Merk vs NONmerk

Discussion in 'De lounge' started by tukker, Jan 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

Dec 16, 2012
    877
    0
    0
    ikzelf koop eigenlijk nooit merkkleding
    gewoonweg omdat ik er het geld niet voor heb.

ik haal me kleding bij de zeeman, takko fashion of bij een kleding boetiek waar de kleding goedkoop is.

en me schoenen bij de van haren, heb je voor 20/25 euro ook al erg leuke schoenen

dat klopt niet echt wat jij zegt.
    voor mensen met platvoeten kan je heel leuk en goedkoop slagen bij de van haren en die zijn merkloos.

ikzelf heb bvb ook heel erg platvoeten (heb die holling in me voet niet, ben ik ook aan geholpen toen ik klein was want bleef omvallen)
    conclussie, platvoeten ten top zeg maar en daardoor dus ook nog is hele brede voeten.

jaren lang was het voor mij echt een regelrechte HEL om schoenen te kopen want ik kon nooit iets leuks vinden.

TOT ik de van haren ondekte.

nu koop ik 1x in de jaar een paar schoenen bij de van haren waar ik dan een jaar mee doe en dan ben ik echt super blij met me schoenen die dan gelukkig maar 20 tot 25 euro hebben gekost.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Het boeit me echt niet wat een ander draagt en wat men van mijn kleding vindt (vaak geen merk). Ik heb dan ook mensen om mij heen die shoppen bij boetieks, maar ook die shoppen bij de kringloop.
    Ik word wel vervelend van mensen die bij ieder nieuw geshopt kledingstuk moeten vermelden wat dat wel niet kostte, lekker belangrijk.

3. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Da's waar, het kan ook iets zeggen over door wie het is gemaakt en in welke omstandigheden.

4. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

Dec 16, 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Dit vind ik nou weer zo'n nutteloze opmerking. Wist je dat o.a. Replay en Benneton een paar van de grootste en duurdere kledingmerken hun kleren in India laten maken voor omgerekend 5e? En vervolgens verkopen voor 120e? Nou als zij het in India laten maken, (dit is echt waar, er kwam laatst een hele documentaire op Discovery hierover) dan denk ik niet dat je dat doet door mensen die toch een heel vet salaris krijgen. :(

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Inderdaad! Helaas zegt de prijs van de kleding niks over de omstandigheden waarin het gemaakt wordt... :(

6. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ja dat wist ik. Daarom zei ik dus dat de prijs iets kan zeggen over dat.

Als Europa 1 ding goed zou willen doen, dan zou het zich wel eens hard mogen maken voor duidelijkheid in de herkomst van kleding. Maar goed, da's off-topic eigenlijk :)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als er uitverkoop is, kijk ik er zeker tussen. Laatst voor 60 euro:
    Een winterjas
    4 truien
    3 longsleeve tshirt

Dat is leuk! Maar aan de andere kant, als ik iets zie wat duurder is, de k ik er wel langer over na maar als ik het echt nodig ben of het helemaal geweldig vind.. Koop ik het toch als ik het geld heb.. Zo heb ik laatst dubbary laarzen gekocht, knetterduur.. Meer dan een half jaar over nagedacht en nu zo gruwelijk blij mee:. Ik ben dan ook van plan er jaren mee te doen!

8. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Ik zie wel degelijk verschil in merk en non merk. Non merk heeft een totaal andere kwaliteit en snit. Ieder zijn ding, maar ik geef liever wat meer uit voor iets dat echt mooi is, dan goedkope spullen die na een paar keer wassen niet meer mooi zijn en waarvan het model en de stof vaak net niet zijn.

T shirts etc haal ik wel bij de hm en zara, maar de rest liever niet, mijn favoriete winkels zijn zijn scotch & soda, Abercrombie & fitch. Mijn favo merken zijn comme des garcons, diesel en marc jacobs, maar als het uitverkoop is koop ik daar liever dan zonder ;)

Overigens zou ik mijn vriendinnen noot op een forum afzeieken omdat ze merk of non merk dragen

9. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik kan me er niet zo druk om maken wat iemand wel of niet wil dragen.
    Ik koop wat ik op dat moment nodig heb en mooi vindt,en vooral wat ik kan betalen.

Snap alleen niet zo goed waarom je nou je "vriendin" hier even te kijk wilt zetten omdat ze tegen je zei dat zij nooit naar "goedkope" winkels zou gaan.....ook niet leuk dat ze jou even afzeikte over jou keus,maar om haar hier nou even te beoordelen...leven en laten leven zou ik zeggen,doe wat je zelf wilt en waar jij je goed bij voelt!!
    En of dat nou Scapino,Zeeman,H&M,of een boetiek is,ieder zijn keus!

10. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Ok ben wel benieuwd naar jouw stijl met de deense merken.
    Show us linkjes:).

Dit vind ik ordinair.
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]:p:D

11. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38

Met trainings broeken en sportschoenen lopen.

Of string boven broek uit.

12. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik weet niet wat hier ordinair aan is hoor.
    De schoenen zijn erg gaaf(ik draag vaak hakken) als je dus van hakken houdt,en met het shirt is ook niks mis.
    Niet mijn smaak hoor,maar niks mis mee.
    Ik bedoel nu je eerst 3 links van de 2 paar hakken en het ziveren glitter shirt.

13. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    #73 tukker, Jan 31, 2013
    Last edited: Jan 31, 2013
    Dit vind ik wel een mooie set..het shirt niet echt.

met deze pumps [​IMG][​IMG]

Maar vind dit wel een leuk stijltje en het jackje kun je eindeloos doordragen. Met zwarte pumps/laarsjes tregging mooi long shirt en leuke tas en sjaal of ander accecoires kom je een heel eind.

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    #74 Smiley24, Jan 31, 2013
    Last edited: Jan 31, 2013
    Ik koop voor mezelf zowel merk als nonmerk.
    Spijkerbroeken koop ik alleen van 7 for all mankind, Burberry & Liu Jo.
    Overige kleding koop ik overal, H&M, Zara, Esprit, Mexx, Mango, Bijenkorf.

Mijn laarzen zijn vaak van Tommy Hilfiger, mijn ballerina's van Fred de la Bretoniere. Maar dat komt omdat andere schoenen helemaal niet lekker zitten bij mij. Ik ben een paar jaar geleden geopereerd aan mijn voet en sindsdien kan ik niet alle soorten schoenen/merken dragen.

Mijn man draagt alleen: Esprit broeken, Mc gregor/ Ralph Lauren/ Tommy Hilfiger truien en overhemden. Omdat dit de beste pasvorm voor hem heeft.

Kids dragen: Burberry, Ralph Lauren, Mcgregor, Tommy, Bengh, Bomba, Jottum, Vingino, maar ook H&M, Zara, Hema..

Sokken van Zeeman en ondergoed van Hema.

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik ben erg saai qua kleding..
    Ik ben nogal van de spijkerbroek+t-shirt, soms eens een legging met jurkje.

Het liefste heb ik de broeken van edc esprit, deze vallen mooi en blijven mooi.
    Shirtjes heb ik merk en non-merk, maar non-merk dan wel van bv new yorker maar voornamelijk slaag ik toch bij leads en lakeside oid.

Mijn man draagt graag jack and jones, qua shirts, broeken en vesten. Maar refill (lakeside) bevalt m ook erg goed.

Voor onze dochter heb ik voornamelijk z8, vingino, tom tailor, lief!, name-it, bfc babyface en noppies. Soms ook carbone en retour, maar dan wel in de aanbieding anders heb ik het er niet voor over, naja mijn man niet, ik wel;)
    Soms slaag ik ook wel bij de H&M voor haar! Maar vind t vaak prijzig ten opzichte van de merkkleding als die in de aanbieding is. En er is bijna altijd wel een aanbieding ergens betrert bovenstaande merken. Meestal kom ik dan toch daar op uit.
    Ondergoed voor haar koop ik zelf altijd vingino en oma komt vaak aanzetten met Beeren of Ten Cate.
    Rompertjes het liefste H&M.
    Sokken en maillots is maar net waar ik tegenaan loop.

Voornamelijk kopen wij dus merkkleding. Wel bijna altijd in de aanbieding, daar kan ik ook echt enorm van genieten;)
    Ik vind dat de kwaliteit van de kleding die wij kopen toch wel fijn is, we hebben er dan ook lang plezier van. En in de aanbieding is het vaak net zo duur als de "non-merk" in de gewone retailprijzen. Ne moet alleen net even weten waar te kijken, of er tegenaan lopen

16. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Dat heb ik nou ook, als het om kleding voor mezelf gaat. Voor mijn zoontje van twee koop ik veel bij c&a, zeeman, Wibra en H&M. Daar is het al niet zo duur over het algemeen, dus als het dan in de sale is, is het mooi meegenomen. Voor dochterlief heb ik zelf nog maar 1 setje gekocht. Veel kleding met de kraamvisite gehad, dus dat kan ze mooi aan. Manlief draagt eigenlijk alleen maar merk kleding, vindt hij 'betere pasvormen' en ik vind dat de overhemden van McGregor fijn zijn om te strijken. Alleen hij koopt ook alles in de sale. Dat scheelt op een overhemd van over de 100€ vaak 40 tot 50 €. Vind ik wel de moeite waard;)
    Ik zal niet zeggen dat ik of mijn kinderen nooit in merkkleding lopen, maar het is voor ons geen must. We dragen wat we mooi vinden...
    Schoenen vinden we wel heel belangrijk, die kopen we wel altijd van een merk, niet bij scapino, Bristol schoenenreus oid.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik ben het niet met jou en niet met je kennis eens.

Nonmerk hoeft kwalitatief niet slecht te zijn.
    Merkkleding zoals Gaatra, Wolky etc. Is niet saai.

Ik combineer beide. De ene keer koop ik bij Vogele een winterjas van 20 euro in de uitverkoop. De andere keer koop ik een mooie winddichte Gaastra jas en hier heb ik op marktplaats uiteindelijk ook maar 75 euro voor betaald.

Ik koop gewoon wat ik leuk vind en ik vind dat merk/geen merkdragers eens op moeten houden met elkaar bekritiseren.

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

De schoenen in de eigen stijl post associeer ik eerder met "ordinair", dan de schoenen die jij laat zien in de post die jij ordinair noemt. Die schoenen zie ik eerder bij trendy types.

Dit heeft niks met merk te maken, maar met de uitstraling van de schoen.

19. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Tja, ik koop bijna alleen maar esprit, omdat het gewoon goed zit bij mijn soort lichaam :) (dikke benen platte buik)
    Ik koop het meeste in de uitverkoop of in de outlet.
    Voor de kids bestel ik bij mijn ouders veel spullen van tommy hilfinger, vind ik leuk staan, je kan het zo vaak wassen als je wil zonder dat het vaal word en ik kan er super goedkoop aan komen, dus waarom zou ik dan naar zeeman gaan :)

TS, jouw stijl vind ik niks, een beetje ordi, en die van je vriendin een beetje saai. Mij vind je waarschijnlijk heel tuttig en kak.

Gelukkig zijn we allemaal anders :)

Share This Page