En dat vind ik zo irritant! Ik ben dit met mn zoontje totaal niet gewend. Hij dronk en at alles meteen al goed. ( nu al een jaar niet vanwege de peuterpuberteit maar dat is een ander verhaal) Ze krijgt in wat voor een vorm dan ook 4x 180 voeding. Totaal dus, dus niet dat geneuzel van 180+6 nee als haar fles klaar is dan is hij 180cc. Die drinkt/ eet ze wel met liefde. Maar extra vocht? Nee hoor op wat voor een manier en in wat voor een vorm je het ook aanbied ze neemt het niet. Heeft iemand een tip? En aub niet de tip met blijf het aanbieden want dat lijkt me nogal logisch.
Oh ik herken dat heel goed. Mijn dochter is nog nooit een goede drinker geweest en dronk ook zoiets op een hele dag. Blijkbaar had ze daar genoeg aan. Ik heb me erbij neergelegd dat ze waarschijnlijk geen grote drinker is. Ik houd gewoon haar luiers in de gaten en zolang die vochtig/nat zijn, maak ik me geen zorgen. Ik heb ook van alles geprobeerd, maar kreeg er maar nauwelijks wat in. Ze is nu 16,5 maand en ze drinkt ongeveer 400cc op een dag en waarvan 's ochtends 150cc, 's avonds 170 cc. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het zo is. Ze doet het er goed op en dat is voor mij het belangrijkste. Succes!
Volgens mij krijgt ze gewoon voldoende vocht met 720cc melk en nog fruit en groente. Meer is toch niet nodig? Je komt over alsof je enorm druk maakt daarover, maar je baby is maar 7mnd en drinkt blijkbaar voldoende melk. De rest komt wel
ja ik maak me er met vlagen ook (te) druk om. Ik weet dat ze nog jong is maar ben het ook niet gewend. Volgende maand gaat er weer een fles vanaf en er moet toch een tijd komen dat ze wat moet gaan drinken.
Komt vanzelf. Mijn dochter was precies zo,zze wou alleen haar melk. Wat anders kreeg ik er niet in.blijkbaar had ze genoeg aan haar melk. Toen er een fles melk af ging zijn we haar thee met een beetje opvolgmelk er in aan gaan bieden en dat vond ze wel lekker. Misschien is dat een idee?