Merk flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mijn kindje, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    Goede avond dames,

ik zit met een vraag, ik mag per 17 juni overstappen van speciale groeivoeding naar gewone zuigelingenvoeding. maar ik vraag mij af wel merk het beste is.

ik ben namelijk van mening, kan aan mij liggen maar heb teveel van die verhalen gehoord. dat net zoals met wasmachines alles in dezelfde fabriek gemaakt word maar overal een andere naam op word gezet.
    zo vraag ik me ook af of er heel veel verschil zit tussen huismerk en bekende merken. nou heb ik zelf al op een site gekeken namelijk
    Check hier uw babyvoeding op kwaliteit en prijs maar ik kom er niet uit, er staan overal ingredienten waar ik nog nooit van gehoord heb.

alvast bedankt

wat is jullie mening hierover en welk merk gebruiken jullie?

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Alle zuigelingenvoeding moet in Nederland aan minimale eisen voldoen. Wat dus inhoud dat alle voeding voedzaam en goed genoeg is voor onze babies ;).

Bij de eerste heb ik nutrilon gebruikt omdat ik dacht dat de duurste wel de beste zou zijn. Dit is dus eigenlijk onzin en ga nu voor de tweede kruidvat eigen merk gebruiken. Is qua ingrediënten nagenoeg gelijk.

Er kan natuurlijk wel verschil Zijn in structuur ed. Maar qua minimale voedingstoffen is elke voeding in Nederland goed.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Inderdaad, je mag ervan uit gaan dat alle merken kunstvoeding die in nederland verkocht worden prima zijn. Ze zullen immers allemaal aan dezelfde eisen moeten voldoen.

Wij hebben altijd nutrilon ha gebruikt, wij hebben goede ervaringen met andere producten van dit merk dus dat gaf ons een fijn gevoel. En waar ik daarnaast zelf naar gekeken heb is de verkrijgbaarheid. Nutrilon is te krijgen in de supermarkt, etos/kruidvat, en bij nood zelfs in de apotheek. Erg fijn gevoel vonden wij, ik zou persoonlijk niet van 1 winkelketen afhankelijk willen zijn zoals dus bijv bij kruidvat eigen merk, ook al kan je natuurlijk mochten er problemen zijn bij productie/levering ook gewoon een ander merk nemen.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Welk merk drinkt ze nu dan? Is daar geen gewone zuigelingenvoeding van? Dan is ze in ieder geval al gewend aan die smaak. Ik denk verder dat het inderdaad niet uitmaakt welk merk je neemt. Niks is slecht ;)

5. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    ik heb nenatal gehad, dat is een voeding van nutricia. ik denk dat ik hero/friso ga nemen. die is ook overal te koop maar dan een stuk goedkoper.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Huismerk is even goed en nog goedkoper.
    Qua verkrijgbaarheid: die van Etos en Albert Heijn zijn hetzelfde en die van Kruidvat, Jumbo en C1000 zijn ook hetzelfde. Die van Kruidvat lijkt qua samenstelling erg op die van Nutricia.

Je doet je kind echt niet meer tekort als je gewoon het goedkoopste merk koopt hoor!

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had nurilon standaard 2 maar die was een keertje uitverkocht en heb toen friso / hero standaard 2 gekocht en dat bevalt hier ook goed.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb bij beide Friso gebruikt en ben er altijd tevreden over geweest.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Bij nutrilon en hero is er continue onderzoek naar wat het beste is voor kindjes. De huismerken nemen het oude recept over van hero of nutrilon en kunnen daardoor goedkoper zijn.

10. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste 2 kindjes gebruikte ik nutrilon en waarom, omdat hun dat kregen in het zkh toen ze werden geboren..
    Laaste 2 kindjes kruidvat genomen en ze deden/doen het er super goed op

11. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb altijd Etos eigen merk gebruikt en dit ging gewoon goed. 1x van Friso gedaan maar hier kreeg ze erge krampen van..

Deel Deze Pagina