wat eet jij nu je zwanger bent??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LoLa1985LoLa, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    dag dames ik ben benieuwd waar jullie naar verlangen qua eten? :confused:

ik vergrijp me aan drop en aardbeien...poffertjes :rolleyes:

ik heb helemaal geen zin in ontbijt en ook het avondeten niet! Maar het toetje wel. :)

xxx lola

2. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik eet en drink allemaal dingen die ik normaal gesproken nooit eet of vies vind.
    Zoals drop, cola, ijs en friet.
    Ik word soms ook echt kei misselijk van bepaald eten wat ik alleen al zie in de supermarkt.
    Bleuhhh!

Ik ben trouwens al jaren vegetarisch (+ 2 jaar veganist) en opeens krijg ik behoefte aan vlees!! :(
    Zijn er meer vegetariers hier die dat hebben?

3. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    bij het boodschappen doen word ik ook misselijk als ik langs bepaalde schappen loop. Wel moeilijk om zo eten uit te zoeken.
    xxx

ik drink trouwens heel veel.

4. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ja gek he! Ik heb dat ook echt heel erg, eten kopen is ook echt een ramp nu haha!

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Is het wel goed tijdens de zwangerschap cola te drinken??? Niet dat ik het zelf niet doe hoor, maar drink het heeeeel af en toe wel eens een klein glaasje...kan het gewoon niet missen.

Ik had de eerste 3 maanden dat ik van alles misselijk werd wat ik normaal wel at, heel vreemd...
    Nu eet ik gelukkig alles weer wat ik eerst ook lustte :) Wat ik ineens wel 2 x per dag eet is broodjes hagelslag!!! ooohh heeeerlijk :D. Aardbeien gaan er ook in mum van tijd in, wafels en raspatat.

Deze 3 zijn dan toch wel favoriet: broodje hagelslag, raspatat en aardbeien..:)

6. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    Ik eet nu me misselijk (ach ja was ik toch al) aan merci crocant chocolaatjes!

7. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    faye 23 zei dat ze trek in vlees krijgt terwijl ze vegatarisch is,nou ik heb het omgekeerde...ik eet elke avond een stukje vlees, maar ga nu haast over me nek van de gedachte!!!!
    Ik maak wel vlees voor mijn vriend en dochter maar kan niet mee eten.

8. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    Cola drinken is niet heel goed, maar volgens mij kan het ook niet veel kwaad als je het af en toe drinkt. In mijn vorige zwangerschap nam ik altijdeen slokje cola als ik misselijk was, dat was een tip van mijn schoonmoeder.
    En is toch echt een hele gezonde dochter gekomen.
    Ik denk, alles met mate

9. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik drink niet veel cola hoor! ik drink wel veel melk!
    En ben nu lekker ouderwets Brinta pap aan het eten, gezond!!

10. LoLa1985LoLa

3 okt 2008
    69
    0
    0
    Leeuwarden
    dat van die cola was voor snoopy 82 niet voor faye 23
    maar idd erg gezond die brinta,you go girl!

11. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    hihihihihi ik eet nu ook veel brinta
    zo wie zo elke avond voor dat ik ga slapen :oops: anders kom ik de nacht neit door
    dan wordt ik echt wakker van een knorrende buik en dan moet ik dan uit bed om eten te maken
    dus dan maar een bordje pap voor dat ik ga slapen

en cola is idd niet zo goed als je zwanger bent maar ik drink het ook gewoon hoor het is neti meer een fles per dag zo als normaal :oops:
    maar wel 1 fles per week en alles gaat hier ook gewoon goed hoor :d

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    In het begon was in 24/7 misselijk. Nu dat over is en ik de tweede helft ben ingegaan heb ik trek als een paard!! Ik had al die tijd wel gezonde trek, vooral appeltjes, tomaatjes etc. maar ik merk dat ik nu ook wel meer verlang naar dingen die wat minder verantwoord zijn. Ik ben al te zwaar en was tot op vorige week zelfs bijna 2 kilo lichter dan voor ik zwanger werd, dus ik probeer toch vooral verantwoord te blijven eten. Zo af en toe gun ik me een stukje hele pure chocolade ( goed voor de bloeddruk) of wat kaas....

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha dat eten kopen komt me bekend voor, verschrikkelijk!!
    Lus geen prik meer :S:S Dus zit constant aan de spa blauw haha..
    als ik misselijk ben een slokje cola, (lus ik normaal ook niet).
    Ik moet elke dag wat chocolademelk hebben, al is het maar een slokje.. dus de koelkast ligt daar vol mee :S
    Toetje hoef ik niet meer, weet niet waarom, word er niet misselijk van en vind het nog steeds lekker, maar wil het gewoon niet meer eten.. heeeeeel vaag haha..

oja en roken.. gatver wat smerig haha. rookte voor de zw.schap bijna pakje per dag.. maar nu zit ik bij de geur al te kokhalsen... af en toe moet ik toch een hijsje hebben, maar word daar zo beroerd van dat ik m gelijk weggeef aan mn vriend... zo goed als gestopt dus haha..
    Probeer het avondeten wel zo gezond te houden, aardappels, groente en vlees

14. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik ben tot aan de 13e week de gehele dag misselijk geweest en kreeg echt niets binnen. Leefde alleen op wat beschuit op een dag.
    Maar nu krijg ik weer wat "lekkere" trek. Ik heb nog steeds geen zin in groente, vlees en pap :oops: . Ik dwing mezelf 's avonds om wat vlees en groente te eten. Maar pap krijg ik daarna niet meer naar binnen. Ik eet voor het slapen gaan nog wel een schaaltje magere yoghurt.
    Maar ik heb wel de gehele dag trek in drop, waar ik normaal nooit geen behoefte aan heb. Normaal ben ik verslaafd aan chocolade, maar momenteel taal ik daar dus weer niet naar :(.
    Ook snak ik op sommige momenten naar een frikandel speciaal of kroket. Op zo'n moment pak ik dan maar een appel :( .
    Van drinken heb ik nooit iets met prik gelust. Ik dronk altijd alleen thee, water of limonadesiroop. Maar daar word ik nu dus momenteel weer misselijk van. Nu drink ik 2 à 3 bekers thee op een dag. Ik ontbijt 's ochtends met 2 beschuit en melk. Tussen de middag eet ik 2 crackers met drinkyoghurt en tussendoor drink ik crystal clear lemon met prik. Alleen bij het avondeten drink ik een glas water erbij.
    Raar eigenlijk dat je smaak zo gaat veranderen als je zwanger bent. :)

15. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Haha van het weekend zat me vriend chips te eten, iets wat ik dus HELEMAAL niet kan verdragen.....alleen die geur al BRRRRRR. Ik had wel heel erg veel trek in iets dus in alle kasten zoeken naar iets lekkers.............en uiteindelijk in de vriezer beland waar ik een bakje spagetti vond. Ff in de magnetron............heeeeeerrrrrlijk (s'avonds om 11 uur :confused: )

In het begin van me zwangerschap had ik vooral trek in gezonde dingen zoals fruit en yoghurt enzo............merk dak nu meer zin krijg in wat minder gezond zoals Big Tasty, M&M's, veel zoet beleg op me brood, koeken enz enz.... ach nou jah nog ff en dan kank niet meer zoveel eten omdat alles in de knel komt dus moet er nog maar ff van genieten (wel beetje met mate hoor!)

16. Nienj

Nienj Lid

18 feb 2009
    30
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Heb al eerder vandaag topic geopend, ging over mn verminderde eetlust. Ben nu 6,5e week onderweg, nog niets vergeleken bij de meesten die op dit topic hebben gereageerd.

Maar ik krijg dus in de ochtend nagenoeg N I K S naar binnen, maar er moet natuurlijk wat in dus ik begin in bed rond 06.00 uur met een rijstwafel, dan nog even doezelen, eruit, wassen etc, dan beneden gekomen een klein krentenbolletje met klein kopje thee en daarna naar het werk. Op het werk een rijstwafeltje en sinaasappel (die vind ik echt heeeeeeerlijk overigens). De afweer tegen eten houdt aan tot de lunch, met lunch krijg ik op zich wel trek, dan neem ik 2 bruine boterhammen met kipfilet, bouillonsoepje en yoghurtje, dan tegen 15.00 uur neem ik weer 2 bruine boterhammen met kipfilet en een sinaasappel of appel. En dan komt het vreselijkste moment van de dag, avondeten, gatverdamme, niets gaat erin, bah, zelfs geen soepje wat ik tijdens de lunch wel wegkrijg. Vanavond ga ik een geroosterd broodje proberen met kaas en wat cherry tomaatjes en een sinaasappel toe. Moet echt niet denken aan etensluchten of what so ever, brrr. Manlief moet het doen met k+k maaltijden, ik zorg dat ik tegen die tijd in bed lig (meestal is hij tussen 20.00 - 21.00 uur thuis).

Ik vind het tot zover dus best vervelend, maar goed, het is voor een goed doel, hoop wel dat het overgaat op den duur. Groenten moet ik echt niet aan denken, echt niet, rillingen krijg ik ervan.
    We zullen zien hoe het zal gaan, ja toch?!

groetjes, Nina

17. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Leuk om te lezen allemaal. Ik eet ineens ook meer zoet op brood en ik zweer bij kaas. Hoe meer die stinkt, hoe beter. Normaal geef ik daar niet zo veel om. Ook veel snoepjes van Haribo enzo. Heerlijk. Gelukkig wordt het wel weer iets minder extreem nu ik iets minder misselijk ben. Bij mijn eerste zwangerschap leefde ik op cocktailvruchtjes. Nu juist weer helemaal niet.

Toch het avondeten blijft lastig. Ik kan niet tegen warm eten. Ik eet alles koud. Vlees gaat wel, maar warme groente en aardappels heel moeilijk. Ik eet eigenlijk veel koude groenten en heel veel fruit. Aardappels eet ik al niet meer vanaf dat ik zwanger was. Zelf in patatvorm wil het niet altijd. Raar he. Rijst gaat wel iets beter.

Cola drink ik wel graag. Ik drink daarentegen weinig gewone thee (wel kruidenthee) en geen koffie. Ik vind de prik juist fijn. Helpt mij ook tegen het zuur. Heel apart, want meestal is het er niet zo goed voor. Maar niet overdreven veel cola hoor.

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ook ik had dat in het begin. Ik ben zelfs de eerste weken 7 kilo afgevallen omdat ik de hele dag stond over te geven en niets naar binnen kreeg. Bij elke geur werd ik al gelijk misselijk.
    De meeste vertelde mij toen dat het vaak met 3 maanden over zou gaan en dat ik dan mijn eetlust weer zou krijgen. Nou dat geloofde ik dus echt niet en had zo iets van jullie proberen me alleen maar moed in te praten. Maar gelukkig hadden ze gelijk. Dus het komt vast bij jou ook allemaal goed :D .
    Ik heb in het begin echt wel een beetje spijt gehad dat ik eraan begonnen was om zwanger te worden. Maar nu geniet ik er met volle teugen :whistle:

19. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik ben meer rijstewafels en komkommer gaan eten.

20. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik ben veeeeel meer zoete dingen gaan eten. Maar dat is meer omdat ik mijn gebruikelijk snacks (crackertjes met camembert en brie) even moet laten staan.
    Nu gaat er makkelijk een pak roomsoesjes (vind ik nu dus echt de allerbeste uitvinding ooit! haha) per avond doorheen. Of een pak vanillevla. Of een reep chocola (zo'n grote).

Ik heb het wel moeilijk met sommige dingen niet mogen. Ik heb ontzettend zin in van die gezoute zonnebloempitjes, maar al dat zout zal echt niet goed voor mijn kind zijn.

Deel Deze Pagina