Merken/winkels met achterwaarts gerichte autostoelen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sitalita, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor.
    We hebben een zoontje van bijna 6 maanden die nu nog even in de maxi cosi cabriofix past, maar straks in andere autostoel moet.

Nu hoor/lees ik dat de achterwaartse stoelen verplicht worden en ben ik aan het zoeken naar merken en winkels (in NL) die deze stoelen verkopen.

Kan iemand helpen om een overzicht te maken?

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    De Cybex Sirona is te koop bij Babypark en de Britax Max Way bij de Babyplanet in Drachten (en vanaf volgende week ook bij de vestiging in Assen)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij geld de nieuwe regeling in eerste instantie alleen voor Isofix stoeltjes, je bent nu dus nog niet verplicht zo'n stoeltje te kopen.

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Bluesky,... ow? Dus eigenlijk hoef ik nu nog geen autostoel te kopen die achterwaarts kan? Wij hebben namelijk bewust toen geen isofix aangeschaft voor de maxi cosi omdat we dat aardig wat geld vonden.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb even voor je gezocht, maar ik zat op mijn telefoon en dan kan ik niet linken ;)

Lees even hier: Klik.

Vanaf de zomer gaan ze dus keuren en pas vanaf dan word het verplicht voor isofix stoeltjes, de anderen volgens later. Er komt een overgangsperiode waarin beide soorten zitjes te gebruiken zijn.

Je hoeft er dus nu geen te kopen!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier nog wat meer info van de consumenten bond: Klik!

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het is nog niet verplicht maar wordt al wel streng geadviseerd door de consumentenbond.
    Er zijn veel achterwaarts gerichte stoelen met gordelbevestiging.
    Als je meer informatie wilt, kijk dan eens op mijn FB pagina (zie onderschrift).
    Daar kun je o.a. lezen waarom het veel veiliger is, welke stoelen er allemaal zijn, foto's bekijken enz.

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Kusjesmama, heb jij enig idee vanaf wanneer het wel in zijn geheel verplicht gaat worden?

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat kun je lezen op mijn FB pagina onder 'De nieuwe norm voor autostoeltjes: i-Size'.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Fijn om te weten, dit is dus info die niet op de website van de consumentenbond staat! (wel het stukje over isofix, maar niet vanaf wanneer de rest verplicht word) Echt een manco wat mij betreft, want iedereen die vanaf nu een baby krijgt, krijgt hiermee te maken in de komende 5 jaar.

Voor mijzelf niet meer van toepassing, omdat de jongste al bijna 4 is, maar ik zal het eens onder de aandacht brengen bij mijn schoonzus...

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
  12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hebben de romer first class plus afgelopen zaterdag besteld via amazon.de (uit duitsland dus) en hij werd vandaag al geleverd! Het model van 2013 en de prijs was (inclusief verzenden) €180. O en hij was splinternieuw.

Deel Deze Pagina