18 weken zwanger: Hematoom, maar geen bloedverlies? Iemand ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LillyLou, 30 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LillyLou

LillyLou Lid

31 okt 2016
    60
    34
    18
    Hallo allemaal,

Toen ik 6 weken zwanger was, heb ik 3 zware bloedingen gehad. Telkens dacht ik dat het mis ging, maar gelukkig ging het de goeie kant op! Vruchtje bleef zitten en hartje klopte goed. De bloedingen zijn na een week afgenomen en sindsdien heb ik weer alle vertrouwen in deze zwangerschap.

Nu ging ik begin deze week op controle en zagen ze op de echo bloedstolsels (hematomen) zitten. Een kleintje achter de placenta en een grotere achter de vliezen. Gynaecoloog zei dat ik mij op zich geen zorgen hoef te maken tot zolang ik niet opnieuw bloedverlies heb. Moet het wel wat rustig aandoen omdat ik nu wat meer kans heb op het vroegtijdig breken van de vliezen.

Je leest heel veel negatieve verhalen ivm hematomen, dus ben op zoek naar wat meer ervaringen?
    Kan de zwangerschap ook gewoon goed gaan of ben ik nu echt een tikkende tijdbom die alle momenten op 'bevallen' staat?

Alvast bedankt,
    Groetjes

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Geen ervaring en tips of iets maar wil je wel sterkte wensen. Lijkt me toch enorm spannend allemaal!
    Hopelijk gaat er nog iemand reageren die Iers soortgelijks heeft (gehad) en je gerust kan stellen.

3. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ook geen ervaring, maar snap dat je dit enorm eng vindt. Ik hoop op positieve ervaringen voor je, en dat allemaal goed mag gaan.

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een flinke hematoom, maar alleen gebloed in het eerste trimester. Hij heeft er gezeten tot ongeveer 30 weken zwangerschap, pas toen had mijn lichaam hem opgeruimd. Gewoon door het in mn lichaam af te breken dus.
    Ik heb niet per se rustiger aan hoeven doen en mijn bevalling begon uiteindelijk pas met 41+2.
    Maar ik snap je onzekerheid heel goed hoor! Ik vond het destijds ook doodeng. Hopelijk loopt het bij jou ook goed af!

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Niet echt hetzelfde, maar ik had rond de 6 weken een hematoom en bloedverlies.
    Met 7.5 week controle en toen was de hematoom al geslonken.
    Met 10.5 weken zagen ze hem niet meer...blijkbaar kunnen ze dus ook weer gewoon door je lichaam openomen worden

Deel Deze Pagina