Sinds vannacht verlies ik steeds kleine drupjes vocht, maar ik ben er nog niet achter wat dit is. Zou het ook vruchtwater kunnen zijn? Of merk je het altijd meteen wanneer je vruchtwater verliest? Ik weet dat je kan ruiken of het vruchtwater is, dat je vruchtwater niet kan tegenhouden/inhouden en dat er vaak witte vlokjes inzitten. Maar ik twijfel nog steeds, want ik ruik niet echt een speciale geur, zie geen vlokjes en het gaat met minidrupjes tegelijk. Misschien is het ook wel gewoon wat urine? Wat denken jullie?
ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet weet, en met de zelfde vraag zit , dus als je t goed vind lees ik mee, heb wel ergens gelezen dat je idd wel druppelgewijs vruchtwater kan verliezen , en dat er een zoete geur aan zit
Ik kan alleen maar mijn ervaring delen met julllie: Ik heb 't beide keren echt gemerkt, maar bij mij kwam alles! Dus echt een grote plens. 'k Heb wel gehoord dat je vliezen kunnen scheuren, dat je dan 'af en toe' en druppel verliest. Bij twijfel gewoon vk bellen! Sterkte
Ik verloor maar heel weinig vruchtwater. Er waren daardoor twijfels of mijn vliezen gebroken waren. Achteraf bleek dat het hoofdje als een soort kurk ervoor zat waardoor het vruchtwater niet weg kon. Bel je vk, als je nl wel gebroken vliezen hebt moet de bevalling wel binnen 24 uur op gang komen.....
Je moet nu wel even de VK bellen. Stel dat het vruchtwater is moet de bevalling echt binnen 24 uur beginnen. Dit om infecties te voorkomen! En je kan nooit te vaak bellen he heel veel succes en ik hoop dat je snel je wondertje in je handen mag hou den xxxx corinne
Bedankt voor je reacties. Ik had idd mijn verloskundige al gebeld. Ze zei dat ik iets moest opvangen en als ik daarna nog steeds twijfelde weer moest bellen. Ze zou dan langskomen. Maar ik verloor daarna eigenlijk niets meer en heb niet meer gebeld. Ik voel me nu gewoon net als anders, dus was het volgens mij 'vals alarm'.
Mijn vliezen braken toen ik uit bed stapte om naar de wc te gaan. Ik dacht dus dat ik mijn broek geplast had. Omdat ik 38 weken was twijfelde ik of mijn vliezen niet gebroken waren. Ik zag geen witte vlokjes en ik rook niks zoetigs. Alles opgeruimd gecheckt of het niet bleef lopen en toen maar weer in bed gestapt. Toen ik 2 uur later weer met mijn bed uit ging om te plassen gebeurde weer hetzelfde. Ik dacht dat ik naast mijn bed in broek plaste en ik hield mijn spier toch echt voor mijn gevoel dicht. Toch maar de VK gebeld en die zou s middags langskomen. Toen ze kwam wist ik zeker dat ik mijn vliezen gebroken had omdat bij elke stap ik zette dacht dat ik in mijn broek plaste. Toen ik voor de eerste dacht dat ik in mijn broek plaste verloor ik ook een klein beetje bloed en slijm. Ik dacht altijd dat wanneer je vliezen breken dat als een waterval zou zijn maar dat is niet zo.
Bij mij kwam het ook in druppeltjes en geen grote plens.. Ik wist het dus ook niet, d8 dat ik gewoon wat urine verloor ofzo, ookal had ik dat normaal nooit. Pas toen ik de kleur zag, beetje roze d8 ik: ohh dit zou wel eens vruchtwater kunnen zijn. Mijn weeen waren al wel een uurtje bezig..
De VK heeft getest of het vocht vruchtwater was en het was niet zo. Ben ik toch weer gerustgesteld...
Afgelopen zondag ben ik bevallen van mijn 3e kindje en was voor de 1e keer dat mijn vliezen zelf braken en idd eerst wat bloed erbij en geen plens maar echt druppels en dan steeds meer
Hier was het wel een plens en daarna steeds een beetje wat eruit kwam. Maar had als eerste het gevoel dat ik in me broek plaste en toen ik opstond voelde ik het lopen en was net op tijd in de douche, toen de plens kwam.
Ik was gerustgesteld omdat mijn vliezen dan al 2 dagen gebroken zouden zijn en er dus kans is op infectiegevaar. Ik voelde me steeds gewoon goed en voelde de baby ook veel bewegen, dus ik had er wel een redelijk goed gevoel bij, maar toch maakte ik me er wel zorgen over. Maar als de bevalling zou beginnen, zou ik natuurlijk ook blij zijn! Zolang het maar goed zit allemaal!
Bij mij ook echt een plens ..haha.. maar niet alles in één keer.. bij de bevalling nog drie plensen..
kan het zijn dat je vliezen breken maar je helemaal geen weeën hebt? Ik heb gisteren vocht verloren en het had een sterke geur...het eerste uur had ik egt pijn in mijn buik maar niet bij mij liezen..En hij beweegde erg veel...Het werd me er egt misselijk van...is dat normaal..Of kan het zijn dat je vliezen dan zijn gebroken?
ik ben 2 weken terug opgenomen geweest met vermoedelijke gebroken vliezen ik verloor steeds scheutjes vocht dit kan zijn => urine, afscheidng of vruchtwater Ik heb ritmische hardebuiken kleine voor weeën alsus gaenacoloog ik heb anderhalf uur aan de apparatuur gelegen, inwendig onderzoek gehad en een echo en met veel wikken en wegen mocht ik naar huis. week later moest ik weer komen voor na controle, ons kindje had nog genoeg vruchtwater, waarschijnlijk verlies ik scheutjes vruchtwater door een scheurtje in het bovenste deel van de baarmoeder of ik verlies afscheiding ik voel het echt uit mijn vagina weg komen dus geen urine