Hallo, Wegens 'overtijd' zal ik morgen worden ingeleid. Tenminste, dat is alleen mogelijk als mijn baarmoedermond voldoende gerijpt is. Is dat niet het geval dan wordt dit d.m.v. hormonen op gang gebracht. Het kan enige tijd (zelfs dagen) duren voordat de baarmoedermond rijp is en daadwerkelijk tot inleiding kan worden overgegaan. Gisteren was ik nog in het ziekenhuis i.v.m. CTG. Ik vroeg om een inwendig onderzoek om erachter te komen of mijn baarmoedermond wel/niet al rijp is. Zo-ja zou dat zeker een opluchting zijn. Ik weet dan dat morgen direct met inleiden begonnen kan worden. Zo nee, kan ik er rekening meehouden dat inleiden nog uitgesteld zal worden. Misschien vreemd maar ik weet gewoon dat het mijn eigen rust ten goede komt als ik me hierop vooraf kan instellen. Men ging niet mee in mijn verzoek. Als reden werd opgegeven dat als de baarmoedermond niet rijp zou zijn dit dinsdag wel nog het geval zou kunnen zijn. Dat snap ik maar mijn gedachtengang is vooral dat wat rijp is niet meer onrijp kan worden. Ik vraag me af of anderen hiermee ervaring hebben. Gaat dit altijd zo of zijn er ook moeders die wel van te voren onderzocht zijn? Alle eracties zijn welkom. Zie er nl behoorlijk tegenop!
Ik weet niet hoelang je overtijd bent. Maar bij mijn oudste was ik 12 dagen overtijd en werd er een afspraak gemaakt om in te leiden. Dit gebeurde doormiddel van gel. Ben ook niet van te voren onderzocht. De gel was om mijn baarmoeder mond week te maken. Ik kon er weeën van krijgen maar het kon ook zijn dat ik nog de hele dag zo door zou lopen. Waarschijnlijk was mijn baarmoeder mond toch week genoeg want ik kreeg een half uur later weeën. Deze bevalling heeft 10.5 uur geduurd. Met mijn derde had ik vreselijke last van BI (bekkeninstabiliteit) Ik kon me oudste amper nog naar school brengen (nog geen 2 min. van mijn huis af) En aangezien ik er al 2 rond had lopen mogt ik ingeleid worden. Hiervoor kreeg ik wel een onderzoek om te kijken of mijn baarmoedermond al wee genoeg was. Dit kwam omdat ik 38 weken en 6 dagen zwanger was. Ik zou ingeied worden door middel van een infuus....en hiervoor moet je baarmoeder wel week zijn. Anders had ik met deze keer ook gel gekregen en dan was het afwachtn geblazen. Gelukkig was dit niet het geval en kon ik gewoon ingeleid worden. Ik ben dus bang dat je gewoon geduld moet hebben tot dinsdag en af moet wachten wat ze die dag dan zullen zeggen. Ik wens je wel vast veel succes! En duim voor je dat je gewoon ingeleid kan worden
Bedankt voor je reactie. Ik wist niet dat de gel ook al weeen op gang kan brengen. Dat schept hoop! Ik ben trouwens 42 weken zwanger.
hoi ik wordt a.s. vrijdag ingeleid vanwege diabetes, ik ben dan 38/2 zwanger bij mij heeft de gyneacoloog afgelopen donderdag (5 dagen terug) gekeken of de baarmoedermond al rijp is. en ja hoor, ik had al 2cm ontsluiting. de laatste dagen verlies ik ook stukjes van de slijmprop, dus het inleiden moet vrijdag geen probleem zijn voor mij bij mij doen ze een infuus en prikken ze de vliezen door. ik ben zeker mama vrijdag. al had het niet rijp geweest dan hadden ze ook een gel gebruikt. bij de ene vrouw gaat het dan heeeeel snel. bij de andere vrouw kan het nog wel een dag duren voor het zover is. succes
Ik werd ingeleid ivm een te hoge bloeddruk met 39 wkn en 4 dagen. Mijn baarmoedermond was al wat aan het rijpen en had 1 cm ontsluiting. Ze hebben me ingeleid dmv gel. Uiteindelijk heeft het nog 33 1/2 uur geduurd voor ik mijn zoontje in mijn armen had. Veel succes
Ben pas terug ook ingeleid bij 41 +5 dagen. Omdat er niet zo veel vruchtwater meer was wilden ze niet wachten tot 42 weken. Ze hebben toen niet gevoeld of baarmoedermond al rijp was. Ik moest gewoon volgende dag melden in het ziekenhuis. Voordat ze iets gingen doen, hebben ze toen wel even gevoeld. Als je namelijk 2 cm ontsluiting hebt, kunnen ze je vliezen breken. Helaas had ik nog maar 1 cm en hebben ze toen een tablet ingebracht om alles week te maken. Dan wachten ze een paar uur en bij geen resultaat geven ze dan weer een tablet en 's avonds eventueel weer (en de volgende dag weer hetzelfde). Gelukkig werkte het wel bij mij en is de bevalling op gang gekomen (zie bevalling van Tessa). Dus geen zorgen. succes!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inmiddels bij de verloskundige geweest. Kon gelukkig nog even tussendoor. Er heeft ondanks de 42 weken nog totaal geen rijping plaatsgevonden! Ik houd er dus maar rekening mee dat gel meerdere malen nodig is en alles dat sneller gaat is meegenomen. Ben wel blij dat ik dit nu al weet. De teleurstelling zou morgen waarschijnlijk groter zijn geweest. Nog allemaal gefeliciteerd, ook al is het bij de een al wat langer geleden dan bij de ander. Ik ga je bevallingsverhaal nu lezen, Stella.
Ik ben bij de eerste inegeleid ivm bloeddruk... was nog niet rijp. Heb toen 3x gel gekregen sochtends, smiddags en de volgende ochtend, daardoor kreeg ik 2 cm ontsluiting en weeën, toen zijn mn vliezen doorgeprikt, kreeg toen nog meer weeën, daarna is er een infuus gezet en het verhaal eindigde in een ks omdat ik niet verder kwam dan 2 cm. Bleek een te nauw bekken te hebben. Van begin met gel tot de ks zat er ruim 40u tussen. Sterkte.