Merk voer hond

Discussion in 'De lounge' started by Jel, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou wel willen weten welk merk voer jullie je hond geven.
    We willen kijken op welk voer we over gaan stappen.
    Wil je bij je antwoord ook zeggen wat het kost voor hoeveel kilo? En is het goed voer voor de hond?

2. chila

chila Niet meer actief

Hoi,

Ons hondje voeren wij eukanuba. Een zak van 3kg kost €23,95 ong. Maar wij hebben een chihuahua dus weinig nodig.

Groetjes Chila

3. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,459
    0
    0
    Ligt denk ik ook een beetje aan het formaat hond. Wij hebben een jack russel en die krijgt het bonzo mini menu. Grote brokken eet ie niet. Kost geloof ik 3,50 voor 1,5 kilo (hij krijgt 1 Ikea bekertje per dag, eet erg weinig ;) )

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Prins procare, prijs volgens mij 36,50 euro voor 15 kg.

Bonzo e.d. is niet zo goed voor doggies, zit veel zout (en andere troep) in.

5. Jel

Jel Niet meer actief

We hebben een boomer. Ze is ook nog pup, 7 maanden nu. Het zal geen probleem voor haar zijn om over te stappen op ander voer, want ze is een grote vreetzak. Ze eet alles wat los en vast zit en we hebben nog niks gezien wat ze niet lekker vind.

We geven haar Bozita, 2 kilo voor 12 euro, en het stomme is dat je dat hier niet in de omgeving hebt, dat merk. We moeten er een half uur voor rijden of op internet bestellen. Ik zou het liefste (lekker makkelijk) een zak kunnen kopen in de supermarkt of bij de plaatselijke dierenwinkel, maar het moet wel goed voer zijn vind ik.

Ik was wel benieuwd wat jullie geven.

@ Chila, 23,95 voor 3 kilo vind ik wel erg prijzig hoor.... En dit hondje is nog in de groei dus haar eten word op haar grootte afgemeten.

6. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,459
    0
    0
    Die van ons eet niks anders...... Eigenwijs hondje. Heb de dierenarts er nog nooit over horen klagen.

7. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mijn ouders hebben een boomertje die krijgt pedigree pal adult mini 2 kilo voor 6.39.
    Ze heeft dit al vanaf dat ze bij de fokker weg komt. Me ouders hebben het zo gelaten..

8. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

Dec 7, 2009
    1,915
    1,667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Onze Akitapup krijgt nog vier keer per dag eten. Twee keer per dag krijgt hij Devotion puppybrokjes. De prijs is te vergelijken met de prijs van Eukanuba. De overige twee keer krijgt hij KVV
    Vers vlees dus. Nu hebben we smuldier en da's een pakje van 400 gram voor zo'n 60 cent.

9. Jel

Jel Niet meer actief

En ik heb weer over Pedigree gehoord dat het een slecht merk is voor honden.... Wat er precies inzit wat niet goed schijnt te zijn, weet ik niet meer.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij geven onze honden Cavom en ook wel vaak Barca. Kosten ongeveer 36 euro per 20 kilo.... ja wij hebben Duitse Herders dus die eten iets meer :D
    De cavom is normaal verkrijgbaar bij Boerenbond/Welkoop. Barca kun je ook bij diverse dierenspeciaalzaken kopen, alleen in veel mindere mate qua adressen. Mocht je willen weten waar het evt wordt verkocht kun je me per pb wel een berichtje sturen krijg je van mij de site en contactgegevens... kun je ze zo even bellen.

Van beide merken is ook pupvoer te krijgen.

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Onze hond heeft ook verschillende brokken gehad, steeds aan de diaree, ze heeft het een tijd goed gedaan op Aldi brokken.
    Maar we willen over op alleen vlees. We zouden hiermee beginnen, alleen gaan we over 6 weken op vakantie en onze hond gaat logeren bij mensen die geen grote vriezer hebben. Dus stellen we het nog even uit. Dus over 8 weken gaat ze over op vers vlees.

Prins schijnt ook goed voer te zijn.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oei ben net over gestapt en ik weet de naam even niet.

Voorheen Orijen vis omdat onze hond reageerd op granen in voeding. 13.5 kilo kost via zooplus.nl 80 euro.

Nu dus even de naam kwijt maar wel granen vrij en vis variant en voor 13.5 kilo 55 euro.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij geven renske.

Merken zoals eukaneuba, royal canin en pedigree zitten erg veel zout en granen in. Meestal gaat dat best goed, soms niet.
    Wat wij erg prettig vinden is dat sinds onze honden renske (gestoomd vlees) krijgen nog maar 1keer per dag poepen. Wat op rc dus 5 keer per dag was.
    Het liefst zou ik vers vlees geven maar wij hebben geen vriezer dus houd t op.

14. Jel

Jel Niet meer actief

Voor wie vers vlees geeft: geef je dit 1x op een dag en krijgt de hond verder niks meer?

Wij geven ons hondje vanuit dat maatbekertje wel 5x op een dag eten.

15. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    pedigree en eukanuba is appels met peren vergelijken.

Pedigree, bonzo, supermarktbrokken zitten inderdaad veel zout en granen in.

eukanuba, prins, royal canin, proplam, cavom zijn "kwalitatief" betere brokken.

16. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wij geven ons boomertje vers vlees van Energique.
    Ze is nu 13 week en ze krijgt 4x op een dag.

17. Jel

Jel Niet meer actief

Dat verse vlees, moet je dat eerst bakken of zo?

18. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Nee:) Ik koop het bij de dierenwinkel. Komt uit de vriezer. Het zijn een soort hamburgers. Ik haal er 1 / 2 een dag van te voren uit en laat die ontdooien in de koelkast. En dat verdeel ik dan op een dag.

Ik kan het alleen maar aanraden!!!!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    hahaha nee het is echt versvers! Je hondje hoeft geen gekookt of gebakken vlees. Een pupje geef je idd meerdere keren op een dag voer, maar een volwassen hond kan best toe met 1 of 2 maal per dag eten.
    Onze volwassen DH-dames krijgen maar eens per dag hun brokken.

20. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Nee komt uit ind uit de vriezer, soort hamburgers.

@ Doula, welk merk jij?

Share This Page