Wanneer goed zelf uit fles drinken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by gusto, Jun 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

Hoewel mijn dochter pas 20mnd is ben ik vergeten wanneer zij dit ging doen. Zoontje is 6 maanden en het lijkt me zo heerlijk als ik hem straks gewoon een fles kan geven en hij die zelf leeg drinkt :D

Wanneer konden jullie kindjes goed zelf uit de fles drinken?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Hier nog steeds niet. Ze doet haar hoofdje niet naar achteren.

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier ook nog niet hoor... (nu 10,5 mnd) Maar ze pakken hem nu wel met de handen vast en proberen het tenminste ;)

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Dat heeft de oudste nooit gedaan. Tot 9 mnd bv gehad en ze snapte tuit bekers en flessen gewoon niet. Rietjesbeker daarentegen wel met 9,5 mnd ongeveer.

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja wat is zelf. Ik geloof dat ze tussen 8-10 maanden de fles zelf vast kon houden. Maar pas sinds een maand of zo kantelt ze haar hoofd duidelijk naar achter als ze drinkt.
    Tot die tijd lag ze gewoon steeds bij ons, of op een kussen met de beentjes over onze benen. Zo drinkt ze haar avondflesje trouwens nog.... Heerlijk!

6. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier ging het met 6 maanden echt goed maar hij was er wel al langer mee bezig.

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat was hier pas rond 10-11 maanden. Ze kon hem daarvoor wel zelf vasthouden maar snapte niet dat ze hem omhoog moest doen om te drinken.
    Rietjesbeker had ze wel weer heel vroeg door, rond 7 maanden

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Alle kindjes die het niet kunnen, geven jullie hem dan zittend? Aangezien iedereen over hoofdje naar achter kantelen spreekt.

Ik leg m'n dochter 's ochtends als ze net uit bed is op haar rug in de box en geef haar dan haar papfles. Ga ik douchen, zij haar fles drinken. Gaat al zo sinds ze 7 maanden is.

Dus liggend zullen ze eerder kunnen dan zittend

9. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Zoontje nu wel als hij ligt. Dus niet zelf de fles achterover hoeft te doen. Nu zes maand. Geloof het of niet, die van mijn zus kon met drie maanden zelf uit de fles drinken. Wel liggend.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Nooit gedaan. Hij snapte er niets van haha.
    Na 12 maand geen fles meer dus toen probleem opgelost. Rietjesbeker kon hij zelf toen.
    Ik zou mijn kind nooit liggend een fles geven en dan zelf gaan douchen, maar goed dat is een andere discussie.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier met 8 maanden maar hij kon het denk ik al eerder. We hadden het nooit op de goede manier georobeerd.
    Tip van de fysiotherapeute die we kregen was om hem op het zwangerschapskussen te leggen zodat hij scheef lag. Flesje gegeven en het lukte onmiddelijk

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Ik snap niet zo goed waarom je zou willen dat zo'n kleintje zelf de fles drinkt. Ik vind juist die momentjes samen zo ontzettend fijn. De rest van de dag wil hij alleen maar zelf dingen doen en is het niet zo'n knuffelaar. Dus de momenten als hij 's ochtends en 's avonds zijn flesje rustig bij mij op schoot drinkt koester ik!

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Wij legden de kinderen op hun rug met een kussen onder hun hoofd, heel handig, zeker als je nog een kind hebt rondlopen en je moet opschieten 's ochtends. :)

Denk dat onze kinderen 5 a 6 maanden waren toen ze dat konden.
    Drinken uit een tuitbeker rond 10 maanden.

14. gusto

gusto Niet meer actief

Omdat ik dus ook nog een dochter van 20 maanden heb die ook aandacht vraagt, en soms ook op de momenten dat zoon een fles krijgt. Dus vandaar dat het me op die momenten fijn lijkt. ;)

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Naar dan kan ze toch wachten? Ik heb er ook nog 2 maar als ik aan het voeden ben moeten ze toch echt wachten. Ik neem aan dat een kind van 20 maanden dat toch ook wel snapt als je dat uitlegt?

16. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ons meisje 'kan' het alleen als ie leeg is ;) Als ie vol is weigert ze pertinent om de fles vast te houden hahaha! Lekker lui aangelegd..
    Maar moet zeggen dat ik het ook niet heel erg vindt, ze krijgt er nu nog 3 maar denk dat dit binnenkort een eind over is, en ik geniet toch wel heel erg van die fles-momentjes.. Zo'n lekker warm en loom kindje tegen je aan.. :)

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Oh uit een tuitbeker drinkt ze al wel 3 of 4 maanden zelf... :)

18. gusto

gusto Niet meer actief

Ja hoor, dan kan ze wachten. En ja, dat snapt ze als ik dat uitleg.

Neemt niet weg dat ik het prettig zou vinden als zoon zijn eigen fles zou kunnen vasthouden op momenten dat dat zo uitkomt. :(

19. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Toevallig probeert hij het sinds vorige week. Heb wel het idee dat hij een beetje lui is. Hij vindt het wel makkelijk zo, want als hij het zelf doet en hij houd de beker naar beneden komt er niks meer uit. Dan hou ik hem weer omhoog en laat hij hem los. Daarna doet hij het niet meer of is het brullen omdat ik mij ermee bemoei.:D

Ik denk dat hij het met een paar weekjes wel doorheeft. Vastpakken kan hij dus wel, maar omhoog houden is lastig.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vanaf een maand of 7 kan ze hier zelf uit een fles drinken maar vanaf 10 maanden laat ik dit toe :)

Share This Page