Slikken jullie nog extra vitamines?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjaam, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,

Even een vraag.
    Gebruiken jullie nog vitamines nu jullie de 12 weken voorbij zijn.
    Ik heb heel trouw Etos zwanger zijn geslikt tot 12 weken. Maar ik werd op een gegeven moment zo misselijk dat ik ben gestopt met het innemen van de pillen. Eigenlijk ben ik daar nooit meer mee begonnen.
    Kan dit kwaad en is het verstandig dat ik extra vitamines bij ga slikken?

Graag hoor ik jullie mening,.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi Sjaam ik slikte eerst foliumzuur van de kruitvat nu neem ik mama&baby van dagravit. Ik durf alleen niet te zeggen of het aangeraden wordt of niet om dat te blijven doen. Ik geloof het wel want je baby neemt ook veel vitamines van jou...Maar pin me er niet op vast ;)

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn vk raadde me wel aan door te gaan, zeker als je niet veel eet door de misselijkheid ;) ik slik ze ook nog steeds en dat blijf ik tot na de borstvoeding doen.

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik slik ze nogsteeds (VSM puur mama) ...ook goed voor tijdens de bv ;)

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb ook de puur mamma van vsm.. Bevalt mij wel goed..
    Denk dat ik ze maar blijf gebruiken..

helemaal nu ik door de griep te pakken genomen ben vind ik t wel goed om de vitamines te slikken.. M'n eetlust is niet heel denderend momenteel.. Koud drinken gaat er wel in.. heerlijk voor mn zere keel :)

6. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Ik heb nog steeds mama & baby van dagravit het is goed voor tijden en na de zwangerschap.. Ik voel me er goed bij en op deze manier krijg ik ook extra ijzer en de andere nodige vitamines binnen.. Mijn vk heeft mij aangeraden er gewoon mee door te gaan.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik slikte niets. Onze huisarts vindt het allemaal maar geld-uit-de-zak-klopperij, als je gewoon gezond eet.
    Wel akelig vond ik het, dat ik geen foliumzuur geslikt had. Maar toen ik erachter kwam was ik al tien weken, en dan heeft dat geen zin meer.
    Maar gelukkig was toch alles goed met Jesse.

8. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik slik geen vitamines en voel me prima. Als je voldoende en gevarieerd eet, krijg je in principe voldoende binnen. Dus het lijkt me niet dat dit kwaad kan. Maar als je daar een echt goed advies over wil, zou ik dat overleggen met de verloskundige.

9. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik slik wel vitamines en moet deze, gezien mijn medicatie, ook mijn hele zwangerschap blijven slikken.
    Ach kan geen kwaad toch!

10. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik slik ook Puur Mama van VSM, bevalt goed!

11. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik niet! Elke x als ik ze nam moest ik kotsen..Dus ben ermee gestopt..Wel heel erg jammer..

12. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Officieel wordt ook aangeraden om vitamine D te slikken, de richtlijn was geloof ik 5mg maar is nu verhoogd naar 10 mg. Als je al een multivitamine slikt moet je wel even het totaal in de gaten houden en evt advies vragen aan je vk of de apotheek.
    Kijk voor meer informatie op: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... mineralen/

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik slik nog steeds Femnatal, al vanaf januari 08.

Het is wel belangrijk om in de eerste 10 weken foliumzuur te slikken. De hoeveelheid die je nodig hebt, kan je niet uit je voeding halen. Volgens mij moet je 300 boterhammen eten om voldoende foliumzuur binnen te krijgen.

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik slik Gravitamon en die slik ik nu al zo een 5 jaar... ;)

Ik slik ze nu nog steeds dus en ook straks na de bevalling blijf ik ze nog even slikken om weer wat sneller op krachten te zijn....

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik slik VSM Puur Mama zwangerschapsvitamines en ook VSM Puur Mama visolie capsules. De eerste tijd na de bevalling blijf ik ze ook nog slikken, is goed voor jezelf en de beeb (BV).

16. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik alleen foliumzuur geslikt en heb een gezonde dochter gekregen en was zelfs niet 1x verkouden tijdens de zwangerschap.
    Nu ben ik zwanger in China en ga voor controle naar Hong Kong. Daar krijg je automatisch een pot multivitamine en visoliecapsules. Hier vinden ze dat dus heel belangrijk en ben ik braaf gaan slikken. Met die visoliecapsules moet ik wel in wk 34 stoppen en na de bevalling weer doorgaan. Geen idee waarom. Zal ik de volgende keer even vragen.

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Apart, ik las vanmiddag dat het juist op het einde van de zwangerschap heel belangrijk schijnt te zijn, die visolie capsules.

Ik slik nu voor het eerst multi vitamines omdat mijn lijf het zwaar heeft nu, ik slik vsm puur mama multi vitamine en vsm puur mama visolie capsules.

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bij beide zwangerschappen zwangerschapsvitamines geslikt, van begin tot eind, doe ik nu ook nog steeds.
    Weet je zeker dat je kindje alles binnen krijgt en hoef jij niet hysterisch te letten élke dag of je wel goed eet. Kan het een paar keer per week wat minder ;)

19. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    Ik gebruik ook mama & baby van Dagravit. Dat doe ik vooral omdat ik erg moeilijk kan eten en anders bang ben dat ik te weinig vitamines binnen krijg. Ik ben nu 24 weken en pas 3 kilo aangekomen. Mede door een zware griep en constant maagzuur is het eten een drama, daarom slik ik wel vitamines, maar anders lijkt het me niet nodig...

Maarre baat het niet, schaad het niet toch?

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je gewoon gezond en gevarieerd eet zijn extra vitamines niet echt nodig maar het kan ook zeker geen kwaad om een speciale zwangervitamine te nemen. Ik heb mijn hele zwangerschap extra vitamines genomen juist vanwege het overgeven want dan krijg je toch minder voedingstoffen binnen. Probeer eens een ander merk, misschien dat je daar minder misselijk van wordt.

Deel Deze Pagina