Welke draagdoek?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Vlinderbloem, Sep 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hoi,

Even een vraagje aan de moeders met hun kindje in de draagdoek. Ik ben op zoek naar een goede, stevige draagdoek. Dus niet zo'n buik of rugdrager, maar een echte (knoop)doek. Ik heb zelf de babybjorn al, maar die vind ik niet fijn, dus ik wil voor mijn volgende kindje graag een ander soort ding.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op draagdoek.nl, maar dat is vooral omdat die er leuk uitzien zeg maar. Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met de verschillende draagdoeken. Ik zal mijn situatie en wensen even opschrijven:

1) Ik ben een forse dame ;)
    2) Ik heb geen beste rug, dus het gewicht moet vrij gelijk verdeeld zijn, niet over 1 schouder ofzo.
    3) Het gaat vooral om het eerste half jaar, ik denk dat het daarna sowieso te zwaar voor mijn rug is.
    4) Ik denk dat ik een stevige (geweven?) doek nodig heb
    5) ik wil het kindje er in het begin liggend in dragen.
    6) een beetje leuke kleurtjes zouden wel leuk zijn.

Kunnen jullie hier iets mee? :)
    Alvast bedankt!

V.

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Meikäfer?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik google erop Chebu maar ik kan het niet echt vinden..

4. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Aaarg ik bedoel Glueckskaefer. www.glueckskaefer.de
    Je hebt ook van Didymos of Hoppediz.
    Wij gaan zelf voor een Ergocarrier. Daar zit ook een speciaal stuk bij voor hele jonge baby's.
    Je hebt ook slingomama. www.slingomama.nl

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Als je alleen de eerste 6 (of 9) maanden wil gaan dragen hoef je in principe geen geweven doek te nemen maar kan je gerust ook een elastische knoopdoek gebruiken. Ik heb me laten vertellen dat de geweven knoopdoeken vaak wat stugger zijn en het een tijdje duurt voor ze lekker soepel worden en ik denk met een pasgeborene dat de elastische knoopdoeken iets beter zijn. Deze geeft wel meer mee maar als je niet van plan bent om nog te dragen als je kindje zwaarder wordt geeft dit voglens mij niet echt.

Wij hebben zelf gekozen voor de Binana. Dit is een elastische doek (wordt in BE gemaakt), gemaakt uit bamboe waardoor hij heerlijk zacht is voor onze uk. Hij is ook lekker warm (wij verwachten onze uk in november) voor tijdens de wintermaanden. Hij is ook heel lang waardoor ik hem ook voor alle houdingen kan gebruiken (ben zelf ook niet mager, heb toch wel maatje 44 nodig maar de doek pas perfect)!

Als je meer info wil kan je mss eens kijken op dragen-en-voeden.nl

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Alvast bedankt meiden!
    Iemand ook ervaring met de doeken van draagdoek.nl? Die zijn wel elastisch volgens mij..

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik spring even snel onder de douche en daarna ga ik me even verdiepen in jullie suggesties!

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    ik heb de Lodger Shelter besteld, weet nog neit hoe die in de praktijk is aangezien ik nog moet bevallen :), maar de test met pop was erg fijn. ook is het lekker warm voor in de winter EN is het tegelijkertijd ook een voetenzak vor in de maxi cosi.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Kahrin, de lodger shelter stond inderdaad ook hoog op mijn lijstje, maar die hangt zeg maar aan 1 schouder. ik vrees dat dat te zwaar is voor mijn rug!

Sspielhagen, bedankt voor de tip!

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Marisha, die Binana lijkt mij wel wat zeg! Ik ga nog even verder kijken, maar ik heb die site in mijn favorieten gezet. Thanks!

Ik ben nog heel benieuwd naar de ervaringen met draagdoek.nl!

11. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Ik heb de Babycuddle van lifetree, die lijkt mij heel erg fijn. Een vriendin van mij heeft de tricotslen en is daar ook heel tevreden mee!

12. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik heb een tricot-slen. Ik vindt deze echt ideaal! Het gewicht is goed verdeeld over beide schouders, maar het meeste steunt op je heupen.
    Ik draag Nova er nog steeds hele stukken in en die weegt zeker 11 kilo.

13. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    draagdoek.nl wordt op dat andere forum (dragen en voeden) ook aangeraden dus denk wel dat die ook goed zijn. Neem anders kijkje op dat forum, je kan er ook een vragenlijstje invullen waarbij ze je dan een doek kunnen aanraden (heb ik ook gedaan, daar ben ik die binana op het spoor gekomen)!

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik ga gelijk even kijken!

15. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

Sep 16, 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    "Tricot slen" is geen merknaam maar gewoon de naam voor een tricot (stretch) draagdoek. De doeken op bijv. babylonia en draagdoek.nl zijn dus allemaal tricot slens. Je kan die doeken gebruiken tot je kindje zo'n 15-18 kg weegt, best lang dus!
    Mocht je overigens een wens hebben voor een bepaalde kleur, dan wil ik gerust voor je kijken of ik je eraan kan helpen.

16. meinouw

meinouw Actief lid

Sep 16, 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ik heb ook zo'n doek gehad en vond het een ideaal ding. Heb het lang gebruikt, maar zeker niet tot 15 kilo hoor....tege die tijd kunnen ze zelf heel goed lopen!

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Draagdoek.nl heb ik mijn zoon van 12 kilo zondag even in gehad. Ging echt maar om een paar minuten ik vond het wel prima zitten. Hoe het blijft zitten als je er langere tijd mee omloopt weet ik niet.
    Je moet wel bedenken dat je met een rekbare doek niet op de rug kan knopen. En zeker als ze wat groter worden is dat fijn.
    Je zegt dat je alleen 6-9 maanden wilt dragen. Maar neem van mij aan dat als het goed gaat dat je dan nog niet wilt stoppen ;)
    En als je goed knoopt is dat ook best te doen.

Een niet rekbare doek bijv de eerder genoemde Hoppediz of Storchenwiege kunnen nieuw idd niet soepel zijn. Ik heb 2 doeken en beide daarom ook 2e hands gekocht ( duitse ebay is veel aanbod ). Anders veel de doek gebruiken, op zitten, sommige mensen slapen er zelfs mee. Dan is hij ook zo zacht. Met een niet rekbare doek kun je ook al dragen vanaf dag 1 en daarna nog heel lang en ook op de heup/rug. Net wat meer mogelijkheden dus. Ik denk dat jij dan wel een 5.2 meter mag.

Op www.doekentheek.be staan ook veel voorbeelden van verschillende doeken. Je kunt er evt. ook doeken huren.
    In Enschede zit ook een draagdoekverkoopster waar je kunt voelen/proberen http://www.lilababy.nl/node/121
    En eerder genoemd forum is ook een bron van goede informatie.

Mocht je nog vragen hebben dan vraag je maar.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nemo bedankt voor de uitgebreide uitleg! Super! Ik ga me vandaag weer eens verdiepen in de materie. :D

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    En andere dames natuurlijk ook, ik bekijk al jullie suggesties hoor!

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hoppediz en Storchenwiege zijn duits dus ff in duitse site zoeken. Ze hebben vaak wel webshops waar je de kleurtjes kunt bekijken.
    Er zijn trouwens wel meer goede niet rekbare doeken dan bovengenoemde merken maar met deze 2 zit je altijd goed ! Dan alleen nog de goede maat en een leuke kleur zoeken.

Share This Page