meerdere kinderen op 1 kamer, foto's kamerindeling?

Discussion in 'De lounge' started by Brigitte1985, Nov 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    Ik zou graag foto's willen zien van kamers waar 2 of misschien 3 kinderen in slapen. Wij hebben geen extra kamer voor een eventuele baby, hij/zij zou dus na een tijd bij mij andere kind op de kamer moeten.

Ik doe graag wat inspiratie op.

2. mamadk

mamadk Actief lid

Jul 29, 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen foto's maar wij hebben de ledikantjes van onzd twee kindjes in de hoeken van een lange muur. In het midden staan wat bakken met speelgoed en daarboven hangen boekenplanken. En aan de andere muur de commode en kledingkast. Als ze wat groter zijn komt er ee stapelbed want zo groot is de kamer niet. Ik wil dan proberen om twee eigen speelhoekjes te maken

3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Ligt er een beetje aan wat voor kamer je hebt. Afmetingen? Ik zou de kamer splitsen d.m.v. kasten. Zo heeft elk kind een eigen plekje.

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Mag ik vragen hoe je dat doet met je dochtertje als ze 's nachts wakker word omdat ze honger heeft? Word je zoontje dan niet wakker?

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    #5 Damay77, Nov 9, 2013
    Last edited: Nov 9, 2013
    Die van mij liggen nog niet bij elkaar op de kamer, dus heb nog geen foto's.
    Baby ligt nu nog bij mij en gaat bij dr zus als ze wat groter is. Vind een peuter met baby op 1 kamer gevaarlijk.
    Hoe ik het ga doen:
    Ieder een kant van de kamer. Kamer is 16m2. Aan de ene kant staat nu ledikant en grote commode. Daar slaapt nu de jongste. Als die 1 jaar is, dan krijgt de oudste de andere kant van de kamer, ws komt de commode vanaf het raam, dwars te staan. Dus als een soort afscheiding. Hemness lade kast van ikea dus 1.60 lange afscheiding. Aan de achterkant word krijtbord. De oudste krijgt een groter bed en heeft dr kledingkast en speelgoed aan haar kant.
    Evt. Krijgen ze later een stapelbed samen of ieder een hoogslaper.

6. mamadk

mamadk Actief lid

Jul 29, 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dochter slaapt al door maar ze ligt nog in een wiegje bij ons. Overdag slapen ze wel samen naar zoon word niet wakker als ze huilt. Was hier ee kwestie van wennen.

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Aha ok! Ja wij moeten ook even verzinnen hoe we het gaan doen hier. Hebben maar 2 slaapkamers en ik denk dat verhuizen er voorlopig niet in zit. We hebben zelf niet zoveel ruimte in onze slaapkamer, maar ik denk dat we de Expedit kast die daar staat gewoon tijdelijk weghalen en tegen die muur het ledikantje en commode van de kleine zetten. Tegen dat de baby doorslaapt kunnen ze hopelijk samen op 1 kamer :)

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hier liggen er ook twee samen op de kamer een bed links tegen de muur een bed rechts tegen de muur .
    En ze worden zelden wakker van mekaar
    Wel in de ochtend maar ja dan kan ik ook nooit te laat komen hahahah

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik lees even mee, want hier gaan de twee jongste straks op een kamer.

10. mamadk

mamadk Actief lid

Jul 29, 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Commode op jullie kamer is niet perse nodig. Wij hebben de commode gewoon in de kinderkamer. Als het nodig is kan je op je eigen bed of in de woonkamer ook verschonen. Ik heb standaard wat luiers, bellen doekjes en een setje schone kleertjes in mijn slaapkamer. Hoef ik zoon niet te storen. Maar ik weet ook niet hoe oud jullie oudste is en of er een commode in jullie kinderkamer past.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    heb de kids ook samen op 1 kamer gehad. leuke Stuva kasten van Ikea. ieder een eigen kledingkast met eigen kleur (zoon groen, dochter roze) en had een grote roomdivider in het midden van de kamer staan. met de nachtfles werd zoonlief niet wakker als zn zusje ging huilen. soms wel maar dan sliep hij binnen 2min weer. nooit problemen gehad op wat kleppen met elkaar na. maarja tis ook zo gezellig met zn 2en op 1 kamer :p

nu hebben ze beiden eigen kamer en is voor beide, vooral voor de oudste. héél erg wennen. hij wilt liever samen met zn zusje. zn kamer is nu vergeleken met toen, erg leeg.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    zo zag de kamer er toen uit

13. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Wij hebben een half hoogslaper. Daar dwars onder een ledikant. Dus voeteneind er onder...hoofdeinde steekt dan uit. Als kind lief uit ledikant groeit, schuiven we een bed dwars onder de hoogslaper. Dit scheelt flink ruimte.

14. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    bedankt voor jullie reactie. Fijn ook dat jullie erbij zetten hoe het gaat met de kids ( slapen).

We zijn nog niet begonnen voor een 2e hoor, maar mijn vriend zou het liefst ieder een eigen kamer geven. (luxeprobleem .........)
    Het huis kan voorlopig nog niet verkocht worden ivm een grote restschuld.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben onze zoontjes sinds een maand of 2 bij elkaar op de kamer, ze zijn al wel wat ouder (4 en 6).

Ik heb geen foto maar we hebben een stapelbed voor hen aangeschaft. Verder hebben we de indeling van de kamer niet veel veranderd. We hebben een smalle boekenkast en een ladekast/commode die stonden eerst uit elkaar en hebben we nu tegen elkaar aan gezet, zodat er wat meer speelruimte is. Kledingkast delen ze, zat eerst ook speelgoed in maar dat is eruit.
    We hebben 2 van die rolboxen voor onder het bed gekocht waar nog wat vloerpuzzels etc. in kunnen, scheelt weer ruimte. Zo hebben ze toch nog redelijk wat speelruimte, want de kamer is niet zo groot.

Als het even kan zou ik voor een stapelbed gaan, scheelt gewoon veel ruimte. Maar als ze daar te klein voor zijn, dan de bedden tegen de wand en geen aparte hoeken maken, dat kost alleen maar veel speelruimte terwijl ze waarsch. toch veel met elkaar zullen spelen.

Ze worden hier 's nachts niet wakker van elkaar, alleen 's ochtends weleens. Als ze 's avonds tegelijk naar bed gaan liggen ze zo een half uur te kletsen. Dus meestal houden we de oudste nog een kwartiertje op, de jongste slaapt meestal heel snel als hij alleen ligt.

16. IH5

IH5 Niet meer actief

Die van mij (6,5 en 2,5 jr) slapen ook samen.
    Heb even geen foto, maar de kamer is vierkant en ongeveer 20 m2 groot, dus best ruim. Ze hebben hun bed(je) elk aan één kant en dan de kledingkast, commode en tafeltje met stoeltjes erbij, een kast met speelgoed, speelkleed en nog is er voldoende ruimte over hoor. Dus kan heel goed.

Ze willen niet anders.
    Deze week verhuizen we en in het nieuwe huis gaan ze ook weer bij elkaar, ook al zouden we ze apart kunnen doen. De nieuwe slaapkamer is ietsje groter dan de huidige, dus dan zullen we er nog een extra speelhoekje aan toe voegen.

Edit: slapen vroeg je nog.
    De jongste huilt nog wel eens 's nachts, maar daar slaapt de oudste gewoon doorheen. En andersom: de oudste is altijd als eerste wakker en doet dan het licht aan enz, maar daar merkt de jongste dan weer niets van. Ze zijn het zo gewend, maakt echt niets uit.
    Totdat ze elkaar bewust wakker maken om te spelen natuurlijk :D

17. Storm

Storm Niet meer actief

De lange muur onder de schuine want afgetimmerd voor de bedden.
    Tegen de ene muur de plek waar we eventueel zouden kunnen verschonen en de muur naast de deur staan de kledingkasten.

18. Storm

Storm Niet meer actief

Zit inmiddels ook een kastdeurtje voor :D.

19. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wat onwijs leuk zo die bedden.
    Een praktische vraag: moeilijk verschonen? Omdat je niet goed bij kan met de hoeslakken of valt dat mee?

Hier ook twee kinderen bij elkaar. ze zijn nu 22 mdn en 7 mnd. Vanaf dat de jongste vier maanden is slapen ze bij elkaar. Ik zag er als een berg tegen op. maar het gaat onwijs goed. De oudste word niet wakker van de jongste.(snachts, savonds en smiddags niet) De jongste alleen wel van de oudste, maar dat vind ik niet zo erg want dat is alleen om acht uur smorgens.

We hebben twee ledikantjes tegen de lange muur.
    Bij de muur er tegen over commode luieremmer en wasmand staan.
    En een kleren kast aan de andere want.
    De laatste wand is een spiegel

20. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Supergaaf bedacht hoor!

Share This Page