Meriam Ibrahim is vrij!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Lovely83, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ik neem dat niet zo letterlijk. Ik zeg soms ook wel over sommige mensen 'wat een rot volk', en dat zijn gewoon Nederlanders. Dan zou ik mezelf ook rot volk noemen.

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nee nee dames, jullie denken meteen weer slecht over mij..foei :p
    Ik bedoel niet alle inwoners, Meriam Ibrahim behoort (helaas voor haar) zelf toch ook tot de inwoners van Sudan? Met "volk" bedoel ik al die neanderthalers die daar de regels maken/bedenken én uitvoeren. Dát vind ik hondenvolk, walgelijke beesten!

3. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    En ze zit weer vast....:(

4. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
  5. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43
    Ik hoop zo dat ze de vs haalt!! Arm gezin, ze hebben het al zwaar zat, tijd voor wat hoop!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Sudan: Meriam Ibrahim is veilig

24
    jul
    2014
    De 27-jarige Meriam Yeyhya Ibrahim uit Sudan is vandaag veilig in Italië aangekomen. Meriam Ibrahim kreeg eerder de doodstraf en honderd zweepslagen opgelegd. Zij kreeg dit vonnis omdat ze met een christelijke man is getrouwd, terwijl de autoriteiten haar als moslima beschouwen.

Zelf beschouwt Meriam Ibrahim zich als christen. Volgens de Sudanese wet maakte zij zich hiermee schuldig aan overspel en afvalligheid.
    Vanuit de hele wereld stroomden protesten binnen bij de Sudanese autoriteiten. Meriam Ibrahim werd vrijgelaten, maar mocht het land nog niet verlaten vanwege een nieuwe aanklacht: valsheid in geschrifte. Dit gebeurde nadat ze met documenten die de ambassade van Zuid-Sudan haar had gegeven, het land probeerde te verlaten. Uiteindelijk mocht zij toch vertrekken, samen met haar man en kinderen.
    Overspel en afvalligheid

Meriam Ibrahim werd aangeklaagd wegens overspel nadat een familielid melding had gemaakt van haar huwelijk met een christelijke man uit Zuid-Sudan. Volgens de in Sudan geldende Sharia-wetgeving is het een moslima niet toegestaan om met een niet-moslim man te trouwen. Haar huwelijk werd als overspel gezien. Ze kreeg hiervoor een straf van honderd zweepslagen opgelegd.
    Later werd Meriam Ibrahim ook van afvalligheid beschuldigd nadat ze had verklaard christen te zijn. Ze werd als een orthodoxe christen opgevoed, het geloof van haar moeder. Haar vader, een moslim, was afwezig tijdens haar jeugd. Ze kreeg de doodstraf opgelegd omdat ze weigerde haar geloof af te zweren.

Sudan: Meriam Ibrahim is veilig

7. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Weet iemand hoe het zit met haar man? Wordt hij ook gestraft? Steunt hij haar? Want heb volgens mij nergens gelezen dat hij met haar mee is naar Italië?

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Op de site van bovenstaande link staat een filmpje dat ze samen in Rome zijn bij een priester. Dus neem aan dat ze daar allemaal zijn.

Fijn dat ze nu eindelijk in vrijheid mag leven met haar gezin in Italië.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij was Italië alleen een tussenstop en waren ze op weg naar de VS.

Share This Page