Een vraag voor de cameleon kenners.... ik heb op mp een aantrekkelijke aanbieding gezien voor bugaboo cameleon. in de advertentie staat dat er een wiegbak bij zit en een stoeltje op de foto´s voor daarna.. dat is iets anders dan een maxicosi toch? die staat er niet bij vermeld. is het raadzaam om die er ook meteen bij te doen of kun je die ook los kopen? kortom wat is het voordeel van een maxicosi van bugaboo die je op wagen kan klikken boven het standaard stoeltje wat op maxi cosi bevestigd is? tips?
Ik heb de bugaboo cameleon, Goede keuze, echt een fijne wagen. Je krijgt er een wiegbak en een stoeltje bij. Een maxi cosi is voor in de auto om je kindje daarin te vervoeren. Ik heb speciale adapters gekocht en kan de maxi cosi op de wagen klikken. Das heel erg handig als je even snel de winkel in moet vanuit je auto. Dan kan je kindje gewoon in de maxi cosi blijven zitten en hoef je dat loodzware ding niet met de hand te sjouwen. Als je bij de aanbieding op MP een maxi cosi erbij kan kopen, zou ik dat doen, want dan ben je meteen klaar. Die heb je sowieso nodig, want daarmee vervoer je je kind in de auto. Je kan hem eventueel ook los kopen en met de adapters past hij altijd op het onderstel. Het stoeltje wat bij de wagen zit is idd iets anders dan de maxi cosi. Het stoeltje is een soort van buggy die je gebruikt als je kindje te groot is voor de wiegbak. Dit stoeltje kan in 3 standen, de ligstand, iets schuiner en bijna rechtop. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Dus je koopt altijd een wiegbak en een stoeltje en de maxi cosi is apart, maar zeer noodzakelijk.
Sluit me aan bij het vorige antwoord. De bugaboo is een combi-wagen, dus met kinderwagenbak en buggy-inzet. Daarnaast 'moet' (niets moet natuurlijk) je los nog een maxi-cosi kopen, met losse adapters zodat ie op de bugaboo past. De maxi-cosi is voor in de auto.
Nog even aanvulling; Bugaboo (merk) verkoopt ook een autostoeltje. Die kun je zonder adapters op het onderstel van bugaboo plaatsen. Maxi cosi is geen ding. Het is een merk. Maar Maxi-cosi verkoopt dus ook autostoeltjes. Ze verkopen nr. 0 voor baby's; nr. 1 voor 9 mdn/ 9 kilo etc. Bugaboo verkoopt alleen het autodtoeltje voor baby's (nr. 0 dus). Ik heb het toen gevraagd en de autostoel van bugaboo werd nauwelijks verkocht. De autostoel 0 van maxi cosi (die iedereen "de" maxi cosi noemt; waarom... omdat iedereen (bijna) die heeft van dit merk) komt al jaren heel goed uit de testen. En dan het type 'cabriofix'. De autostoel van maxi cosi kun je met adapters op het bugaboo onderstel klikken. Erg handig. Verder; bugaboo inderdaad goede keuze, echt een fijne wagen. Je gebruikt het frame zowel voor de babybak (wieg) als voor het stoeltje: de buggy. Je haalt de bekleding er met klitteband af en plaatst de andere erop. Volgt allemaal vanzelf, heeft een goede handleiding. Veel plezier alvast. Groetjes Saskia