merkkleding en school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MuscleMe, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat verschilt per kind, mijn dochter houdt alles aardig netjes en heel, altijd al gedaan en bij mijn zoon is al zoveel gescheurd en vies geworden. Bij hem moet bijna alles na een dag in de was.
    Op school hebben ze deels een natuurlijk speelplein en vooral in de wintermaanden merk je dat. Met voetbal gaat hij nog wel eens onderuit of hij houdt met keepen de bal liggend tegen, zulke dingen.
    Op hun vorige school, waar hij als kleuter zat, gebruikten ze zowel verf als lijm die er niet uit ging in de was. Strontirritant, vooral die lijm. Normaal verkoop ik kleding door, maar dit kon echt niet. Gelukkig hebben ze op deze school meestal uitwasbare lijm en verf. Lang leve ossegal en (nep) Vanish.
    Ik ben een aadige koopjesjager, ze hebben best wat merkkleding, maar voor lage prijsjes. En tegenwoordig haal ik ook wel wat op tweedehands kledingbeurzen. Best leuke dingen, ook merk en vaak heel goedkoop.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik koop echt geen dure kleding voor mijn kinderen. Broeken, schoenen, het gaat allemaal binnen no-time kapot door met name het voetballen op tegels. En shirts worden altijd vies.

Ze hebben allemaal 1 of 2 setjes met echt nette kleding, die mag ook niet aan naar school. Verder mag alles naar school en ik ben blij als het een heel seizoen meegaat. Dan kan het daarna nog 1 seizoen als buitenspeel/kledingzwem-kleding mee voor een volgend kind en dan is het rijp voor de kledingcontainer. Maar ze dragen hier dus inderdaad geen mooie nieuwe merkkleding, maar Hema, H&M, Zeeman en C&A.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Hier mogen ze alles aan, Heb nagenoeg alleen nog merkkleding. In het begin deed ik dat niet altijd, maar dan hangt het aan het einde van het seizoen nog als nieuw in de kast, dat vind ik pas zonde.

Champetter, Proudmama2012 en tuc vinden dit leuk.
  4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Op school is meestal alles op waterbasis, dat gaat er wel uit. En ze hebben kliederschorten etc. Tot nog toe alles er nog uitgekregen, al dan niet met hulp van ossengalzeep of bleekmiddel.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Een dag niet vies geworden is een dag niet geleefd. Dat is ongeveer het motto van mijn jongste zoon. Dat zal over 3 maanden op school niet beter worden ;)
    Ik trekmhem gewoon leuke kleding aan. Het meeste gaat er wel uit hoor, ikmheb bij de andere kinderen zelden iets weg moeten gooien door werkjes van school.
    Voordat je kind door al zijn dure setjes is, is hij de maat alweer uitgegroeid. De volgende setjes van wat minder dure merken kopen, zou ik zeggen......
    Hoeft geen zeeman, maar name-it ofzo. Laat je de vingino gewoon voor het weekend hangen ;)

De broeken waren hier trouwens tijdens de kleuterklassen niet aan te slepen, ze zaten altijd op hun knieen buiten of draaiden rondjes op het autokleed van school. Minstens 1 broek per week naar de knoppen, dus dat werden hema broeken uit de uitverkoop.

6. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mijn dochter heeft eigenlijk alleen maar merk kleding in de kast hangen. Ze krijgt dit dus ook aan naar school. Ze is dat betreft net een jongen en komt lekker vies uit school maar tot nu toe altijd de kleding weer netjes schoon gekregen. Het is mijn keus om merkkleding te kopen en haar aan te trekken dus neem ook het verlies als het verloren gaat op school. Heb het gelukkig zelf nog niet vaak meegemaakt (meestal een legging met een gat er in), het meeste is vaak nog super mooi nadat ze er uit gegroeit is.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik maak me geen seconde druk om dure kleding die vies wordt. Krijg je ook erg krampachtige kinderen van.

tuc en suus1983 vinden dit leuk.
  8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Thuis toch echt minder vies dan op school. Wij hebben geen zandbak en de vloer is hier naar mijn mening toch echt schoner dan in de klas of de schoolgang. Er wordt daar veel op de grond en met zand gespeeld (bouwhoek, zandtafel, dat soort dingen). Tuurlijk wordt ie hier ook regelmatig vies en wordt er geknoeid, maar op school is een ander verhaal. En naar bos of strand gaat echt zn beste kleding niet aan.
    Maar een kast vol merkkleding zal ik sowieso nooit begrijpen op deze leeftijd. Tis zo vies, stuk of te klein. Ben al blij genoeg dat ze op deze leeftijd nog niet bezig zijn met logootjes en of je wel het juiste model jeans aan hebt.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Hahah netjes en schoon van school, dat kan wel maar ga er maar niet van uit, natuurlijk ook afhankelijk van je kind. Leker ravotten en spelen in de zandbak, verven op school en op de een of andere manier zit hij altijd onder, zijn broek nog het meeste, tot nu toe altijder nog uit gekregen.

Maar naast het spelen met zand, verf/stiften heb je ook nog te maken met val partijen en botsingen waar de broeken en knieën niet altijd tegen kunnen.

Onze knul ziet er leuk en netjes uit zonder merkkleding (hecht daar geen waarde aan, ook niet omdat de kleur misschien wat langer mooi blijft, daar groeit hij te hard voor hehehe)

Wil je niet ook een topic schrijven over kinderen die je kind gebruiken als tekenbord zou ik doodnormale kleding aan doen wat misschien zonde is maar niet meteen een klap geld kost om te vervangen, of anders te klagen bij de andere ouders omdat hun kind misschiel wel gedaan heeft.

tuc vindt dit leuk.
  10. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als er hier al merkkleding rondslingert dan is het gekregen of tweedehands aangeschaft. Mijn oudste wordt op school haast viezer dan thuis, tenminste met moeilijker te verwijderen vlekken, vooral viltstift.
    Verder maak ik geen onderscheid in kleding, vies worden ze toch, en broeken gaan altijd stuk, na verloop van tijd eerst de re-knie door, dan de linker. Een broek met een kapotte knie gaat ook gewoon aan naar school. Zijn er 2 knieen stuk dan knip ik de pijpen af en heeft hij nog een korte broek erbij.

Hij heeft 1 nette broek voor de zondag, die moet hij na kerktijd uittrekken en verwisselen voor een "gewone" broek.

11. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    mijn dochters zijn 2 en 4 en de oudste gaat dus net naar school. Beide hebben vooral z8 en Bnosy aangevuld met H&M en Hema. Hier koop ik vooral mooie jurkjes en t-shirts en ook veel rokjes. Leggings en maillots, gebruik ook veel kniekousen bij de oudste. Onderkleiding us dus erg goedkoop en dat gaat ook als eerste stuk. Hier dus niet naar school in een z8 legging van 20 euro. Die koop ik sowieso nauwelijks meer. Jurkjes of rokken vallen ze zelden kapot. Als ze thuiskomen met vlekken en ik ga ze in bad doen dan leg ik de kleren meteen in de dasty en alle stift, krijt, vlekken etc krijg ik dan uit de kleding. Niet in de wasmand laten liggen dus vooral. Ja en stuk is jammer dan.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    En dan houd je de dure kleding voor netjes, ga je op zondag naar een verjaardag, nette kleren aan en 10 minuten na binnenkomst krijgt je kind een stuk taart... daar gaat de eerste knoei vlek in t shirt, vervolgens gaan de kinderen buiten spelen en daar gaat de broek ook...
    Hier krijgt zoon dus alle kleren altijd aan.

mamabeertje vindt dit leuk.
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon komt wekelijks thuis met gaten in zijn broeken, dat gebeurd toch vooral op school. Ik probeer nu stevige of niet al te dure broeken te kopen.
    Verder heeft hij ook veel van een merkje, maar merk of niet, ik wil dat hij er leuk bijloopt dus doe hem gewoon leuke kleding aan naar school (en de ene x is dat kledingstuk duurder dan het andere).

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik vind plezier hebben veel belangrijker dan schoon blijven. Misschien kan je proberen om wat minder te hechten aan het materiële.

JongetjeM en Kiwi25 vinden dit leuk.
  15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Dit inderdaad. Daarom koop ik gewoon geen dure kleding. Vind het zonde van het geld.

De meeste vlekken krijg ik er trouwens wel weer uit. Even in de zon hangen werkt geweldig.
    Tot nu toe valt het wel mee hoe vies ze wordt op de voorschoolse. Ze werken veel met schorten. Bij de kleuters is dat vaak ook zo. Maar echt schoon blijven ze natuurlijk niet tijdens het buiten spelen en tegen gaten doe je ook niks.
    Ik vind het zelf erg prettig dat ik me niet druk hoef te maken over een dure broek/jurk die misschien wel vies wordt of kapot gaat.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ik maak me ook niet druk, ook niet om wel dure kleding. Ik heb in al die jaren tijd misschien eens 2 kledingstukken weg kunnen doen die ik niet meer schoon kreeg, voor de rest eigenlijk alles wel. Alleen broeken/leggings wat vaker, maar dat is dan niet anders.

amdaa vindt dit leuk.
  17. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Helemaal mee eens!! ..zegt ook deze juf :p

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Mijn dochter krijgt gewoon alles wat in de kast hangt aan naar school

Dus ook de merk kleding

Als het niet kapot/vies mag worden had ik het zelf niet aan moeten schaffen

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn kinderen krijgen alles aan naar school/ opvang. Ik kies ervoor om duurdere kleding te kopen voor ze dus dan moet ik niet doen of het niet vies mag worden.

Mijn dochter past maar van 1 merk de spijkerbroeken goed maar ik doe het gewoon aan naar school. Leggings gaan wel snel stuk maar die vallen in prijs ook wel mee.

Ook probeer ik kleding altijd in de sale te kopen:roflmao:. Ik heb geloof ik nog nooit ergens de volle prijs voor betaald:|.

Dochter blijft redelijk netjes maar niet altijd en mn zoontje,, tsja die eet momenteel in zn nakie als we iets eten wat moeilijke vlekken maakt :p.

Maar kleding is er om gedragen te worden en misschien is het omdat ik tot nu toe bijna alle vlekken uit de kleren heb gekregen en de schade nog meevalt maar kinderen blijven kinderen..

kleinepien vindt dit leuk.
  20. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik sluit aan bij wat de meesten al zeggen: wat er in de kast ligt, mag ze ook aan naar school.
    Tot nu toe eigenlijk vrijwel alles weer goed schoon gekregen. Alleen leggings sneuvelen nog wel eens ivm vallen op het plein of kruipen over de rubbertegels bij het klimrek.
    En laatst kwam ze naar buiten met een legging vol stift. Daar bleken 2 klasgenootjes op te hebben getekend. o_O
    Dat vind ik dan weer wat minder. Legging is in de container beland, want dat kreeg ik er niet meer uit. Maar verder eigenlijk weinig schade op school, die ze thuis niet zou oplopen.
    (Zoals de oranje vlek van de pastasaus in dr mooie nieuwe jurk. :()

Deel Deze Pagina