Merk vs NONmerk

Discussie in 'De lounge' gestart door tukker, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja dat heb ik wel, ik volleybal en ik moet echt wel op asics spelen, de andere merken krijg ik gewoon kramp van in mijn voeten, dit merk past gewoon het best, en toen ik nog 4/5x per week op het veld stond slijten je schoenen ook als een malle dus moest ik wel schoenen beter aangepast aan de taak. En ik heb ook wel goede wandelschoenen gekocht maar daar doe ik al wel 10 jaar mee...

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik draag beiden, maar ik merk wel dat ik kleding van de meeste merken mooier vind blijven en er ook vaak mooier uitzien.
    En dan heb ik het niet eens over hele dure merken hoor... Mexx, sandwich, supertrash ed.
    Voor mijn dochter koop ik spullen van Jottum, maar ook van de zeeman.

3. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik koop liever tien keer iets bij scapino, hema, vd, h&m o.i.d. dan één keer iets duurs. Oké, soms is goedkoop ook duurkoop maar als iets goedkoops kapot gaat is dan ook niet zo erg. En merkkleding blijft na het wassen vaak langer mooi. Maar meestal ben ik ook vaak uit op koopjes, heerlijk!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ( en de kinderen en man ) draag wat ik mooi vind.
    Van de Zara tot aan Burberry, en van de HM tot aan Tommy H.
    En soms vind ik mooie schatten bij de kringloop. Ook geen enkele moeite mee.

5. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik hou ook van wandelen. En heb dus ook wel lowa wandel schoenen..toen gekocht voor 100 euro. En heb ook wel een degelijke jas alla anwb voor als ik ga wandelen of als het echt superrr koud is. Jas 3 jaar geleden gekocht bij miss etam was rond de 70 euro dacht ik.

Ik heb dus ook wel "degelijke" kleding..maar is niet mij all time style zeg maar.

Ik hang ook weleens een hele zondag in sportbroek met fleecetrui lekker binnen te hangen, knuffelen en spelen met mijn dochter en te zpen:D.

Maar heb ik een verjaardag,feestje, of er lekker opuit met vriendinnen of mijn man dan tut ik mij lekker op. Of als ik er gewoon zin in heb, Mooi lingerie setje aan. Leuke kleding, make uppie en hakken/pumps ipv de makkelijke boots;).

Door de weeks een leuke spijker tregging met chunkie mooie trui en sjaal(tje) en makkelijke stoere schoenen. Of een blazer met long top eronder.

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Helaas heb ik zo'n lastige maat kleding (erg klein/smal) dat ik soms niet anders kan dan "duur" merk kleding kopen. Duur valt dan ook nog wel mee want Only bijvoorbeeld is best betaalbaar. En ik vind het ook nog eens een sport om iets goedkoper te vinden.

Ik zou er alles voor over hebben om 1 maat groter te passen zodat ik ook eens een leuk rokje van de Hema aan kan. Toen ik zwanger was en 16 kilo vocht vast hield voelde ik mezelf super in alle kleding. Helaas... die 16 kilo allang weer kwijt.

Ik heb vorig jaar leuke Hub laarzen voor 70,- gekocht ipv 140,- Of 2 spijkerbroeken van 70,- p/stuk voor 20,- per stuk.

Maar verder koop ik vooral wat ik leuk vind! Heb veel leuke reacties gehad over een hemdje van de Hema met pailetten (5,- in de opruiming)

7. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!

Goeie tip! thnxxx

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier wel vaak merkkleding, maar ik ben een kei in koopjeszoeken, al zeg ik het zelf;);
    - ik koop vaak winterkleding in de zomer, en zomerkleding in de winter.
    Het maakt mij niet uit of iets uit de nieuwe collectie komt, of de oude, het gaat mij er om of ik het mooi vindt, of niet....
    Scheelt een hoop geld en qua kwaliteit merk ik zeker verschil. Kleding en schoenen van mijzelf slijten nauwelijks dus gaan echt jaren mee. En kleding van de kinderen gaan over van de oudste naar de jongste.
    Ik combineer vaak wel, dus we lopen echt niet 7d/week 24/u per dag in merkkleding.

Maar iedereen heeft een andere smaak en je moet doen wat bij je financiele situatie past en waar je je goed bij voelt, toch?!

Ik kan alleen maar zeggen dat als je goed zoekt en een beetje geluk hebt je soms met merkkleding/schoenen helemaal niet duurder uit hoeft te zijn!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik hou daar ook van hoor!
    Daarom ga ik ook 2 x per jaar naar de Fahiondays in Adam.
    Koop ik veel voor het volgende seizoen in, voor erg weinig.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Geweldig he!? Ik heb er echt een 'sport' van gemaakt en heb er ook lol in! Mijn man moet er altijd smakelijk om lachen:):p

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Voorheen kocht ik nooit merkkleding en kocht mijn man niks zonder merk:D. Nu een mooie combi van beide gemaakt, ik heb een abbootje op de h&m maar draag naar m'n werk wat vaker merkkleding, vooral pumps want loop de hele dag op hakken en ik heb gemerkt dat de schoenen van bijvoorbeeld van de van haren minder comfortabel lopen als supertrash oid (meestal dan).

En als ik met relaties of contacten afspreek voel ik me net wat prettiger in kwalitatief goede merk kleding dan de goedkopere outfits. Maar dat is mijn mening, ik heb vooralsnog voor het grootste deel non merk kleding:D

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hier wordt vrij veel merkkleding gedragen.. M'n vriend heeft veel scotch & soda, Boss, Ugg, Vans, Superdry enz enz..
    Roos draagt Tommy Hilfiger,Jottum, Ikks, Z8, Burberry enz maar ook goedkopere dingen als Bakkaboe.
    Ik droeg vroeger altijd hele dure merkkleding maar nu koop ik toch vaker wat bij Vero Moda, H & M ofzo, dat dure wil ik niet kopen nu ik nog niet tevreden aan met m'n lichaam..;)

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier een combi van.. Niet dat ik merk per definitie mooier vind maar soms hebben die net een andere touch als de non merk.. Vaak zie je het wel aan de kwaliteit/duurzaamheid en afwerking.. Maar goed dat heeft ook een prijskaartje en dan maak ik de afweging of ik dat bij dat kledingstuk zo belangrijk vind. Een basic hoeft van mij echt geen merk te zijn, een winterjas graag warm en goedkoop als koud en merk. Jeans heb ik wel graag merk, maar ik heb dan ook een kleinere maat en ben al lang blij als ik er 1 vind die ik goed pas.

En slank zijn is niet goed voor je portomonee.. Een s bij de hema is mij te groot kwa rokjes/jurkjes, idem soortgelijke zaken.. Dus hoe leuk ik het rokje ook vind bij wijze van, ik pas het gewoon niet..

Zoonlief heeft evengoed combi van, al koop ik voor hem ook veel in de sale en vooruit. Zo draagt hij best veel z8 maar daar betaal ik niet de volle mep voor. Een leuke spencer van de zeeman kan ik evengoed blij mee zijn!
    Enne morgen ga ik naar de primark, lekker basics scoren :)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, over smaak valt niet te twisten ;)

Ik draag wel graag merkkleding, maar niet perse t duurste van t duurste. Wel vind ik het vaak net iets specialer/mooier. Iets van bv h&m, vero moda oid gebruik ik wel als basis/onder shirt. Maar het is wat simpel en 'kaal' afgewerkt. Bepaalde merken vallen ook gewoon goed bij mij.

Voor dochter houd ik ook wel van merken, maar ook veel via marktplaats momenteel. Shirts, maillots, onderkleding vaak van hema oid.

15. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    I love Sale! En ik ben totaal niet. Van de merken, maar ik heb wel mijn voorkeur voor winkels. Ik zou bv nooit kledimg kopen bij Hema ofzo ( ja ondergoed misschien ) ik ga altijd wel naar bepaalde winkels ( geen bijzondere merken ofzo ) h&m zara mango bijenkorf enz enz.

M&s mode / miss etam / promiss en dat soort winkels hebben gewoon niets in het assortiment wat ik leuk zal vinden

16. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    hb niets met merken..
    ik kijk of ik kleren leuk vind en of het betaalbaar is, dan koop ik het, niet omdat er een merkje op zit
    wel vind ik voor mijn meisje mim pi heeeeel mooi maar vind het veel te duur! dus haal dat via marktplaats of in de sale!
    ook koop ik veel 2ehands kleren, hou van vintage spul en soms kun je net dat speciale jurkje in de kringloop vinden! geweldig!
    het is voor mij een sport om kleren, merk of geen merk, zo goedkoop mogelijk te krijgen!

17. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Haar stijl vind ik saai en de jouwe vind ik ordinair.

Voor de basics ga ik naar de goedkope merken. Ik hou echter van de Deense kledingmerken, betere kwaliteit en aparte, trendongevoelige designs. Veel kledingstukken die ik heb van die merken, zijn na 4 jaar nog steeds leuk en niet versleten.

18. Van jouw jas krijg ik wel de rillingen. Is ook niet echt vrouwelijk vind ik, dat plastic. Laarsje vind ik wel leuk.
    Haar stijl vindt ik wat duf. Beetje zo'n geitenwollensok idee. Zo'n iemand die er telkens sportief bij wilt lopen.

Maar voor 16 euro kan je best iets hebben wat best een tijdje meekan. De prijs zegt niet per definitie iets over de kwaliteit.
    Ik koop zelf graag in de sale, kijk naar zowel de prijs en of ik het leuk vindt. Merk of nonmerk interesseert me niets.
    Ik heb alleen mn spijkerbroeken van 7 for all mankind, die gaan ook alweer 3 jaar zonder enige schade mee. Ik koop het dan wel via outlets. En schoenen heb ik in allerlei prijsklassen, meestal zijn de duurdere wel beter maar heb ook een aantal goedkope goede.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Beetje rare post TS, wat wil je hiermee bereiken? ;) Ik vind jouw stijl wat kinderlijk en 'cheap' en vooral ook 'duizend-in-een-dozijn' dus niet mijn smaak, sorry.

Ikzelf ga niet zozeer voor een duur merk maar wèl voor exclusief, goede kwaliteit, mooie pasvorm en natuurlijke materialen. Dan kom ik bijna altijd automatisch op de duurdere merken uit, het zij zo. Scapino, C&A, Miss Etam e.d. heb ik nog nooit van binnen gezien. :) Ik zal een ander echter nooit veroordelen op wat diegene draagt .....koop gewoon wat je mooi vindt en wat je budget toelaat! :)

20. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik kijk nooit naar merken. Ik koop gewoon wat ik leuk vind en als dat een merk is, best, als het van de hema is, ook best. Ik let wel op de prijs want ik ben heel snel uitgekeken op kleding.

Ik geef alleen meer geld uit aan een goede winterjas en een paar goede laarzen.

Over de stijlen die ts heeft gegeven, heb ik geen mening. Ieder zijn ding.

Deel Deze Pagina