Wakker in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kelliee, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Mijn dochter is nu bijna 2 weken oud. Nu heeft ze net gegeten en is klaarwakker. Ik heb haar in bed gelegd en nu begint ze te zeuren. Moet ik haar uit bed houden tot ze slaapt?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom leg je ze dan in bed als ze klaarwakker is? Wachten tot ze moe is en dan naar bed.

3. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Omdat ze al een paar uur uit bed was. Ik durf haar niet meer heel lang uit bed te houden want dan wil ze helemaal dr bed niet meer in. Maar nu slaapt ze dus ze zal toch wel moe geweest zijn :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Gelukkig! Uit je beschrijving begreep ik; wakker, voeding, in bed, klaarwakker. Ja logisch dat ze dan niet wilt slapen als ze klaarwakker is! Maar als ze lekker is gaan slapen zonder te huilen zal ze er wel aan toe geweest zijn :)

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb mijn zoontje de eerste 4 weken amper naar bed gedaan, hij lag veel bij mij en bij mijn man. Vonden we alle drie heerlijk! Tot een week of 6 kun je je baby niet verwennen met bij je houden of gelijk weer uit bed halen bij huilen. Daar hebben wij volop van geprofiteerd heerlijk was dat! Vanaf 4 weken ben ik het naar bed/ in de kinderwagen gaan opbouwen en vanaf 6 weken ging hij elke avond keurig om 19uur naar bed.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Na de 6 weken verwen je een baby ook niet door aan zijn behoeften te voldoen. Babies die weten dat papa en mama er zijn als ze je nodig hebben, groeien uit tot kindjes die weten wat ze aan papa en mama hebben. Het gaat soms op een ander tempo als een kindje die in bed moet liggen krijsen, maar ook kindjes die niet alleen in bed hoeven liggen huilen komen goed terecht, met een stuk minder stress hormonen in hun kleine hersentjes!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    hier hoeft ze niet in bed. Mooi als ik haar soms even weg kan leggen als ze slaapt maar verder is ze gewoon bij ons en anders in de draagdoek.
    Slapen in eigen bed komt wel.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ook, kindjes gingen lekker tegen ons aan. Ze zijn nu groot en ze slapen prima in hun eigen bed. En dat heeft nooit gezeur of gehuil gekost!

Deel Deze Pagina