hoeveel uur doorslapen met 12 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nannaf, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    savonds maak ik Jonathan wakker rond een uur of half 11 voor z'n laatste flesje en daarna slaapt hij zo'n 8 uur door. maar het wakker maken gaat steeds moeizamer en ik vind het ook best zielig. hij slaapt dan zo lekker. vanaf hoe oud mogen ze langer doorslapen dan 8 uur?

alvast bedankt voor de reacties!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben Merel altijd laten slapen zolang ze wilde. Als ze honger kreeg kwam ze vanzelf. Ik denk dat ze vanaf 3 maanden wel langer mogen doorslapen dan 8 uur.

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    ik vroeg me dit dus ook af, Tim heeft gisteren om 21 uur zijn fles gehad en werd vanmorgen om 8.30 pas wakker, hij zal het wel kunnen anders wordt hij wel wakker van de honger en ligt hij niet nog een uurtje gezellig te brabbelen voordat hij begint te huilen om een fles. Ik denk dat die kleintjes het zelf wel aangeven.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    op het cb zeggen ze dat ze vanaf 6 kl. wel door mogen slapen, maar vaak geeft een kindje zelf wel aan wanneer het 'genoeg" geslapen heeft...

tis meer omdat ze bang zijn dat het bloedsuikergehalte te laag wordt als ze langer dan 10-12 uur achter elkaar doorslapen, maar als de kleine goed slaapt en hij is verder niet duf of suf s ochtends kun je de kleine gewoon lekker laten slapen hoor...

gr.smoekie

5. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Onze dochter slaapt al door sinds ze 2 en een halve week is en toen kreeg ze om 2100 de laatste fles en kwam ze meestal pas om 900 uur de volgende ochtend weer.
    Dit is geen probleem zolang ze dan maar wel een goede fles drinken en ze een plaspamper hebben.
    Ik zou de kleine niet meer wakker maken savonds. Als hij honger heeft komt hij efcht wel.
    Je hebt nu alleen de kans dat hij snachts kan komen omdat de laatste voeding wegvalt. maar dat is even kijken en wat jij het prettigst vind

6. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Mijn man heeft het afgelopen maandag ook gevraagd bij CB,maar wij moesten Zoë nog wel wakker maken rond 22.30 uur. Ze vonden het idd ivm bloedsuiker nog geen goed idee om haar door te laten slapen. Maar ja,dat is wat het CB zegt.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

het hoeft ook geen probleem te zijn, de meeste kinderen zulllen ook nergens last van hebben, en kunnen zelf wel aangeven wanneer ze weer "komen" maar het hebben van een plaspamper doet daar niets aan af....op het moment dat je kleine voor het eerst (zelf) doorslaapt, moet je gewoon goed in de gaten houden of het allert is en niet suf o.i.d. en of ze de fles goed drinkt...of ze niet slap is, rusteloos of trilt of snel ademt, bleek is of zweet....

al dat soort dingen kunnen op een te laag bloedsuikergehalte duiden

ff googlen en dan kan men lezen wat de gevolgen kunnen zijn van een te laag bloedsuikergehalte en ik denk niet dat er iemand is die dat risico wil lopen, dus tja niet al te snel zijn met het geven van antwoorden als dat het geen probleem is als ze maar een goede luier hebben...

zeker bij heel jonge baby's van een paar weken oud, of te vroeg geboren baby's of te zware baby's is het gewoon goed opletten hoe je kindje is nadat het zo lang geslapen heeft...in het begin adviseren ze ook om tussen de voedingen niet langer te laten zitten dan 8-10 uur en later max, 12 uur (bij de al wat oudere baby's van een paar maanden)

je kunt gewoon kijken hoe lang je baby zelf aangeeft dat het wil slapen, maar zelf een "wekker" zetten om mocht ze zelf niet komen dat je haar uiteindelijk na ik noem maar wat 8 uur zelf wakker maakt....

ik maak Zoë ook niet wakker voor de fles van 23 uur en ze komt zelf meestal zo rond een uur of 4 snachts nadat ze om 19.30 - 20 uur de laatste fles heeft gehad...dus ruim 8 uur en ze is dan niet suf niets gelukkig dus dat is goed, en ze wil dan ook zo snel mogelijk de fles, die ze helemaal leegdrinkt...

ik zou zeggen kijk gewoon wat ze zelf aangeeft met de "wekker' naast je ;)

gr.smoekie

8. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Smoekie: wat ik bedoelde met de plaspamper was niet vanwege het suikergehalte maar om te kijken of ze wel genoeg vocht had.
    Vanwege het uitdrogen :D

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ok dat snap ik maar dat heeft niets te maken of het goed is dat je kleine doorslaapt of niet, wat belangrijk is als je je kleine "laat" doorslapen is dat ze de niet suffig e.d. is, en dat ze de fles na zo'n lange tijd wel goed drinkt....

het is gewoon heel belangrijk om te kijken hoe je kleine is als ze zo'n lange tijd geslapen hebben...is er niets aan de hand, en merk je verder niets aan ze is het niet erg, maar altijd goed op blijven letten...de gevolgen kunnen aardig aan de grote kant zijn als ze een te laag bloedsuikerspiegel hebben...

maar als ouder zijnde merk je wel of je kindje het "goed' doet na lange tijd geslapen te hebben of niet...dat is gewoon sterk afhankelijk van het kind...

gr.smoekie

10. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee slaapt al sinds dat ze 10 week is van 19..00 uur tot 7.00 uur!

Deel Deze Pagina