Nee ik neem dat niet zo letterlijk. Ik zeg soms ook wel over sommige mensen 'wat een rot volk', en dat zijn gewoon Nederlanders. Dan zou ik mezelf ook rot volk noemen.
Nee nee dames, jullie denken meteen weer slecht over mij..foei Ik bedoel niet alle inwoners, Meriam Ibrahim behoort (helaas voor haar) zelf toch ook tot de inwoners van Sudan? Met "volk" bedoel ik al die neanderthalers die daar de regels maken/bedenken én uitvoeren. Dát vind ik hondenvolk, walgelijke beesten!
Sudanese alsnog vrij - NOS Nieuws Ze is toch weer vrij gelukkig. Hopelijk kunnen ze nu snel naar de VS.
Sudan: Meriam Ibrahim is veilig 24 jul 2014 De 27-jarige Meriam Yeyhya Ibrahim uit Sudan is vandaag veilig in Italië aangekomen. Meriam Ibrahim kreeg eerder de doodstraf en honderd zweepslagen opgelegd. Zij kreeg dit vonnis omdat ze met een christelijke man is getrouwd, terwijl de autoriteiten haar als moslima beschouwen. Zelf beschouwt Meriam Ibrahim zich als christen. Volgens de Sudanese wet maakte zij zich hiermee schuldig aan overspel en afvalligheid. Vanuit de hele wereld stroomden protesten binnen bij de Sudanese autoriteiten. Meriam Ibrahim werd vrijgelaten, maar mocht het land nog niet verlaten vanwege een nieuwe aanklacht: valsheid in geschrifte. Dit gebeurde nadat ze met documenten die de ambassade van Zuid-Sudan haar had gegeven, het land probeerde te verlaten. Uiteindelijk mocht zij toch vertrekken, samen met haar man en kinderen. Overspel en afvalligheid Meriam Ibrahim werd aangeklaagd wegens overspel nadat een familielid melding had gemaakt van haar huwelijk met een christelijke man uit Zuid-Sudan. Volgens de in Sudan geldende Sharia-wetgeving is het een moslima niet toegestaan om met een niet-moslim man te trouwen. Haar huwelijk werd als overspel gezien. Ze kreeg hiervoor een straf van honderd zweepslagen opgelegd. Later werd Meriam Ibrahim ook van afvalligheid beschuldigd nadat ze had verklaard christen te zijn. Ze werd als een orthodoxe christen opgevoed, het geloof van haar moeder. Haar vader, een moslim, was afwezig tijdens haar jeugd. Ze kreeg de doodstraf opgelegd omdat ze weigerde haar geloof af te zweren. Sudan: Meriam Ibrahim is veilig
Weet iemand hoe het zit met haar man? Wordt hij ook gestraft? Steunt hij haar? Want heb volgens mij nergens gelezen dat hij met haar mee is naar Italië?
Sudanese Meriam Ibrahim in Rome verwelkomd door Italiaanse premier (video) - Buitenland - Reformatorisch Dagblad
Op de site van bovenstaande link staat een filmpje dat ze samen in Rome zijn bij een priester. Dus neem aan dat ze daar allemaal zijn. Fijn dat ze nu eindelijk in vrijheid mag leven met haar gezin in Italië.