is dit ontpillen of niet?! snap er niks van!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Delta, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Hallo dames!

Ik heb een vraag;

ik ben 27 april gestopt met de pil, heb 2 mei een onttrekkingsbloeding gehad.
    Daarna ben ik 27 mei ongesteld geworden, 30 mei was dit al helemaal over, dus 29 mei laatste dag.

Dinsdag 31 mei kreeg ik 1 druppel bloed in mijn onderbroek. Vond dit best gek.

Hierna ben ik niet meer ongesteld worden, nu dus ook niet, wat zou dit kunnen betekenen? Heb vannochtend nog getest, was negatief.

Omdat ik tussendoor wel 1 keer ongesteld ben geweest na de onttrekkingsbloeding, dacht ik wel dat deze menstruatie ook wel optijd zou komen, niet dus.
    Wat denken jullie? Is dit nog ontpillen of ben ik zwanger?

Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Groetjes ! xx

2. Delta

Delta Niet meer actief

ohw ja ben trouwens sinds gister duizelig, had afgelopen zondag steken in mijn lies.
    en moet vaak plassen al komt er soms weinig uit.. en ook een soort spierpijn!? in mijn onderrug.. en af en toe wat lichte krampen in buik...

3. me83

me83 Niet meer actief

reken er maar op dat je aan het ontpillen bent.. maar je kan altijd ff een testje wagen .. dan weet je het zeker.. met ontpillen houd je lichaam je echt voor de gek en je kan het eerste half jaar tot jaar er flink last van hebben.. hopelijk is het raak maar het zou wl heel snel zijn.

succes!

4. Delta

Delta Niet meer actief

ja daar ben ik zelf ook bang voor.. maar heb nu echt vermoeide benen en raar gevoel gewoon.. ach even afwachten :)

nog meer mensen die dit herkennen? of hebben mee gemaakt?

5. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik ben 30 jaar maar heb geen idee wat ontrekkingsbloeding is. Is dat een standaard bloeding die je krijgt als je stopt met de pil?

Ik wil rond januari zwanger proberen te worden maar moet ik dan 6 maanden van te voren al stoppen met de pil? Ik gebruik hem namelijk al vanaf mijn 18e ongeveer.

Liefs Barb

6. Delta

Delta Niet meer actief

onttrekkingsbloeding is een bloeding als je indd de pil slikt...

ik was gestopt met de pil en een paar dagen daarna krijg je altijd een bloeding, dit is geen echte menstruatie, omdat als je de pil slikt, geen eisprong hebt..

ik denk dat het wel handig is om minimaal een half jaar te stoppen met de pil voordat je zwanger wilt worden. ik heb nu wel een beetje spijt, want heb na mijn onttrekkingsbloeding 1 keer een normale menstruatie gehad en daarna niet meer..

dus ontpillen is erg handig om te kijken wanneer je precies ongesteld worden, als het uitblijft weet je in ieder geval zeker dat je niet zwanger bent.. en dan zit je niet zo in dubio als ik... ik ben 22 jaar... maar dat zegt ook niet altijd alles !! sommige zijn in de 30 en hebben gelijk prijs... echt ieder lichaam is anders

7. bianca1982

bianca1982 Actief lid

15 mei 2011
    140
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Gelderland
    Om zwanger te willen raken hoef je niet perse te wachten, zoals vroeger weleens werd gezegd.

Wat ik om mij heen hoor en lees is dat er meestal 1 echte menstruatie afwachten, zodat je een basis cyclus hebt om je cyclus te kunnen meten.

Bij de 1 is het direct raak en bij de ander duurt het langer. Zelf hebben wij ervoor gekozen om eerst te ontpillen om te kijken wat mijn cyclussen zonder pil doet. Juist vanwege de extreme ervaring voordat ik ooit met de pil begon. Extreem en langdurig ongesteld (lees 3 weken hevig).
    Wat blijkt wel allerlei ontpillingsklachten gehad, maar een keurige cyclus zonder extreem en langdurige menstruatie.

Ohja, mij huisarts zei stoppen met pil. Gewoon stripje afmaken, dan heb je zoals je eerder ook gewend bent paar dagen erna je nep menstruatie en daar de 1ste dag van rekenen als dag 1 van nieuwe cyclus zonder pil.
    Door halverwege de pil te stoppen komt het weleens voor dat je meerdere ontrekkingsbloedingen hebt en weet je niet goed wat je als dag 1 moet rekenen.

succes meiden en vraag gerust. Zelf zit ik ook vaak nog met vragen en kunnen we elkaar helpen.

8. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Meiden, erg bedankt voor jullie reacties. Ik leer steeds weer wat nieuws.

Voordat ik aan de pil begon was mijn cyclus erg constant herinner ik me nog (erg lang geleden alweer). Ik probeer een afweging te maken of ik nu een half jaar wil ontpillen (in overleg met vriend natuurlijk) of dat ik eind dec. gewoon stop aan het einde van mijn pilstrip. Voordeel daarvan is dat ik komend half jaar geen last heb van eventuele ontpillingskwaaltjes want ik ga weer intensief trainen/dans dus wil dan geen klachten hebben of verrast worden door menstruatie.

Hmz ik denk er nog even over na...

Liefs Barb

Deel Deze Pagina