De eerste paar sprongen niet echt veel van gemerkt, sprong 5 en 6 opeens wel! Veel huilen als je wegloopt, slecht slapen, minder eten. Krijsen als ze alleen haar bed zag.. Over 4 dagen begint sprong 7, ik ben benieuwd..
Alle sprongen gehad en helaas ook erg lang. Weken achter elkaar dat hij veel huilde, veel tillen, niks zelfstandig doen, snachts uren wakker zijn, smorgens al vroeg wakker en overdag weinig slapen. De sprong rond 13 maanden duurde in combinatie met kiezen ruim 3 maanden. Hij is nu 21 maanden en het gaat gelukkig beter ondanks hij nog steeds niet altijd door slaapt.
Ooooh ik wou hier net een topic over openen Mijn zoontje (5 maanden) heeft namelijk precies hetzelfde. En hij lacht niet meer zoveel en is heeeel moe maar wil dus niet slapen Ik zat zelf aan tandjes te denken maar ik weet het dus niet zeker. Van de vorige sprongetjes heb ik namelijk niks gemerkt.
Ook hier alle sprongen volgens het boekje gehad. Merkte het door slechter eten, humeuriger, moeilijk in slaap komen, niet zelfstandig kunnen vermaken etc. Ik hoefde maar het vermoeden te hebben, boek er bij te pakken en ja hoor, gelijk aan de sprongen in het boek. Bij sprongen probeerde ik zoveel mogelijk met haar mee te gaan... niet zelfstandig kunnen vermaken, dan even samen spelen, lekker veel naar buiten toe --> afleiding, niet willen eten, dan maar wat kleinere porties verspreid over de dag, niet willen slapen, dan nog maar ff mee naar beneden, knuffelen en weer opnieuw proberen. Er zaten echt heftige sprongen bij, maar daarna was ze gelukkig snel weerhaar gezellige en vrolijke ik
Bij de tweeling tot nu toe niets! Fantastische slapers en eters. Mijn oudste kon ik de klok er op gelijk zetten met het oei ik groei boek. Heel bizar! Ik vond haar echt extreem moeilijk in gedrag en vooral het slapen en eten echt drama.