In oktober 2022 hebben mijn vriend en ik onze 1e IVF behandeling gedaan met lang protocol decapeptyl en 112,5 Gonal-F. Hieruit kwamen 7 follikels, 4 eitjes, 2 bevruchtingen en 1 verse tp met helaas een leeg vruchtzakje. In april 2023 hebben we onze 2e poging gedaan met lang protocol en 175 Gonal-F, opgehoogd tot 225. Hieruit kwam maar 1 follikel en dit werd uiteindelijk een escape-IUI. Ik zou komende week beginnen met een nieuwe poging lang protocol met 225 Meriofert. Meriofert is helaas niet leverbaar, dus nu is aan ons de keuze om een maand te wachten of alsnog van start te gaan met 225 Gonal-F. Mijn vriend wil liever niet wachten, maar ik heb ergens het gevoel dat Meriofert misschien beter kan zijn. Maar zeker weten doe ik dat ook niet. En het is ook niet bekend wanneer Meriofert leverbaar is. Is er toevallig iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten en heeft iemand betere ervaringen met Meriofert dan Gonal-F of maakte het weinig uit?
Hi @Besje234, ik ben wel benieuwd of je gestart bent met de gonal F of toch wacht. Ik heb nl in mei een 1e IVF poging gehad met ik dacht 112,5 gonal F (5 follikels,, 4 eitjes, 2 bevruchtingen, 1 embryo, matig en helaas niet succesvol). We mogen binnenkort beginnen met de volgende ronde (ben nu aan de pil) maar had 225 meriofert voorgeschreven gekregen maar ja, die is er dus niet. Als alternatief kreeg ik Fostimon aangeboden. Dat wordt het pad bij ons als het halverwege juli nog niet is geleverd, de arts wacht liever af of het alsnog binnenkomt ofzo. En ergens maakt mij dat aan het twijfelen of ik wel moet starten als ik het alternatief moet gebruiken.