2 opties om "proberen" van nachtvoeding af te komen, welke zou jij toepassen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by vruchtje24, Nov 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons dochtertje is nu 7,5 maanden en slaapt nog steeds niet door. De nachten dat ze heeft doorgeslapen is op 1 hand te tellen. Ze krijgt nu nog steeds een flesje s'nachts meestal tussen 2:30 en 5:00 uur. Aangezien ze het volgens het CB niet meer nodig heeft (omdat ze overdag voldoende eet) en het misschien een gewenning is voor haar willen we er toch proberen van af te komen.

Er zijn nu 2 opties om ervan te komen:

Optie 1: iedere nacht 10cc minder geven, zodat we het afbouwen (ons eigen idee)

Optie 2: laatste fles van 19:30 later gaan geven rond 22:00 á 23:00 uur. (advies CB)

Wat zouden jullie doen?

Ter info dit is haar schema

2:30 100cc opvolgmelk
    7:00 100cc opvolgmelk + half broodje
    10:00 stuk vers fruit
    12:30 half broodje met 100 á 150 cc opvolgmelk
    15:30 stukje fruit/beetje drinken en soepstengel
    17:00/17:30 warm eten
    19:15 laatse fles 200cc/220cc

2. Djooys

Djooys Niet meer actief

Ik vind dat ze weinig melk krijgt overdag. misschien wat vaker een flesje melk overdag?
    Als ze overdag te weinig eten kunnen ze namelijk ook honger krijgen snachts....

Oja verder vind ik het trouwens helemaal niet raar als ze met 7,5 maand nog niet doorslapen hoor. Ons kindje is 10 maanden en die slaapt ook nog niet door. Komt vanzelf wel!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beetje gek dat het CB het wel OK vindt als ze om 23 nog een fles krijgt, maar niet als dat tussen 2.30 en 5.00 is... ;) In beide gevallen maakt ze een ongeveer even lange tuk... alleen net even op een ander moment van de dag, (en uiteraard snap ik dat echt 's nachts doorslapen veel fijner is voor jullie :)).
    Maar goed, ik zou eerst eens kijken wat er gebeurt als je haar om 23 wakker maakt, of ze dan wel doorslaapt tot de volgende ochtend. Werkt dat niet, (bij onze oudste niet, die ging dan evengoed 's nachts nog komen), kun je altijd nog kijken of dat afbouwen gaat werken.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier is het hoe later de fles hoe eerder ze komt.
    Eergister 23u fles 2 u werd ze al onrustiger en 4u moest ik echt eten geven.
    Dus je kan het proberen maar of het werkt ?
    Ik zou eerder in de nacht steeds minder geven maar overdag wel meer. Nogal weinig melk.

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    misschien de nacht afbouwen en die in de ochtend toevoegen?
    zodat ze uiteindelijk om 7.00 200 cc drinkt(of pap)

hoeveel flessen moet ze krijgen met haar gewicht?

6. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Overdag 100 cc klinkt wel erg weinig, hier was t 180 cc... En in de nacht deed ik op advies van cb steeds minder nutrilon en de cc steeds verlagen met 10 cc... Op een gegeven moment was t bijv 90cc met 1 schepje totdat het meer water was dan melk...

Succes!

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    overdag meer melk en snachts niet dit heeft ze idd echt niet meer nodig! persoonlijk denk ik dat of ze het gewend is snachts of dat ze melk wil hebben omdat ze overdag te weinig krijgt

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zie nu idd trouwens pas dat ze overdag niet vreselijk veel krijgt aan melk. Tot het jaar moet ze nog zo'n 500 cc overdag, daarna 300 cc. Wat ze nu dus 's nachts nog extra krijgt, heeft ze wel degelijk nog overdag nodig, (even uitgaande van de laagste hoeveelheden die je noemt).

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ze krijgt idd te weinig melk overdag.
    schema mijn meisje:
    8.30-9.00: 210/7 (waar ze meestal 40 of 50cc laat staan)
    slapen
    11.30 uur broodje en wat thee
    13.15 uur fles 210/7
    slapen
    15.30 fruit en wat thee
    17.45 uur groente
    19.15 uur 210/7

af en toe krijgt ze wel eens een stukje rijstewafel

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niet zo gek dat ze 's nachts honger heeft, ze krijgt overdag echt te weinig melk. Tot 12 maanden is melkvoeding gewoon het belangrijkste voor een baby, gek dat er zo vaak geadviseerd wordt maar met melk af te bouwen. In melk zitten de belangrijkste stoffen die ze nodig heeft, fruit, groente, brood etc. is alleen nog maar bijvoeding. Die kunnen melk nog helemaal niet vervangen.

Bovendien is doorslapen met 7,5 maand ook helemaal niet zo evident. Hier een dametje dat soms nog 2 keer per nacht komt, tja voeden doe ik want het is honger en niets anders. Ik raad je ook aan het een beetje te laten gaan, natuurlijk is een goede nacht slaap gewedig en heb je daar behoefte aan, maar geef je dochter gewoon wat ze nodig heeft. Voor je het weet zijn die nachten voorbij.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Misschien rustig de melk 'verplaatsen'? Dus 's nachts steeds iets minder, en wat je er 's nachts afhaalt, er overdag juist bij doen (bv 's ochtends en 's middags een wat grotere fles dan nu).

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ze wilt overdag niet meer drinken we bieden dat wel aan. Waarschijnlijk ook door alle bijvoeding. Het CB zegt dat het logisch is en prima dat ze minder melk drinkt omdat ze broodje bijeet.

Ze drinkt nu 400 cc gemiddeld overdag. Met s'nachts 90/3 erbij zit ze op 500cc.

Misschien tussendoortje van eind van de middag maar 90/3 aanbieden?

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Dat verplaatsen willen we ook, maar ik ga haar niet de hele nacht met een huilend meisje zitten......

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Geef jij BV of FV? Het is meer mijn/onze onzekerheid of het geen kwaad kan qua groei/gewicht dat ze te zwaar wordt (is ze niet) of dat het slecht is voor tandjes etc.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Als ik iets extra's toevoeg aan de laaste fles van mijn dochter wil dat nog wel eens haar doen doorslapen.
    Zoiets als appelpap van bambix.. of vanille pap erbij.
    Zorgt ervoor dat het buikje goed gevult is.
    Vind het overgins ook wel erg vroeg voor doorslapen, maar dat is jullie keuze natuurlijk.

16. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ik gaf ons zoontje bij de laatste fles een papje door. meestal was laatste fles op di leeftijd rond 21.00 uur. En elke maand a anderhalve maand ging ik de fles vervroegen en kijken hoe hij er op reageerde. Meneer kreeg vanaf 8 maanden smorgen geen fles maar gewoon brood en beker melk. En die fles voegde ik weer toe aan de andere flessen over de rest van de dag(verdelen) . Al gauw wilde hij zelf een fles minder hebben, dronk het nooit op of weigerde het gewoon. Ik ging gewoon meer met hem hier in mee. Hij gaf het aan. Vanaf iets meer dan een jaar kreeg hij alleen voor het slapen een warme melk fles of papje geen andere flessen, at verder volledig mee met de pot.. Cb vond het prima.. Hij doet het goed. En als hij ziek was dan vroeg hij weleens snachts om een flesje. maar eigenlijk heb ik nooit nacht voedingen hoeven te maken...hij sliep al heel snel door...de eerste keer weet ik nog, daar schrok ik zelf van, omdat ik hem niet gehoord had en dat maakte helemaal niet uit volgens cb. hij was nog geen maand oud. (gaf toen BV. en soms kwam hij wel.. ik luisterde naar hem.. als hij aan gaf dat hij trek had dan kreeg hij wat.. als ik zin in eten heb, pak ik het ook..

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik geef BV, vandaar dat ik geen advies kan geven over hoeveelheid/tijdstip. Maar ik weet wel dat melkvoeding de belangrijkste voeding is voor kindjes tot 1 jaar en dat ze daar hun voornaamste voedingstoffen uithalen. Die andere zaken zijn maar bijvoeding en daar zou de nadruk minder op moeten liggen.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Nescio: het maakt het ook extra lastig door zoveel verschillende adviezen.

19. Bri

Bri Niet meer actief

1 was voor ons nooit een optie, omdat ik BV gaf.
    2 heb ik met oudste wel eens geprobeerd, dan maakte ik hem nog een keer wakker voor een voeding net voordat ik zelf naar bed wilde. Effect was compleet averechts: hij werd er alleen maar onrustig van en kwam die nacht echt iedere 2-3 uur.
    Moet er wel bij zeggen dat hij een heel stuk jonger was toen ik dat probeerde.

Met dochter hebben we langer slaapproblemen gehad, tot ongeveer 11 mnd. Zij heeft gewoon een heel ander bioritme dan oudste. Wat ik bij haar geprobeerd heb: overdag meer laten eten, een papfles voor het slapen, 's nachts op een andere manier troosten. Werkte allemaal hooguit 2 nachten en daarna was het weer feest. Totdat ze het ineens doorhad. En nog steeds wordt zij 's nachts een of twee keer een beetje wakker, maar ze kan tegenwoordig bijna altijd zelf weer in slaap komen.

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Geen van beide opties. Hier van alles geprobeerd en mij jongste krijgt af en toe nóg een nachtvoeding en gaat dan weer lekker slapen. Overdag krijgt hij echt van alles, tja het is gewoon een hongerlapje (al gaat het nu écht de goede kant op!). Het kan echt geen kwaad hoor.

Share This Page