.... behalve dat ik uit Amerika kom! haha @andere meiden... succes met alles, en ik hoop voor ons allemaal dat dit maand snel voorbij is... want de afwachten is echt drama! haha Bree
Jeetje, al 4 jaar Marieke! Dat is lang. Hopelijk heb je deze ronde veel geluk! En ik denk inderdaad niet dat ik deze maand ook meteen IUI krijg, maar vraag het wel. Wie weet... En anders kan die ene maand er ook nog wel bij. Ben allang blij dat er iets te gebeuren staat. En heb al recept mee gekregen voor Naproxen, maar toch bedankt! Bree, waar woon je in Amerika? Hoe kom je daar terecht? En Marieke hoe oud ben jij? enne, ik ga er niet vanuit zwanger te zijn. kan natuurlijk wel, we hebben goed onze best gedaan maar heb nu al zo;n kramp in mijn buik dat menstruatie vandaag of morgen wel komt...
@marieke.... 4 jaar al!? Wauw... dat is echt niet leuk voor jullie... ik dacht dat onze 2 jaaren waren ook al lang. 14 mij en 17 mil is top! Ik ben bang dat wij heel weinig hebben. Maar van vorige chat groep had Anita85 maar 3 mil. terug geplaatst en werd er wel zwanger van, dus alles kan! Moet ik echt in mijn hoofd zetten! Wanneer is je test dag? Ben wel eens met de HSG en pijnstillers... ik vond het niet prettig. Maar zoals je zei, voor iedereen is het anders. Ik had van tevoer TE veel slechte verhalen gelezen online, dus ik vond het minder erg daarvan! haha Maakte mezelf bang van. Stom eh... nu lees ik te veel verhalen over hoe lang IUI kan duren voordat je echt zwanger raakt. Maar goed iedereen is anders, en ik denk dat als je positief blijft dan heb je ook al betere kansen. Ik moet gewoon minder googelen! Oke meiden.... fijne dag verder! Bree
Hey dames, Ik krijg deze maand ook mn eerste IUI. Schrijf ook mee in een andere topic. Maar we zijn al bijna 2 jaar bezig en helaas zonder resultaat. Ik heb 4 maanden Clomid gebruikt, verschillende doseringen, mooie eisprongen, maar redelijk dun BMS en ik werd er gek van! Vorige maand puregon gespoten voor t eerst, helaas zonder resultaat. Deze maand weer puregon en ik mag voor de IUI. Gisteren op FM meting geweest, ei was 14, en BMS 6, weet iemand wanneer mn eitje dan springt?... Ik ga morgen weer voor een FM meting en hoop dat ik dan max vrijdag de pregnyl kan spuiten en zondag voor IUI kan gaan.
@kloko... ik kom uit Californie (Laguna Beach) en woon al 3 jaar in NL. Ik ben getrouwd met een NLder... dus We hebben nog een probleem, mijn man gaat volgende maand naar Afghanistan voor 3 cyclus, dus we denken nu over sperma invriezen en misschien proberen de eerste en laatste cyclus... we willen niet in het midden want dan moeten we TE veel uitleggen aan andere mensen dat ik echt door mijn man zwanger ben geworden! Wat denken jullie hiervan? Hoe gaan jullie om met mensen vertellen? Ik heb alleen familie en mijn beste vriendin vertelld tot we zwanger raken, dan misschien vertellen we aan idereen. Weet nog niet zeker wat we gaan doen. Maar daar hoef ik nog geen energie uit te geven! Bree
@kloko: zeker een pijnstiller vantevoren nemen! ik kreeg er ook 1 mee van het ziekenhuis. Op zich had ik achteraf niet zo'n pijn, maar het onderzoek was wel erg pijnlijk. Door de spanning trok 1 eileider samen, waardoor de vloeistof moeilijk kon doorlopen. Ik heb toen veel pijn gehad. Ik dacht eerst dat het een verstopte eileider was, maar bij de restfoto bleek dat gelukkig niet zo te zijn. De gyn zei dat het een reaktie van mijn baarmoeder was die ineens samentrok. Het voelde als een hevige menstruatiepijn. Gelukkig duurde het niet lang en heb daarna rustig aan gedaan. Gisteren mijn eerste Puregon-prik gezet! Was een eitje! Maandag de eerste FM! ben heeeeel benieuwd! Hoop zo dat het allemaal goed gaat. Ben na 2 jaar teleurstelling er wel aardig klaar mee. Kom maar op met die baby!