Wel of niet naar de dokter (en wat zou er dan zijn)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha Ladies,

Al enkele weken (ruime maand?) Is onze peuter af en aan niet zo lekker (als ik terugkijk).

Hij heeft meer slaap nodig (was bijna van slaapje af maar slaapt nu makkelijk 3u overdag), hij heeft af en aan een beetje verhoging (alles onder de 38gr), hij poept heel veel (goede consistentie) en is gewoon niet zo energiek als daarvoor. Ik merk in zijn gedrag ook dat hij heel moe is en niet is zoals het hoort.
    Daarnaast heeft hij al weken "prut" in zijn oog wat voor ons een teken is dat hij ziek is (geen normale prut of slaap: hij is geboren met dichte traanbuizen en hieraan geholpen, en je ziet er alleen nog wat van als hij ziek is, nu dus ook). Zijn oren maak ik iedere dag schoon (extern) en iedere dag zit er weer nieuwe prut bij de gehooruitgang (is al eens naar gekeken, geen ontsteking iig)

Maar het is niet of hij alleen maar lamlendig op de bank hangt, hij wil ook wel naar buiten en spelen gelukkig.

Dus we denken dat er iets speelt. Maar wat. En hoe kom je dan bij de huisarts met "ik denk dat hij wat lamlendig is"? Die kan daar toch ook weinig mee, behalve oren en keel kijken en even luisteren verder?

Maar ik wil ook niet voor niks gaan natuurlijk....

2. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou voor de zekerheid even bellen. Gewoon je verhaal omschrijven en aangeven dat je je toch wat zorgen maakt. Niet verkeerd om de huisarts er even na te laten kijken lijkt me daar zijn ze voor.
    De huisarts kan behalve wat jij beschrijft ook nog bloedprikken en andere verbanden leggen dan jij en ik waarschijnlijk kunnen ;)

Succes

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Even laten bloedprikken. Kan ook een ziekte als pfeiffer zijn. Die komt best veel voor bij jonge kinderen en omdat ze vaak nog slapen overdag, valt een lichte vorm niet meteen op

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou even gaan, inderdaad. Gezien de moeheid en oogjes moest ik denken aan hooikoorts; mijn oudste heeft dit ook en dat is ongeveer een maand geleden gestart. Ogen waren helemaal ontstoken, en ze was duidelijk vermoeider en daardoor prikkelbaarder. Het lijkt nu op z’n einde te lopen.

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Als jij vind dat ie al langer niet fit is en zich niet gedraagd zoals die normaal doet zou ik je zeker aanraden om em gewoon even te laten nakijken.

6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik ben pas met bijna hetzelfde verhaal behalve de koorts geweest. Huisarts keek niet raar op. Pfeiffer of bloedarmoede kunnen bijvoorbeeld voorkomen. Het lichamelijk onderzoek wees bij mijn zoontje niks uit gelukkig en ook in zijn bloedwaarden was geen afwijking te zien gelukkig!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk aan allergie. Hier ook 2 meiden die denk ik wat last van hooikoorts hebben. Geen goede combi met einde schooljaar, ze zijn op ;)

8. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Zou heel goed kunnen wijzen op bloedarmoede ijzer tekort

Mijn zoontje had dit namelijk ook en was heel erg vermoeid hele dag door

Hij heeft 6 maanden een ijzer drankje gehad

Zou toch even laten bloedprikken

Is er wel is gekeken naar de amandelen van de keel ? Dit had me zoontje ook icm de bloedarmoede nu alles verholpen is heb ik een heel ander kind voor terug

Beterschap

Deel Deze Pagina