Merk voer hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn hondje krijgt Smuldier. Geef hem altijd de complete varianten dus hij krijgt alles binnen.
    Eerste jaren kreeg hij brokken, maar hij kreeg echt vachtproblemen, liet eten ook wel eens staan. Dus toen over gestapt hierop. En hij vind het heerlijk en gaat een stuk beter met hem. :D

Af en toe als de smuldier op is krijgt hij Rodi hamburgers, maar dat vind ik toch iets minder, daar poept hij weer veel meer van.

Zou toch wel eens over willen stappen op een ander merk kvv, zodat er wat meer afwisseling is qua smaken.
    Maar punt is dat we niet zo'n grote vriezer hebben. Dus kan niet heel veel inslaan.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Die van ons kreeg Europremium (kocht ik bij een diervoederszaak). Kost 18,95 per 4 kilo. IK had een jack russel, dus ze deed daar een tijdje mee.

Het belangrijkste is om te kijken naar een brok met een hoog vleesgehalte en weinig groente/granen. Ze halen geen energie uit groente/granen en gaan er vaak ook op winden :) Hoe meer vlees, hoe beter het voor de hond is. Maar vaak is het dan ook duurder. Laat je eens informeren bij een diervoederszaak.

Frolic, Pedigree, Bonzo, Beneful zijn merken met teveel zout en groente en relatief weinig vlees. Je kunt het vergelijken als je zelf een paar crackers eet. Na een uur heb je weer honger.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Devotion afgewisseld met Duck (diepvries)

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Afgelopen woensdag 6 geworden:D

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier krijgen ze denkadog en dan de excelent variant, de duurdere, in de winkel kost hij bijna 50 euro voor 12,5 kilo, ik haal het bij de groothandel.
    denkadog is puur natuur (biologisch)

ze hebben ook een tijd energique gehad, maar mijn honden willen niet elke dag vlees (hoezo verwend hihii)

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Champ dogfood. Kleine 40 euro voor 2 kilo. Dan wel de brok voor activere honden.

7. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken royal canin (maxi)!! Bij zooplus site 2 zakken van 12 of 15 kgvoor 98,00!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier huismerk van de C1000. Geen idee hoeveel kilo er in zit eigenlijk. Rond de 5 euro per zak elk geval. Smaak willen we nog wel eens afwisselen. Dit is het enige merk dat ze wil eten trouwens.. Voorheen hadden we een goedkope van de Boni, maar die liet ze ineens staan;) Eigenwijs kreng:D We hebben een bull-terriër, maar echt veel eet ze niet. Kan er makkelijk 2 weken mee doen.

Af en toe neem ik een bakje vlees mee van de Lidl. Klein bakje voor 70 cent geloof ik.

9. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Proplan. original, 3kg voor 18 euro ong.
    Mijn hond was heel vaak aan de diarrhee en met proplan gaat alles zoals het hoort.

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze hond van 5maanden krijgt prins brokken, de croc voor de opgroeiende, jong volwassen hond (donkerblauwezak) puppybrok vrij snel mee gestopt madam haar eten was zo snel weg dat het er vaak 3/4keer uitkwam. Dus nu de grotere brok voor de jonge hond en het gaat super. Ze is een kruising.tussen een herder en een wetterhoun en kreeg van de week complimenten van een echte herder fokker, dat ze er zo mooi uitziet, glimt tegen je op en heel mooi geleidelijk groeit. Ze is nu ongeveer 18kilo en zal rond de 30/35worden. Deze zakken kosten. 36,95voor 15kilo.
    En wij geven niet wat op de verpakking staat dat is veel te veel, 2x daags 105gram en ze krijgt dagelijks een stuk fruit en een boterham met smeerworst.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb niet alles gelezen, dus weet niet of het al eerder gezegd is.

Hoeveelheid voer is verschillend per voer. Als jij bv 500 gram pd van een zak van 20 kg voor 25 euro geeft ben je per dag 0,625 per dag kwijt.
    Als je 300 gram pd van een zak van 20kg voor 35 euro geeft ben je per dag 0,525 per dag kwijt.

Meer voer betekend meer maag inhoud, dus de maag gaat aan meer hoeveelheden wennen en meer voer is vaak meer ontlasting.

Dus kijk naast de kwaliteit ook even naar de prijs-hoeveelheid per dag.

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier ben ik het geheel mee eens. Denk ook wel dat het goedkopere voer minder vult dus meer van moet geven.
    zoals ik eerder al zei, als ik de verpakking van onze prins brokken aan moet houden moet ik haar met deze leeftijd een hoeveel heid geven, dan zou ze letterlijk baggervet zijn. We hebben het er met de dierenarts over gehad en deze zei ook ze krijgt er ook nog wat naast, maar voorlopig heeft ze meer dan genoeg aan de minimale hoeveelheid, en ze zei ook het is makkelijker om je hond te dik te laten worden dan om af te laten vallen, en dat het voor een jonge hond veel beter is wat ranker te zijn. Ze heeft geen grammetje vet op haar lijf. Maar je kan ook niet zomaar ribben tellen. En niet belangrijk energie voor 100

13. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik was toevallig gisteren in de dierenwinkel en dat meiske zei tegen mij dat de goedkopere brokken volgestopt worden met granen waar een hond niets mee kan en dus meer nodig heeft. Het is een vulmiddel. Wanneer je een duurdere brok kiest zit daar meer vlees in dus minder van nodig, minder zout en granen en dus gezonder. Maar ik ben persoonlijk een voorstander van vers rauw vlees. ;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik voer kvv (kant en klaar versvoer), soms Carnibest (die is wat duurder), maar meestal Smuldier Vlees Compleet en soms die van AH huismerk.
    Ze eet gemiddeld 1,5 bakje ervan per dag. Kost gemiddeld zo'n 80 cent per dag. Wij hebben een flatcoated retriever van 26 kilo.
    Het eerste jaar heeft ze Eukanuba brokken gehad.
    Wij zijn erg tevreden over kvv, ook fijn dat ze minder poepen. Ovigens haalt ze haar neus tegenwoordig ook op voor brokken.

15. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    @jo79, die van mij haalt ook haar neus op voor brokken!:D maar goed, dat zou ik eigenlijk ook wel doen;)

16. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Over 5 weken kunnen wij onze flatcoat ophalen. Volgende week eens informeren over de voeding bij de fokker als we voor het eerst gaan kijken.
    Hoe oud waren jou kindjes toen de flatcoat kwam, of was de hond er als eerst?

17. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Nadat onze Duitse herder heel ziek (maag en darmontsteking) is geweest krijgt ze Eukanuba Daily Care: Sensitive Digestion.. Kost €55,99 voor 12,5 kilo.. Sinds onze hond dit voer krijg geeft ze vrijwel niet meer over en ontlasting ziet er ook eindelijk normaal uit.. Ook eet ze nu veel minder vreemde/vieze dingen zoals kattenpoep en bloembollen..

Kortom: Hadden we veel eerder moeten doen :D

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, wat leuk, het zijn zulke geweldige honden!
    Onze vorige hond was ook een flatcoat, die was 2 jaar toen de oudste werd geboren. Helaas overleed ze 7 maanden heel plotseling, omdat haar nieren ermee stopten. 2 maanden later kwam onze huidige flatcoat, dus dat was wel even druk met een baby en een babyhond in huis. Al zijn ze dus echt samen opgegroeid en dat gaat samen heel goed, daarna ons tweede kindje gekregen en ook dat ging allemaal makkelijk met de hond.
    We hebben wel veel tijd in de opvoeding gestoken en de hond moet lief zijn voor de kinderen en andersom, maar daar heb je heel veel profijt van. Veel plezier met jullie puppy!

19. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    proplan, 14 kg voor eeeeeh, 55 euro denk ik (vriend haalt het altijd). Doen lang met zo'n zak en meestal kunnen we het wel in de aanbieding halen.

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb niet alles gelezne {of eigenlijk op de eerste pagina alleen gekeken}

We hadden een bullmastiff en die heeft echt vanalles gekregen ivm allergie e.d. maar hebben nooit niks goeds gevonden, alleen elke 3/4 maanden overstappen helpte een beetje. Onze biggens is ook maar 4 jaar geworden en zat alles behalve goed in zijn vel!

Nu hebben we een chihuahua x keeshondje en die krijgt meestal benneful, waarom? Omdat hij dit lekker vind en bijna overal te krijgen is. Frolic oid vind hij niet echt lekker.

Deel Deze Pagina